אחרי ארבעה משחקי חוץ, תקיים מכבי ת"א הערב (21:05), באולם אלכסנדר ניקוליץ’ (לשעבר "פיוניר") בבלגרד, משחק בית ראשון ביורוליג מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל. היריבה, באיירן מינכן, תנסה למנוע מהשחקנים של עודד קטש ניצחון שלישי במסגרת המחזור השישי במפעל, ושני ברציפות. משחק הבית האחרון של הצהובים, אגב, שוחק נגד פרטיזן בלגרד, באולם מנורה מבטחים, יומיים לפני מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס על יישובי עוטף עזה.
נוכח המצב הביטחוני בארץ, התמודדה מכבי ת"א עם לא מעט בעיות אדמיניסטרטיביות ומקצועיות, אחת מהן הייתה ההיעדרות של כוכב הקבוצה ווייד בולדווין, שנפצע בגבו ב-1 באוקטובר, במהלך החימום לפני גמר גביע ווינר מול הפועל ירושלים. בשבוע האחרון בולדווין חזר לאימונים מלאים, וייתכן שעוד הערב הוא יהיה חלק מהסגל של קטש, ואולי אפילו יזכה לדקות ראשונות העונה ביורוליג.
3 צפייה בגלריה
בראון ובולדווין
בראון ובולדווין
חסרים גם אחד לשני. בולדווין ובראון
(צילום: יאיר שגיא)
אימון מכבי תל אביב לפני באיירן מינכן
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
תחילה חשבו במכבי ת"א שמדובר בפציעה חמורה הרבה יותר, והצוות המקצועי כבר החל בחיפושים אחר קלעי מחליף. שישה ימים לאחר אותו פציעה ולאחר שכבר החלו בקבוצה לבחון מחליפים לשחקן, פרצה המלחמה, ואיתה, מטבע הדברים, נעצרה, או יותר נכון, נגנזה בלית ברירה התוכנית להחתים מחליף.
לפחות על פי התוצאות עד כה, במכבי ת"א יודעים שהם צלחו את תקופת חסרונו באופן משביע רצון, וזאת גם בזכות העובדה שבמהלך התקופה שיחקה הקבוצה חמישה משחקים בלבד, ולא נזקקה לסגל עמוק מדי בשל דחיית חלק מהמשחקים ביורוליג והפסקת משחקי ליגת העל.
במהלך החודש האחרון נפל העומס היחסי על הכוכב השני של הקבוצה - לורנזו בראון, זאת בזמן שבעונה שעברה כל התקפה עברה דרך השניים, וכל משחק קם ונפל על היכולת האישית שהציגו. כשאחד נעדר או היה חלש, השני מילא את החסר, למרות שזה לא תמיד היה קל.
ככל שנקפו המחזורים בעונה 2022/23, בולדווין השתפר וכך גם גדלה התלות בו. בעונה הסדירה ביורוליג הוא לא החסיר אף משחק, כשרשם ב-34 הופעות שורה סטיסטית של 17.2 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ב-28 דקות. בחמשת משחקי הפלייאוף הוא אפילו שיפר את הנתונים שלו עם 19.8 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5.8 אסיסטים ב-30 דקות. לא פלא שבחמשת המשחקים האחרונים, כשבולדווין ישב על הספסל, בראון לעיתים נראה חוסר אונים.
3 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
שחקן מכבי ת"א ווייד בולדווין
היה מתוסכל מהשהות ביציע. בולדווין
(עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
יוכל לחזור להתרכז בניהול המשחק. בראון
(צילום: עמוד האינסטגרם של מכבי ת"א)
בתבוסה למונאקו (107:79), לפני כשבועיים, בראון, שבדרך כלל לוקח עליו את המשחק, היה נראה סחוט ותשוש. כל פעולה לא מוצלחת, תסכלה את הרכז, ויצרה אקפט כדור שלג שהקשתה עליו אפילו יותר. וכשניהול המשחק הופך לנטל, החיסרון של בולדווין, שאמור לסייע בכל הנוגע לקליעה, הופך לקריטי.
"לאורך כל התקופה הזאת היה לבולדווין קשה מאוד להסתכל מהצד", אמרו במועדון הצהוב. "כשהוא על הפרקט רואים בדרך כלל כמה הוא אוהב את המשחק, אוהב לקחת אחריות, אוהב את הכדורים האחרונים, חי את המשחק, בכל רגע ורגע. ופתאום, כשהוא הבין שהוא צריך לשבת על הספסל במשך למעלה מחודש, היה לו מאוד קשה עם זה. בטח בסיטואציה שהקבוצה נמצאת בה כרגע, כשמשחקים משוחקים רחוק מהבית והכל יותר עמוס רגשית. ברגעים כאלה אתה עוד יותר רוצה לקחת חלק, אפשר להגיד שהוא ניסה לעשות כמה שהוא יכול מהצד, עם תמיכה גדולה בשחקנים".
בשבוע האחרון בולדווין חזר לאימונים סדירים, יחד עם הקבוצה שעשתה את הדרך מאיטליה לבלגרד, אחרי הניצחון על מילאנו (98:90). לצוות המקצועי והרפואי הייתה כוונה לנסות ולהכשירו כבר למשחק הערב מול באיירן מינכן, כך שהוא צפוי להתלבש ולחזור לספסל, אך לגבי כשירותו המלאה יש עדיין סימן שאלה גדול. בכל מקרה, ובשל ההיעדרות הארוכה, החזרה של הקלעי תהיה הדרגתית, ואם אכן ישחק הערב, הוא צפוי לקבל דקות משחק מבוקרות על מנת לא לסכן את כשירותו בהמשך.