נבחרת ישראל עורכת קידוש בשישי בערב
(צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל רוצה לשמור על מאזן מושלם בבית 4 באליפות אירופה. האמת, על הנייר המשימה לא צריכה להיות קשה במיוחד, כשהיריבה הערב (שבת, 22:00) תהיה הולנד, הנבחרת שאמורה להיות החלשה בבית.
החבורה של גיא גודס מגיעה במומנטום נהדר, אחרי ה-87:89 הדרמטי אתמול על פינלנד לאחר הארכה, במשחק בו חזרה ממינוס 14 לניצחון. דני אבדיה כיכב עם עם 23 נקודות, 15 ריבאונדים, 3 אסיסטים ו-31 נקודות מדד, אבל גם רפי מנקו, גיא פניני ותמיר בלאט הצטיינו במשחק הפתיחה של היורובאסקט.
4 צפייה בגלריה
גודס ואבדיה
גודס ואבדיה
גודס ואבדיה במצב רוח מחוייך
(צילום: אפרת עמורבן)
4 צפייה בגלריה
מנקו משוחח עם יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן
מנקו משוחח עם יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן
מנקו משוחח עם יו"ר הוועדה המקצועית באיגוד הכדורסל, עמוס פרישמן
(צילום: אפרת עמורבן)
"אני שמח מאוד מאיך שפתחנו את האליפות, בטח אחרי השבוע האחרון", אמר רפי מנקו, שקלע אתמול 8 נקודות מול הפינים. "ממה שאני מרגיש, אנחנו לא בהיי. מקווה שככה נגיע גם למשחק. כי בכל זאת יש לנו יריבה שאתמול לא עשתה לסרביה חיים קלים. גם אם הסרבים שלטו ובסוף ברחו. זאת נבחרת מאוד אגרסיבית ואם לא נבוא מרוכזים - אנחנו ניענש על זה. מבחינתנו כשחקנים, אפשר כל יום לשחק ולא להתאמן. יש שחקנים שקיבלו הרבה דקות אתמול, אני מאמין ששחקנים ששיחקו פחות דקות יעלו היום ויתנו את הטון. בסוף אנחנו נבחרת וכולם משחקים בכדי להשיג ניצחון".
מהעבר השני ניצבת הולנד, אחת מהנבחרות החלשות ביורובאסקט, שעומדת על מאזן 6:0 במוקדמות גביע העולם ואתמול הובסה 100:76 על-ידי סרביה. מה שכן, מי שעומד על הקווים שלה מוכר לכל חובבי הכדורסל בארץ - מאוריציו בוסקאליה האיטלקי שהתחיל את העונה החולפת בהפועל חולון, אך אחרי 4 חודשים בלבד פוטר וראה את גודס מוביל את הקבוצה לאליפות.
"זה משחק חשוב עבורנו", הודה בוסקאליה. "יש לכם נבחרת מוכשרת מאוד ולי זיכרונות טובים מישראל. אני עובר במלון ופוגש כל פעם את השחקנים שאימנתי בחולון".
מדובר כמובן בגיא פניני ורפי מנקו. "גם רפי ואני פגשנו אותו בלובי של המלון", אמר פניני לקראת המפגש הפיקנטי. "דיברנו, הרצנו חוויות. יהיה כיף, אבל בסופו של דבר זה לא העניין. אני בטוח שמדובר בנבחרת לוחמת שבאה לעשות את העבודה. יהיה לנו קשה, אבל אנחנו צריכים לבוא מרוכזים, גם מנטלית וגם מקצועית ולנצח את המשחק".
4 צפייה בגלריה
מאוריציו בוסקאליה הולנד
מאוריציו בוסקאליה הולנד
מפגש עם האקס. בוסקאליה
(צילום: באדיבות FIBA)
4 צפייה בגלריה
נבחרת הולנד
נבחרת הולנד
נפנים אומרות הכל. שחקני נבחרת הולנד אחרי ההפסד אתמול לסרביה
(צילום: רויטרס)
מי שנחשב לכוכב של הנבחרת הוא וורת'י דה יונג בן ה-34 (1.94 מ') שכבר הכריז שהעונה החולפת הייתה האחרונה שלו בקריירה אך ימשיך לשחק ב-3x3. אתמול מול סרביה דה יונג קלע 28 נקודות והתייחס ליכולת שלו שמפתיעה לשחקן שהודיע על פרישה: "זה לא הגוף שלי, זה הנפש. זה החלק המנטלי שיש בכדורסל שגרם לי לקבל את ההחלטה הזאת. אומנם קלעתי 28 נקודות, אבל אנחנו לא יכולים לסמוך על זה. ההצלחות שלנו צריכות להגיע ממאמץ קבוצתי".
דה יונג הוא לא השחקן היחיד בנבחרת הולנד שיפרוש בקרוב מכדורסל, יש גם את שיין האמינק, ששיחק בעבר עם בילבאו ביורוקאפ. אומנם הוא רק בן 28 אבל כבר הצהיר על כך שיפרוש מכדורסל מקצועני בתום הטורניר הנוכחי.