שביעות רצון בהפועל ירושלים, שעשתה את המוטל עליה כשניצחה את הפועל חולון במשחק השלישי בסדרת רבע הגמר 75:93 ותפגוש בחצי הגמר את מכבי ת"א. לעומת שני המשחקים הראשונים, שהיו צמודים, המשחק השלישי היה קל בהרבה. מלבד ניב משגב, גם ג'סטין סמית' לא שיחק, ולמרות אשליה של משחק צמוד, הירושלמים פתחו מבערים רגע לפני הירידה למחצית.
אחד הגורמים המרכזיים להגדלת ההפרש היה עוז בלייזר, שקלע רק שלשה אחת, אבל כזו ששינתה את המומנטום לטובת מחזיקת הגביע. הפורוורד, שלא שיחק בשני המשחקים הראשונים בסדרה, לא הסתיר בשישי בצהריים את תחושותיו ופרסם ברשתות החברתיות מסר: "תתרכז רק במה שאתה יכול לשלוט". ליוואי רנדולף, שסובב את הקרסול במהלך המחצית הראשונה, יעבור היום (שני) צילום על מנת לקבוע את חומרת הפציעה.
1 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
מאמן הפועל ירושלים יונתן אלון
עם הפנים למכבי ת"א. יונתן אלון
(צילום: עוז מועלם)
"בסך הייתה הכל סדרה קשה, הרבה קרדיט לחולון על רוח הלחימה ושהם לא נשברו למרות הפציעות. בסוף, שלטנו במשחק, ידענו להתגבר על כמה דברים", אמר יונתן אלון בסיום. "בלייזר? אני משתמש בשחקנים כמו שאני חושב שצריך להשתמש בהם. המטרה שלי היא לנצח, כששחקן יכול לעזור הוא על המגרש. שום דבר ממה שעברנו בשנה הזו לא מובן מאליו, מגיע לנו כל הכבוד ולשמוח. זו שנה קשה מחוץ למגרש ועל המגרש. בסוף לקחת תואר, להגיע לחצי גמר הפלייאוף זה דבר יפה, אבל העבודה עוד לא הסתיימה. גמר הגביע מול מכבי ת"א הוא היסטוריה".
בצד השני, חולון סיימה לראשונה מאז עונת 2019/20 מחוץ לחצי הגמר. שתי המטרות בתחילת העונה היו להגיע לטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א ובליגה לסיים בטופ 4. ברגע שהקבוצה הפסידה לירושלים את יתרון הביתיות והפציעות החלו, הובן כבר שהמטרה לא תושג.
"בשני המשחקים הראשונים בפלייאוף: נתנו הכל וזה נפל על זריקה", סיכם נתנאל ארצי את העונה. "בסופו של דבר, לא קל להגיע לישורת האחרונה כשאתה בלי חצי גוף. היינו חסרים בצורה מאוד משמעותית, אבל הראינו אופי. אהיה פה בעונה הבאה. אישית, התבגרתי כשחקן. אף פעם לא שיחקתי בקבוצה גדולה כמו חולון. יש סביבי שחקנים ברמה יותר גבוהה. שמח שעשיתי את הקפיצה הזו".
"אני בתחושת פספוס שהגענו לבית העליון בלי צ'אנס להילחם על המקום השלישי וללכת לסדרה אחרת", סיכם שרף את עונתו הראשונה כמאמן. "אחרי ההדחה מאירופה הרגשתי שיש לנו קבוצה שיכולה ללכת רחוק, אבל אחרי ההדחה מרבע גמר הגביע נכנסנו לחודש סחרור, שהוציא אותנו מהמאבק על המקום השלישי. הייתה לנו תקופה ששיחקנו כדורסל מדהים, עם טיסות ואימון וחצי, הקבוצה התחברה והשחקנים הבינו אחד את השני. ההדחה הזו הכניסה אותנו ואותי לבלאגן. הפציעות הרבות? צריכים לתחקר אותן, לעבור אחת אחת ולהבין מה קרה".
דדאס: אם ננצח את המשחק הראשון נגיע לגמר
(ONE)