מחלוקת בהנהלת מכבי ת"א בנוגע להמשך דרכו של המאמן עודד קטש. ההפסד השלישי ברציפות אתמול (שישי) של הצהובים בכל המסגרות - 98:89 במינכן לבאיירן - הדליק נורות אדומות. מכבי ת"א לא רק שעדיין לא ניצחה מחוץ להיכל במסגרת האירופית, אלא גם ירדה למאזן שלילי (6:5) וצנחה למקום התשיעי בטבלה.
בשיחות פנימיות בין חברי ההנהלה עלה קודם כל הרצון לבצע זעזוע בסגל השחקנים, אך אפשרות נוספת היא להיפרד מקטש, שהגיע לקבוצה רק בקיץ האחרון. הסיבה העיקרית: ביקורות חוזרות ונשנות במועדון בכל הנוגע לחוסר הכימיה הקבוצתית, יכולת הגנתית ירודה ורמת אינטנסיביות לוקה בחסר (בהיעדר דמות דומיננטית שתכניס לשחקנים אנרגיות).
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
לא מתרגש. קטש
(צילום: רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א)
נכון לעכשיו ישנה מחלוקת בין חברי ההנהלה: חלקם מעוניינים לתת לקטש הזדמנות נוספת בשבועיים הקרובים, ואילו היתר בצד שמעוניין בזעזוע מיידי וחשש מאיבוד זמן יקר, זכר להתמהמהות בעונה שעברה עם פיטוריו של יאניס ספרופולוס. במקרה שקטש יפוטר, מי שעלה כמועמד מוביל להחליפו הוא פאבלו לאסו, שעזב הקיץ את ריאל מדריד אחרי עשור וכרגע אין לו קבוצה.
קטש אמר לאחר ההפסד: "יש קצת נאיביות, יש קצת חוסר ניסיון של הרבה מאוד שחקנים. בניגוד לפעמים קודמות, נפלנו הפעם בהגנת היחיד וזה משהו שאנחנו צריכים להשתפר בו". קטש התייחס גם למעמדו הלא יציב: "זה לא משהו שמטריד אותי או בשליטתי, אני מתרכז במה שאני יכול לשלוט. אני יודע שאני יכול להשאיר את מכבי מעל המים, זה לא משהו שמטריד אותי בכלל".
3 צפייה בגלריה
פבלו לאסו
פבלו לאסו
יגיע להיכל? לאסו
(צילום: EPA)
קטש המשיך: "זה הפסד כואב, היינו שם בהרבה דקות, נשארנו ונלחמנו. כדי לנצח במשחקי חוץ אנחנו צריכים הגנה הרבה יותר טובה. הפסדנו את המשחק הגנתית".

ההתקפה לא משתפרת, ההגנה מחוררת

בהיעדרם של שני שחקנים, דארון היליארד - שנשאר בארץ לאחר שהושעה עד להודעה חדשה ו-ווייד בולדווין שנשאר גם הוא בארץ למנוחה כשהוא סובל מכאבים בשריר הירך האחורי, היה ברור שמי שיצטרך לקחת על עצמו הרבה יותר הוא לורנזו בראון. הרכז סיפק אתמול הופעה חריגה אפילו במונחים שלו, אך זה לא הספיק למכבי ת"א.
3 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
הופעה נהדרת שלו לא הועילה. בראון
(צילום: רועי כפיר, אינסטגרם מכבי ת"א)
בראון שיחק כמעט 34 דקות, בהן רשם 36 נקודות (שיא קריירה ביורוליג) והוסיף 7 ריבאונדים, אבל גם 8 איבודים. נראה שאם לא הוא, בתוספת דקות טובות של ג'יילן אדאמס שסיים את הערב עם 21 נקודות, המשחק היה מסתיים בתוצאה אחרת לחלוטין.
כעם כל הכבוד לחוסר השיפור ביכולת ההתקפית, הבעיה העיקרית של מכבי ת"א היא ביכולת ההגנתית הרעועה, שמלווה את הקבוצה כבר מתחילת העונה. בסביבת הקבוצה שוברים את הראש בניסיון להבין איך יכול להיות שג׳וש ניבו ואלכס פוית'רס מסיימים ביחד משחק עם שלושה ריבאונדים, וכל השחקנים ביחד עומדים על 24 ריבאונדים לעומת 34 של באיירן מינכן. הנתון שהכי מסביר את המצב הוא 98 הנקודות של הקבוצה המארחת, שקלעה עד המשחק מול הצהובים 73 נקודות בממוצע ביורוליג. לא מדובר בקבוצה הראשונה שמצליחה להתעלות על עצמה התקפית כשהיא מול שחקניו של קטש.