בהפועל ירושלים יצאו מאוד מאוכזבים אתמול (רביעי) אחרי ההפסד 71:76 להפועל ת״א שהדיח אותם בחצי גמר גביע ווינר, מהצד השני, הפועל ת"א המשיכה את מגמת השיפור מהעונה החולפת והתחילה את העונה החדשה עם הגעה ראשונה בתולדותיה לגמר גביע ווינר.
מי שנראה הכי מאוכזב בסיום היה אלכנסדר דז׳יקיץ', מאמנה הסרבי של הפועל ירושלים, שמאופיין כאדם בעל חוש הומור. אפשר היה לראות את זה במסיבת עיתונאים האחרונה ברבע הגמר, אבל הפעם הוא שמר על פרצוף קשוח ובדרך לחדר ההלבשה גם הטיח את העיתון שהיה בידיו על הקיר. בכל זאת, להפועל ירושלים יש בכל השנה ציפיות גבוהות, כשאחת מהן הייתה זכייה בגביע ווינר.
4 צפייה בגלריה
אלכנסדר דז׳יקיץ'
אלכנסדר דז׳יקיץ'
היה מאוכזב בסיום. דז׳יקיץ'
(צילום: אלעד גרשגורן)
הפועל ירושלים שינתה לחלוטין את פניה בקיץ האחרון, חוץ משני שחקנים שנשארו מהעונה החולפת - איתי שגב ונועם דוברת. ואפשר היה לראות את זה בבירור על הפרקט, חוסר התיאום, חוסר ההבנה בין הצדדים, חיבור שעדיין לא נרקם במהלך משחקי טרום העונה. זה אומנם לגיטימי לחודש ספטמבר, אבל הבעיה העיקרית היא שהאופק לא ממש רחוק, כבר ביום שני הקרוב תפתח הקבוצה את העונה האירופית שלה בליגת האלופות עם משחק ביתי מול דרושאפקה (21:00), שם כבר לא יהיה מקום לטעויות.
הבעיה העיקרית של ירושלים הייתה היכולת של השחקנים הזרים. חוץ מקאדין קרינגטון (27 נקודות) וספידי סמית׳ (21 נקודות) שכיכבו, השאר לא היו קיימים מבחינה התקפית. ליוואי רנדולף שיחק לא פחות מ-29 דקות אבל נשאר עם אפס נקודות. מארק מייריס קלע 2 נקודות ב-15 דקות וזאק הנקינס סיים עם 4 נקודות ב-25 דקות - תפוקה לא מספיקה לשלישיית זרים שאמורה להוביל את הקבוצה.
״אלה דברים שיכולים לקרות בקדם עונה״, אמר עוז בלייזר בסיום. ״רצינו לנצח את המשחק הזה, זה היה חשוב לנו, אבל נסתכל קדימה, יש לנו ביום שני משחק חשוב באירופה. אנחנו רק בהתחלה, נהיה יותר טובים ככל שנתקדם. לא מצאנו אחד את השני הפעם, יש שחקנים שצריכים עוד להיכנס לעניינים״.
מהצד השני, בהפועל ת״א נהנו מדחיפה אדירה של כ-1500 אוהדים שהגיעו עד לאולם האנרבוקס בחדרה, והשחקנים החזירו על האהבה הזאת על הפרקט עם הרבה אנרגיות ותחושה טובה להמשך העונה.
4 צפייה בגלריה
 משחק ביתי מול דרושאפקה
 משחק ביתי מול דרושאפקה
משחק ביתי מול דרושאפקה
(אלעד גרשגורן)
מי שקיבל את רוב המחמאות היה כמובן תומר גינת שהצטיין אחרי שסיים את הערב עם דאבל דאבל מרשים של 19 נקודות ו-10 ריבאונדים והוסיף לזה 2 חטיפות, 3 אסיסטים ו-31 במדד.
"לא באתי להיות הכוכב של הקבוצה הזאת, לא יודע מה מצפים ומי מצפה", התייחס גינת בסיום. "באתי לעזור לקבוצה לעשות צעד קדימה, המועדון לקח צעד קדימה עם אירופה והתנאים השתפרו. לפני שהגעתי לפה בקיץ, ראיתי לאן המועדון הזה הולך, זה היה נראה לי הדבר הנכון לעשות".
4 צפייה בגלריה
תומר גינת
תומר גינת
""לא באתי להיות הכוכב של הקבוצה הזאת". גינת
(אלעד גרשגורן)
אחד הדברים שליוו את הניצחון, היא ההחלטה של הפועל ת״א לשחק במשחקי גביע ווינר עם חמישה זרים. לפי חוקי המנהלת, כל קבוצה יכולה לרשום חמישה זרים בטופס במשחקי ההכנה, ובפתיחת העונה הרשמית לקבל החלטה אם היא רושמת חמישה זרים או 4 זרים ומקבלת מענק. לאורך השנים בהפועל ת״א דגלו בהחלטה של לרשום 4 זרים בלבד, מה שצפוי לקרות גם העונה, אבל במשחקי ההכנה שיחקו עם חמישה זרים, וכך למעשה די "רימו" את עצמם לגבי היכולת האמיתית שלהם.
״אני לא הכתובת לכל נושא מספר הזרים", אמר המאמן דני פרנקו. "יש החלטת הנהלה שנהיה עם 4 זרים, גם במשחקים האלה מבחינתי יכולתי לשחק עם ארבעה זרים. זאת לא החלטה שאני לוקח, אבל אני מקבל את החלטת ההנהלה"
בשל אילוצי זמנים, גמר גביע ווינר נדחה ל-23 באוקטובר, כך שהמשחק הבא של הפועל ת״א יהיה למעשה משחק פתיחת העונה ב-9 באוקטובר מול הפועל אילת, ויומיים לאחר מכן יפתחו את העונה האירופית שלהם ביורוקאפ במשחק ביתי מול לונדון ליונס.
4 צפייה בגלריה
קורנליוס מול בראון
קורנליוס מול בראון
קורנליוס מול בראון
(צילום: אלעד גרשגורן)