הפועל ירושלים עלתה אתמול (שישי) ל-0:2 בסדרת רבע גמר מול הפועל חולון אחרי 68:70 - אבל גם הפעם התקשתה מאוד ומצאה את עצמה עוברת "חיים קשים", כפי שהגדיר מאמנה יונתן אלון ביום שלישי. חולון עלתה עם שלושה זרים בלבד, אבל הפורוורדים שלה הצליחו לעצור את ספידי סמית' וליוואי רנדולף על שבע נקודות, כאשר גם האקס כריס ג'ונסון סיים ללא נקודות בכלל.
אצל מחזיקת הגביע יודעים שהם רחוקים 40 דקות בלבד מחצי הגמר המסתמן מול מכבי ת"א, והמשחק השלישי והמכריע מחר (ראשון) בארנה יהיה באותה רמת דריכות כמו המשחק השני. הקבוצה מהבירה יודעת שפציעתו של ניב משגב תגרום לכך שחולון תשחק ללא גארדים, ותנסה לנצל זאת לטובתה כדי לסגור את המשחק מהר ולשמור כוחות לסדרה הבאה.
"אמרתי לכמה שחקנים שזה היה ניצחון מכוער, אבל אני אקח את זה על הפסד בכל יום נתון", סיכם קאדין קרינגטון. "אני לא חושב שאנחנו יכולים להירגע, כן אנחנו מובילים 0:2 אך הדברים יכולים להתהפך בכל רגע כך שאם נוריד את הרגל מהגז, חולון קבוצה מוכשרת שיכולה לנצח. אנחנו צריכים לבוא בגישה של לסגור את הסדרה ולעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות. למה המשחקים נגד חולון קשים כל כך? בשלב הפלייאוף השחקנים משנים את המנטליות שלהם וזה לא משנה מה קורה, כי זה להיות או לחדול. השחקנים ישנו את המנטליות שלהם כי אין מחר בפלייאוף, אולי יום ראשון יהיה אותו דבר, אבל אם ננצח בדרך הזו ביום ראשון לא יהיה לי אכפת ואני בטוח שלאף אחד לא יהיה אכפת".
1 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(אורן בן חקון, ONE)
"אנחנו צריכים ללמוד להתנהל עם מה שחולון עושה. לבוא ולנצח בכזה אולם זה לא כל כך קל", ניסה להסביר יונתן אלון איך משחק שהיה בעשר הפרש בהרכב חסר למארחים הסתיים במרחק פוזשן בלבד. "יש לחולון ארבעה פורוורדים חזקים וגדולים ששומרים על כל עמדה, וזה מקשה עלינו ליצור מרווחים ויתרון בהגנה. אנחנו תקועים, קשה לפתח נגדם משחק שוטף".
בצד השני כאמור קפטן הסגולים, ניב משגב, מצטרף לרשימת הפצועים כאשר ההערכה הראשונית היא שהוא סובל ממתיחה בהמסטרינג. משגב יעבור בדיקות, אך בקבוצה לא הסתירו שזמן ההתאוששות הוא הרבה יותר מיומיים, ולכן גם הגארד סיים את העונה. הבעת פניו של משגב, בעודו עומד בצידי המגרש ואז יורד לחדר ההלבשה אומר הכל- התזמון. חולון נשארת תלויה בג'סטין סמית' המצוין שסיים את המשחק שלו עם 30 נקודות (12/15 ל-2, 80%), שמונה ריבאונדים, שלוש חטיפות ומדד 37. אגב, חולון קלעה במשחק 3 מתוך 19 שלשות, נתון עגום במיוחד.
שחר עמיר, שקיבל את תואר השחקן המשתפר לעונה, שיתף לגבי התחושות אחרי עוד משחק לחימה של קבוצתו: "די דומה למשחק שעבר. מרגיש שהיינו שם, מרגיש שאנחנו ברמה למרות הסגל שהולך ומתקצר כל משחק. אנחנו עדיין שם, אנחנו עדיין נלחמים ורוצים. מתסכל שזה לא הספיק לנו, מקווה שמשחק הבא ילך יותר טוב. הפוקוס שלי הוא לבוא ולהרים אחרים. רק להדביק את החבר'ה, רק להעביר את הרצון והאמונה שאפשר לעשות את המהפך הזה ולקוות שכולם יישארו בריאים. החבר'ה רוצים, כולם שם ומאמינים".
"אני מאוכזב משני ההפסדים האלה. כדור אחרון ביד באופציה לסיים את זה, אבל יש גאווה בקבוצה, אנחנו לא רוצים לסכם עונה, אלא לקחת את זה ולצמוח מאיך ששיחקנו בדקות האחרונות. בסוף היה חסר לנו עוד שחקן שייצר אחד על אחד. יגיע יום ראשון ונעשה הכל כדי להחזיר את הסדרה לפה", אמר עמית שרף. "קשה להגיד עכשיו מה נצטרך לעשות. יש לנו דברים שאנחנו עושים על אוטומט ונצטרך להביא עוד דבר אחד, שונה ולא רגיל כדי לשנות את המשחק. דיאונדרה ברנס ישחק יותר (קלע רק 2 נקודות ב-17 דקות), שחר ישחק באחד וג'סטין יוביל כדור. המטרה היא לשלוט בריבאונד וככה אפשר לשלוט בקצב גם אם התקפית יהיה לנו יותר קשה. משגב? נכנסתי לחדר ואמרתי לו שאני אוהב אותו. הוא השאיר הכל על המגרש".