"איך אפשר לעשות התקדמות מסוימת עם ניצחון על וילרבאן בחוץ ואז להפסיד לגלבוע/גליל? זה לקחת שבעה צעדים אחורה", אמרו במכבי תל אביב אחרי ההפסד המפתיע אתמול (ראשון) בגן נר, 87:83.
אחת הבעיות הבולטות הייתה הסגל שיאניס ספרופולוס החליט לרשום למשחק. בניצחון מול וילרבאן הוא צימצם את הרוטציה וסיפסל לחלוטין את כל הישראלים והמתאזרחים, ואתמול החליט להשאיר מחוץ לסגל את סקוטי ווילבקין ודרק וויליאמס שקיבלו מנוחה. אז נכון ששניהם לא יכולים להשתתף בכל משחק, בטח כשעוד מחכה להם מפגש מול פנאתינייקוס ביום חמישי והפועל ירושלים בשבת, אבל כשסגל חדש ולא מתואם מתחיל לרוץ ביחד, במיוחד אחרי תקופה לא טובה, שינויים כאלה עלולים לעלות ביוקר.
3 צפייה בגלריה
יפתח זיו בפעולה מול האקסית
יפתח זיו בפעולה מול האקסית
יפתח זיו בפעולה מול האקסית
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
ספרופולוס עם שחקניו בפתיחה
ספרופולוס עם שחקניו בפתיחה
ספרופולוס עם שחקניו
(צילום: גיל נחושתן)
לא סתם אמרו בקבוצה שההפסד הוא כמו לקחת כמה צעדים אחורה; זה בהחלט נראה ככה על הפרקט. בשבועות האחרונים לא אהבו בצוות המקצועי, וזאת בלשון המעטה, את היכולת ההגנתית ועבדו על כך באימונים. את השיפור המשמעותי היה אפשר לראות מול וילרבאן, אבל הצהובים חזרו לסורם עם הגנה חלשה מאוד ואינספור טעויות של חוסר ריכוז מוחלט, מה שאיפשר לגליל/גלבוע לקלוע סלים קלים באזור הצבע וגרם לרצף הטעויות בדקות האחרונות.
מי שפגש אתמול את האקסית הוא יפתח זיו, שסיים את הערב עם 7 נקודות ו-9 אסיסטים. "כשאתה מנצח במכבי תל אביב הכל בסדר וכשאתה מפסיד זה לא אמור לקרות", אמר זיו. "לא תכננו להפסיד כאן, אבל גם מזה נלמד".
על כך שהצהובים מתקשים באופן קבוע בגן נר: "כל קבוצה שמגיעה לשחק מול מכבי היא באובר-מוטיבציה. כשאתה משחק מול מכבי אתה תמיד רוצה להוכיח את עצמך ולהראות שאתה שווה יותר. לגבי גלבוע, חוויתי את זה גם מהצד השני, תמיד היא איכשהו יוצאת הכבשה השחורה, כל הכבוד להם, אבל עכשיו אני בצד השני ואני מבואס מההפסד הזה. יש לנו ביום חמישי משחק חשוב מאוד, נצטרך ללמוד מזה ולהיות טובים יותר. זה לא אמור לקרות, אנחנו קבוצה טובה יותר, הם פשוט הפתיעו אותנו".
3 צפייה בגלריה
ג'יילן ריינולדס בצבע
ג'יילן ריינולדס בצבע
ג'יילן ריינולדס בפעולה
(צילום: גיל נחושתן)
אחת מאכזבות העונה עד כה הוא אנג'לו קלויארו. זה נכון שלפני שנתיים, כשהוא הגיע למכבי ת"א, הוא בא על תקן שחקן משלים ולאט-לאט פילס את דרכו ברוטציה של ספרופולוס, ובחלק מהם אף הוביל את הקבוצה, אבל אלו היו משחקים ספורים. עם הפרישה של עומרי כספי וההמשכיות של קלויארו לעונה שלישית, בקבוצה ציפו לפתיחה טובה יותר מצידו, אבל בפועל הוא מקבל יותר מדי קרדיט לעומת התפוקה שלו. אפשר היה לראות את זה בצורה מובהקת אתמול, כשהוא קיבל כמעט 23 דקות ורשם 4 נקודות ו-2 אסיסטים בלבד. גם ביורוליג הקרדיט הבלתי נגמר שניתן לו לא ממש ברור, ובארבעה משחקים הוא העמיד ממוצעים של 4.8 נקודות ו-3.3 ריבאונדים ב-27 דקות.
החדשות היחידות שמעודדות את מכבי ת"א כרגע הן חזרתו הצפויה של אנטה ז'יז'יץ', שנפצע בתחילת העונה ושב לפעילות מוקדם מהצפוי, זאת לאחר שהיה אמור להיעדר שישה שבועות. אם לא יהיו התפתחויות מיוחדות, הוא אמור לחזור לשחק כבר השבוע.