עכשיו זה רשמי: פטריק בברלי, ששיחק בעונה החולפת במילווקי באקס מה-NBA, החליט להצטרף להפועל ת"א וחתם על חוזה לשנתיים. במהלך התקופה ירוויח השחקן 1.8 מיליון דולר לעונה.
בברלי בן ה-36 (1.88 מ') היה בפגישה עם בעלי המועדון עופר ינאי בלאס וגאס, ובפודקאסט האישי שלו אמר: "נתנו לי את כל מה שביקשתי, אני הולך לשחק באירופה". יש לציין כי השחקן היה יכול לקבל חוזה ותיקים ב-NBA בסך 3.3 מיליון דולר לעונה, אבל בחר בהפועל ת"א. זכייה ביורוקאפ, שתביא לאדומים כרטיס כניסה ליורוליג, תבטיח לרכש החדש בונוס מיוחד בסך מיליון דולר. גם לג'ונתן מוטלי שחתם בקבוצה בחודש שעבר, מופיע בחוזה בונוס דומה.
2 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
ילבש אדום. פטריק בברלי
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
המנהל המקצועי של הפועל ת"א, ג'ורג' חינאס, אמר בעקבות החתימה: "זה יום מרגש מאוד. פטריק בברלי מצטרף למשפחת הפועל ת"א. אני רוצה להודות לבעלים ולכל ההנהלה שגרמו לזה לקרות, וכמובן להודות גם לפטריק, שבמהלך המגעים והפגישה איתנו הראה כבוד גדול למועדון. פטריק נלהב מאוד לקראת המהלך, הוא רעב מאוד ומוכן להוכיח ולהילחם עבור המועדון והאוהדים".
הבעלים עופר ינאי, הוסיף: "הצוות המקצועי מגדיר מיהם השחקנים הטובים והמתאימים ביותר בכל עמדה, אנחנו עושים הכל כדי להביא אותם – ולרוב מצליחים. ההצטרפות של פטריק, שחקן יוצא דופן עם מוטיבציה עצומה לנצח, היא קודם כל חלק משמעותי מהגשמת הרצון שלנו לבנות מועדון חזק וקבוצה עמוקה יותר שתלחם על כל התארים, אך בנוסף מדובר בשחקן שעצם החתימה שלו בהפועל תל אביב תהפוך אותו לשגריר חשוב של הכדורסל ושל ישראל, בטח בתקופה הזו".
2 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
בברלי במדי הסיקסרס
(צילום: (AP Photo/Matt Slocum))
הציוץ של בברלי בו הוא מודיע על החלטתו לשחק בהפועל ת"א
בשיאו, בברלי היה אחד משחקני ההגנה הכי טובים ב-NBA. הוא נבחר לחמישיית ההגנה של העונה (2017) ופעמיים לחמישיית ההגנה השנייה של העונה (2020, 2014). הפועל ת"א כתבה בינתיים בחשבון ה-X שלה: "לא אומרים יש לפני גול".
הגארד נבחר בדראפט בשנת 2009 בסיבוב השני במקום ה-42 על ידי לוס אנג׳לס לייקרס, אבל למרות הבחירה הוא המשיך לשחק באירופה בין היתר באולימפיאקוס ובסנט פטרסבורג, תחת מאמן הפועל הנוכחי סטפנוס דדאס. ב-2013 הוא הצטרף ליוסטון בה שיחק במשך ארבע עונות, עבר לקליפרס במדיה שיחק גם כן במשך ארבע עונות, ונבחר לאחד מחמישיית ההגנה בעונתו הראשונה. בברלי עבר בקבוצות נוספות, בין היתר בשיקגו, מינסוטה, פילדלפיה, וכאמור בעונה האחרונה הצטרף בפברואר למילווקי.
בברלי קנה לעצמו שם לא רק בזכות ההגנה שלו, אלא גם בגלל הפה הגדול שלו, שסיבך אותו כמה פעמים. "חמש השנים האחרונות היו שלך, חמש השנים הבאות יהיו שלי", אמר לסטף קרי בעונת 2019/2020. קרי זכה מאז בעוד אליפות עם גולדן סטייט, בעוד בברלי נדד בין קבוצות.
לפני כמה ימים אמר בברלי בפודקאסט שלו: "אני מתלבט בין חוזה ותיקים לבין הצעה היסטורית באירופה", אך לא פירט את זהות הקבוצה. כעת מתברר שזאת סגנית האלופה הישראלית. אין ספק כי זאת החתמה ענקית ומסקרנת, אולי אחת המסקרנות באירופה בקיץ הנוכחי.
תרגיל של משטרת צרפת לקראת האולימפיאדה
(ONE)
פורסם לראשונה: 17:48, 16.07.24