למרות ה"התחמשות" המרשימה של הפועל ירושלים והפועל ת"א בקיץ החולף, לצד הדומיננטיות הקבועה של מכבי ת"א, הפועל חולון הנוכחית מסומנת כמי שיכולה לאתגר את שלישיית ה"עשירות".
אתמול הקבוצה של גיא גודס עשתה צעד כבר לעבר הראשון לעונה, כשגברה באולמה הביתי על עירוני נס ציונה 68:81 - ועלתה לחצי גמר גביע ווינר. יפתח זיו,שנפגע באפו במהלך המשחק ופונה לבית החולים, עבר בדיקת CT ראש שיצאה תקינה. עקב הנפיחות, רק בעוד מספר ימים יהיה ניתן לדעת האם השחקן סובל משבר.
2 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
"לומדים תוך כדי ניצחונות". גודס
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
הסגולים פתחו את המשחק טוב מאוד, אך חוסר ריכוז בשני הרבעים הבאים העביר את היתרון לכתומים. בעשר הדקות האחרונות חולון העלתה הילוך והפכה את המגמה, גם הודות ל-19 נקודות יקרות של מרקוס בינגהאם, שהגיע עם גודס מהפועל חיפה. כעת, תחכה הקבוצה לראות את מי תפגוש מבין השתיים שישחקו הערב ברבע הגמר האחרון - מכבי ת"א או עירוני קריית אתא.
רגע משעשע נרשם כאשר שחקן הקבוצה גיא אגוזי, שאף קלע נקודה מהעונשין, עלה בדקה האחרונה. הקהל הגיב בזריקת חטיפי 'אגוזי' על הפרקט, אותם אספו השופטים והשחקנים ואף אכלו ממנו.
"משחק מאוד אינטנסיבי מהרגע הראשון. שתי הקבוצות באו להילחם", אמר נתנאל ארצי בסיום המשחק. "ידענו שזה לא יהיה קל, משחק נוק אאוט. ראינו את המשחקים של הפועל ת"א וירושלים וידענו שאנחנו צריכים לבוא ולהיות אחראים על התהליך שאנחנו עושים. אנחנו בתחילת עונה, יש לנו הרבה ללמוד ולשפר מהמשחקים האלה. אנחנו צריכים לשמור על זה עד הסוף, להביא את עצמנו כמה שאפשר ולהישאר מרוכזים. סגל הקבוצה? נבנה סגל שרוב השחקנים, חוץ מאלייז'ה (מיטרו לונג), היו בליגת העל. ישראלים, זרים. היה לנו יחסית קל להתחבר. מהרגע הראשון היה את הווייב החיובי הזה בחדר הלבשה".
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל חולון נתנאל ארצי
הפועל ת"א הפועל חולון נתנאל ארצי
"יש לנו הרבה מה ללמוד ולשפר". ארצי
(צילום: יאיר שגיא)
"מבחינתי היה משחק אימון טוב", סיכם גודס. "אנחנו מנצחים משחקים, לומדים תוך כדי ניצחונות מה לשפר בכל מיני פרמטרים. צריכים להיות עקביים יותר בין הרבעים שזה דברים של תהליך, של קבוצה של שמונה שחקנים חדשים. הגיבוש פה מצוין מהרגע הראשון. אם נשלב הגנה והתקפה ננצח הרבה משחקים. היינו ביום פחות טוב נקודות עם 27% מהשלוש ועדיין הגענו ל-81 נקודות שזה המון. יש פה כן קבוצה מאוד מגוונת, מעניינת, לא נשענת על שחקן אחד, כמו שהיה אצלי עם ג'ו רגלנד. בכל רגע נתון מישהו יכול לעשות את השינוי ולהוביל. הכוח שלנו יהיה הקבוצתיות והביחד הזה".
בצד השני, עמית שרף חזר לראשונה להיכל הטוטו כמאמן קבוצה אחרת, אחרי שכידוע בשנה החולפת אימן את חולון בעונתו הראשונה כמאמן בוגרים בליגת העל. מאחר שהקבוצה סיימה את דרכה בגביע ווינר, הכתומים יתחילו להתכונן לקראת המחזור הראשון בעונה הסדירה בו יארחו בלב המושבה את הפועל ירושלים, שגם הודחה באותו השלב.
"התחלנו לא טוב את המשחק", אמר שרף בסיום. "וגם ברבע הרביעי ההתחלה שלנו לא הייתה טובה. קיבלנו הרבה לייאפים לא ממתפרצת. כל הבריחה של חולון הייתה עם לייאפים כשיש לנו עבירות לתת. אתה לא יכול לנצח בחוץ, בטח לא קבוצה ברמה הזו, כשאתה משחק ככה. איך הרגיש לחזור? קצת מוזר. אני שמח שיש את האופציה הזו כי במשחק בליגה זה כבר יהיה אחרי זה. סך הכל מקום שהייתי בו שנים, אני אוהב את האנשים".