הסיטואציה ממנה ניסו להימנע במכבי ת"א, התרחשה בסופו של דבר. הצהובים הגיעו היום (שישי) לשדה התעופה בבלגרד ללא שחקניהם הזרים וימריאו ארצה לקראת צמד המשחקים בליגת העל נגד הפועל חיפה (בית) והפועל באר-שבע/דימונה (חוץ). המשמעות היא, שהקבוצה תעלה עם ישראלים בלבד.
כבר כמה ימים התנהל מאחורי הקלעים דיון לגבי שני המשחקים הקרובים בליגת העל, שיתקיימו מחר (שבת, 19:20). הצהובים הספיקו לשחק עד כה משחק אחד בליגה מול בני הרצליה בו נטלו חלק ארבעה זרים שהסכימו להגיע ארצה למרות המצב הביטחוני, אך הפעם במועדון התמודדו עם קשיים חדשים בנוגע להבאת הזרים ארצה.
2 צפייה בגלריה
יעלה לשני המשחקים הקרובים בליגה רק עם ישראלים. עודד קטש
יעלה לשני המשחקים הקרובים בליגה רק עם ישראלים. עודד קטש
יעלה לשני המשחקים הקרובים בליגה רק עם ישראלים. עודד קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
הסיבה הראשונה היא האזעקות שהיו במרכז הארץ בימים האחרונים, כולל בת"א, והשנייה היא חגיגות חג המולד שנערכות ב-25 בדצמבר בערב המשחק. השחקנים הביעו אי-רצון להיפרד מהמשפחות שלהם שנשארות בבלגרד בזמן החג הנוצרי ולכן לא רוצים להגיע לארץ.
כאמור, במועדון מאוד חששו מהסיטואציה הזו, בטח אחרי שראו היטב מה קרה להפועל ירושלים בשני המשחקים הראשונים שהיא הופיעה ללא הזרים שלה, מה גם שהדבר יכול מאוד להכעיס את האוהדים שלראשונה יראו את הקבוצה שלהם באולם הביתי.
השחקנים עמם יעלו הצהובים לשני המשחקים נגד הפועל חיפה ובאר-שבע/דימונה הם רומן סורקין, תמיר בלאט, ג׳ון דיברתולומיאו, רפי מנקו, שחר דורון ורועי בכר כשבנוסף יעבו את הסגל שני שחקנים מהנוער.

אכזבה לאחר ההפסד לכוכב האדום

בתוך כך, בקבוצה מאוכזבים מאוד לאחר ההפסד אתמול 98:92 לכוכב האדום בלגרד. התוצאה לא ממש משקפת את המציאות ואת מה שקרה במהלך המשחק כשהאורחת שלטה לחלוטין במשחק וכבר הובילה ב-19 הפרש. "אי אפשר לחשוב שאפשר להתעורר לכמה דקות ולנצח, בשאר הדקות זה היה נראה שהכוכב נמצאים בטיילת בת"א", אמרו בקבוצה לאחר ההתמודדות.
בניצחון האחרון מול באסקוניה שחקניו של עודד קטש הראו שהם גם יכולים להסתדר ללא ווייד בולדווין ולורנזו בראון, שהציגו משחק פושר במיוחד ואף הראו יכולת הגנתית משופרת. הפעם אומנם השניים היו נוכחים התקפית כשבולדווין קלע 22 נקודות ובראון תרם 20, אבל זה היה נראה שהצהובים הגיעו פשוט ללא האנרגיות הדרושות, מה שהשפיע אוטומטית על ההגנה ואיפשר למילוש תאודוסיץ' לעשות ככל העולה על רוחו. הגארד בן ה-37 סיים את הערב עם לא פחות מ-27 נקודות ו-14 אסיסטים. רק ברבע האחרון הצהובים התחילו לנגוס בהפרש, אך זה כבר היה מאוחר מדי.
2 צפייה בגלריה
מילוש תאודוסיץ' נגד הכוכב האדום
מילוש תאודוסיץ' נגד הכוכב האדום
עשה מה שרצה. מילוש תאודוסיץ'
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
מלבד ההפסד, שהוריד את הצהובים למקום השישי בטבלה עם מאזן של תשעה ניצחונות לעומת שבעה הפסדים, מה שמדאיג בעיקר את הצוות המקצועי זו הפציעה של בולדווין. השחקן הרגיש מתיחה בשריר הירך האחורי ובמהלך היום יעבור בדיקות כדי לוודא את חומרת הפציעה. כזכור, בולדווין כבר נפצע העונה בגבו והחסיר את כל ששת המשחקים הראשונים של העונה ביורוליג.
"מאוד מאכזב, כמו כל משחק שמפסידים", אמר קטש בסיום. "זה לא פשוט לחלק עומסים בשבוע כפול, אנחנו לא בשיא הכושר שלנו, אנחנו לא מתאמנים במצב אופטימלי, אנחנו לא מנסים להשתמש בזה כתירוץ אבל היה אפשר להרגיש עייפות על כמה שחקנים".
המאמן הוסיף: "צריך לתת לכוכב את הקרדיט, הם שיחקו הרבה יותר טוב מאיתנו. ניסינו על תאודוסיץ' כל מיני סוגי הגנות, אבל הוא מצא את הדרך. כאוהד כדורסל כיף לראות אותו משחק, בימים שאתה עומד על הקווים מולו זה פחות נעים. לגבי בולדווין, זה מרגיש ונראה כמו מתיחה חזקה, נקווה שזה רק מתיחה ולא יותר מזה, נקווה שזה לא חמור, לא רק שהוא מאוד חשוב עבורנו, אנחנו צריכים את כולם בריאים בלוח הזמנים המטורף הזה".
פורסם לראשונה: 06:51, 22.12.23