מכבי ת"א החתימה את חסיאל ריברו (29, 2.06 מ') לשנתיים הקרובות ולמעשה השלימה את בניית הסגל לעונה הקרובה. הפורוורד-סנטר הקובני, שהציג יכולת טובה בעונת הבכורה שלו ביורוליג במדי ולנסיה, מצטרף לקו הקדמי תחת עודד קטש.
ריברו הוא שחקן קשוח, אתלטי ושומר נהדר שלא חושש ממגע ומסוגל לשחק ואף לשמור על שחקנים בעמדות שונות. בארבע השנים האחרונות שיחק בליגה הספרדית החזקה ובשנתיים החולפות שותף כ-20 דקות לערב בשורות ולנסיה.
3 צפייה בגלריה
חסיאל ריברו
חסיאל ריברו
החתמה מסקרנת. ריברו
(צילום: באדיבות מכבי ת"א)
"חסיאל ריברו הוא שחקן מוכח ביורוליג עם ניסיון", אמר המאמן עודד קטש לאתר הרשמי של המועדון. "הוא ורסטילי ויכול לשחק גם בעמדה 4 וגם בעמדה 5, שחקן שיכול להוסיף לנו קשיחות".
"אני סופר מאושר ומתרגש לקראת ההזדמנות החדשה הזו", סיפר ריברו לאתר הרשמי של מכבי, "אנחנו רוצים שהפרויקט הגדול הזה העונה יניב הרבה הצלחות ודברים טובים. אני לא יכול לחכות להגיע ולהצטרף למשפחה. אני רוצה להגיד לאוהדים שעוקבים אחרינו שיהנו מהעונה הזו ושניתן את הכל על המגרש".
3 צפייה בגלריה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
חסיאל ריברו במדי נבחרת קובה
ריברו במדי נבחרת קובה. עונת בכורה נהדרת ביורוליג
(מתוך האתר הרשמי של פיב"א)
"שמח שחסיאל ריברו מצטרף למכבי ת"א", הודה המנהל הספורטיבי, אבי אבן. "הוא ייתן לנו את המענה למספר אלמנטים שחיפשנו, וביניהם קשיחות והיכולת לשחק בשתי עמדות הפנים. ריברו, כידוע, מכיר את היורוליג ויתאים ל-DNA של הקבוצה שנבנתה ושל המועדון שלנו. מדובר בשחקן רעב ומחויב, שמשאיר הכל על המגרש".

מהוואנה לתל אביב

חסיאל "פאפי" ריברו פרננדס נולד ב-31 באוקטובר 1993 בהוואנה, בירת קובה. הוא החל את דרכו במדי קפיטלינוס המקומית, לפני שחתם בטבארה מהליגה האורוגוואית. בינואר 2016 עבר למדינה השכנה כשחקן אסטודיאנטס דה קונקורדיה מהליגה הארגנטינאית ובעונת 2017/18 החל להגשים את הפוטנציאל שלו.
סן פאבלו בורגוס מהליגה הספרדית שמה לב ליכולותיו, החתימה אותו והשאילה אותו לבוקה ג'וניורס, קבוצת הכדורסל של מועדון הפאר מבואנוס איירס. בעונה הסדירה העמיד ממוצעים של 19.1 נקודות ו-5 ריבאונדים לערב, מה שסלל את דרכו לאירופה.
3 צפייה בגלריה
דשון תומאס שחקן מילאנו מול חאסייל ריברו שחקן ולנסיה
דשון תומאס שחקן מילאנו מול חאסייל ריברו שחקן ולנסיה
ריברו קופץ בהגנה, במדי ולנסיה
(צילום: EPA)
באוגוסט 2019 הצטרף ריברו לבורגוס והחל להשתלב בליגה הספרדית החזקה. בעונתו השניה כבר תרם 12.4 נקודות ו-4.2 ריבאונדים לערב, לצד הגנה נהדרת ומוסר עבודה גבוה. הוא נבחר לחמישיה השניה של העונה בספרד וזכה בפעם השנייה ברצף עם קבוצתו בליגת האלופות של פיב"א, מפעל גם בו נבחר לחמישיה השנייה.
ביולי 2021 החתימה אותו ולנסיה לשנתיים. הוא שמר על יציבות ועזר לקבוצתו להגיע עד לחצי גמר היורוקאפ עם 12.6 נקודות ו-4.4 ריבאונדים למשחק. בעונה החולפת, הראשונה שלו ביורוליג, שיחק כ-19 דקות לערב ותרם 9.4 נקודות ו-3.5 כדורים חוזרים. בליגה סיפק 11.7 נקודות עם 44% מהשלוש לצד 4.2 כדורים חוזרים ב-19.5 דקות על המגרש.
במכבי ת"א הוא מצטרף לקו קדמי שכולל את רומן סורקין, ג'וש ניבו, ג'ייק כהן וג'יימס ווב, ששיחק לצדו בעונה האחרונה בוולנסיה.