לאחר מתיחת פנים משמעותית שעברה במהלך הקיץ, ושלושה ימים לפני משחקה הראשון ביורוליג לעונת 2024/25 נגד וילרבאן - מכבי ת"א ערכה הערב מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת העונה.
"מאז פתיחת העונה שעברה הכל השתנה", אמר קטש בפתח הדברים. "הכל נהיה יותר קשה. אפשר לדבר על הקשיים שלנו אבל שמים הכל בפרופורציות. אם נתרכז בספורט עברנו טלטלה לא פשוטה, שיחקנו ללא הקהל שלנו, הרבה חוסר וודאות ומה שחיזק אותנו זה האופי הישראלי - לא להרים ידיים, להילחם ובסוף לנצח. הכוח שלנו היה באחדות שלנו. סיימנו את השנה זקופים וגאים, אחרי שהתגברנו על הרבה קשיים, וכך גם יהיה בעונה הזאת".
3 צפייה בגלריה
עוד קטש
עוד קטש
פותח עונה מאתגרת. קטש
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
שחקני מכבי ת"א במסע"ת
(צילום: יאיר שגיא)
"גם בפגרה הזאת הקשיים היו לא פשוטים", המשיך המאמן. "בנינו קבוצה מאפס, אבל כמו תמיד נסתכל קדימה, נהיה זקופים. אני רוצה גם לברך את הצוות על התחלת העונה, עוד אי אפשר לומר שנה טובה כשהחטופים עוד לא איתנו. אולי דווקא בגלל זה נותן לנו יותר מחויבות להצליח ולייצר אסקפיזם. אנחנו יודעים שהכדורסל הוא שולי בתמונה הגדולה לעומת אלה שנלחמים כדי לאפשר לנו את הדבר הזה ולשחק. ואני מחכה שיחזרו הביתה כמו שיותר מהר".
על בניית הקבוצה אמר קטש: "די נכפה עלינו לבנות קבוצה חדשה. לגבי תחזיות אני תמיד מקווה שנהיה מעל המצופה, אבל בצוות שלנו אנחנו יודעים שזה תלוי בנו. אני לא יכול לומר איך זה הולך להיראות או להתחייב, אלא שזה תלוי בנו. כצוות אני יכול להתחייב שנעשה הכל כדי להיות תחרותיים. היורוליג מתחזקת והכל הופך להיות מאתגר יותר. אנחנו מנסים לא לקחת את זה (המצב הביטחוני) כתירוץ אלא כאתגר. גם בשנה שעברה לא נתנו לנו את הסיכוי לעשות את מה שעשינו - ועשינו.
"זה תמיד קשה לענות על ציפיות בכל מה שקשור למכבי ת"א. זה יהיה מוזר לצאת בהצהרות במצב הנוכחי, החובה עלינו הוא לבנות את התלכיד כדי לעשות את זה. אנחנו לפני עונה מטורפת מול ליגה מאוד מאתגרת, זה לא יהיה נכון לצאת בהצהרות, נצטרך להיות הכי טובים שאנחנו יכולים".
על ההתחזקות של הפועל ת"א והפועל ירושלים הוסיף המאמן: "שמח על ההתחזקות של היריבות שלנו - זה עושה רק טוב לכדורסל".
3 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
פותח עונה 56 כיו"ר. מזרחי
(צילום: יאיר שגיא)
רומן סורקין שיהיה כוח משמעותי העונה הוסיף: "אני אצטרך להביא את הלחם והחמאה שלי. יש פה המון חבר'ה ותיקים שעוזרים לי ומלמדים אותי. אני אלמד יותר. אני בסוף אומר, כמה שזה נשמע כקלישאה, אני רק רוצה לעשות את הטוב ביותר עבור הקבוצה שלי".
שמעון מזרחי שפותח את עונתו ה-56 כיו"ר המועדון אמר: "אנחנו עומדים בפני שנה מאוד מאתגרת מבחינתנו, רואים את ההשלכות בכל תחומי החיים, וגם אצלנו, כשלא ניתן לארח משחקים בינלאומיים הן בכדורגל והן בכדורסל, ואנחנו מתמודדים עם זה בנחישות בתקווה שהן החטופים והן המשחקים יחזרו לכאן. היא מאתגרת גם מבחינת צוות האימון שנוכח המצב הצטרכנו להקים קבוצה מחדש ללא השחקנים הזרים ששיחקנו איתנו בשנים האחרונות, אבל הצלחנו לייצב את השורות עם שחקנים טובים ושאפנים. ניתן לומר שהצוות ידע לאחד וליצור מהם מרקם אחיד ולחומני. עברנו איתם שלושה טורנירים. מאחל לנו שנה מוצלחת".
על ההתחזקות של הפועל ת"א אמר המזרחי: "אנחנו מסתכלים ופועלים לפי הצרכים של המועדון ועל פי הדרישות של הצוות המקצועי. בשנים האחרונוות בנו קבוצה טובה עם מרקם אנושי גבוה. גם השנה נעשתה עבודה כזאת, ולא מסתכלים מעבר לכביש".

יוצאים לדרך עם קבוצה חדשה

כאמור, מכבי ת"א השתנתה באופן משמעותי מהקבוצה שהייתה בעונה שעברה. אומנם הסגל הישראלי נשאר כשהיה, כשרומן סורקין ותמיר בלאט שידרגו את שכרם וככל הנראה גם מעמדם, וגם הקפטן ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן, רפי מנקו ועומר מאייר הצעיר נשארו. עם זאת, בגזרת הזרים נשאר רק חסיאל ריברו, בעוד כל שדרת השחקנים המובילים השתנתה לחלוטין.
השלישייה שהובילה את הצהובים בשנתיים הקודמות, לורנזו בראון (עזב לפנאתינייקוס), ווייד בולדווין ובונזי קולסון (לפנרבחצ'ה) השאירו חלל גדול. מי שאמור לתפוס את המושכות הוא ג'ורדן לויד, שהגיע ממונאקו ויהיה המשתכר הגבוה ביותר בקבוצה. בצוות המקצועי בונים גם על רוקאס יוקובאיטיס, שהצטרף אחרי שלוש שנים בברצלונה ועשה רושם טוב מאוד בתקופת ההכנה.
שחקן משמעותי נוסף שעזב הוא ג'וש ניבו, שבעונה שעברה עשה קפיצה משמעותית (תרתי משמע) והפך לאחד משחקני הפנים הטובים ביורוליג. בעקבות היכולת המרשימה התקשו הצהובים להשוות את הצעות השכר שהגיעו מהיריבות והסנטר עבר למילאנו. מי שאמור למלא את החלל הוא ווניין גבריאל, שיערוך בכורה באירופה. הסנטר מדרום סודן הספיק להיפצע בהכנה, ובמכבי ת"א החתימו לו מחליף למשך חודש וחצי - אלפא קאבה.
במכבי ת"א מקווים שג'יילן הורד וליוואי רנדולף, ששיחקו בהתאמה בהפועל ת"א (יורוקאפ) והפועל ירושלים (ליגת האלופות) יעשו את הקפיצה בדומה לקינן אוואנס ששיחק בקבוצה אחרי ששיחק עונה לפני כן בהפועל חיפה. בנוסף, במועדון מחפשים עדיין מחליף בעמדת הגארד לדריל מייקון, שחתם אך שוחרר בעקבות פציעה.
פורסם לראשונה: 17:28, 30.09.24