נציג מכבי ישראל וחבר וועדת הכספים של פיב״א אירופה, נאור גלילי, נכח היום (שני) בישיבת הוועדה שהתקיימה במינכן בה ביקש לפני תחילתה להקריא נאום שכתב מראש. גלילי הטיח האשמות כבדות בפני מנכ"ל פיב"א אירופה על כך שבארגון לא גינו בפומבי את אירועי ה-7 באוקטובר ומתקפת הטרור הרצחנית של חמאס.
"אני כאן כחבר בוועדת הכספים, אבל תרשו לי לנצל את הבמה ולדבר כאדם, אבא, ספורטאי, ישראלי ויהודי. ב-7 באוקטובר אזרחי ישראל התעוררו לשואה חדשה", פתח גלילי את דבריו. "המוח האנושי אינו מסוגל להבין את הזוועות. האם אפשר לדמיין תינוקות וילדים שראשיהם נכרתו לעיני הוריהם שנשרפו חיים? האם אפשר לדמיין אישה בהיריון שהעובר שלה נמשך באכזריות מרחמה? האם אתם יכולים לדמיין אב ובנו עטופים בחוטי ברזל, מחבקים זה את זה, שנשרפו בחיים עד שלא נותר מהם דבר כדי לזהות שהם בני אדם? אם קשה לכם לדמיין, אז לחמאס-דאעש יש סרטונים ממצלמות הגוף שנשאו. אם עדיין יש לכם ספק, אז אתם מוזמנים לבקר בישובים השרופים ובחדר המתים שבו יש עדיין חלקי גוף בלתי מזוהים".
1 צפייה בגלריה
נאור גלילי מרכז מכבי
נאור גלילי מרכז מכבי
נאור גלילי מרכז מכבי
(צילום: מכבי ישראל)
גלילי המשיך: "המחבלים רצחו 1,400 אזרחים וחטפו 240, מתוכם סבים וסבתות, אימהות ואבות, צעירים, וביניהם 30 ילדים מתחת לגיל 12, כולל תינוק בן 9 חודשים ופצעו כ-2,000 בני אדם. למדנו את מחיר השנאה לאחר מלחמת העולם השנייה והבטחנו לעצמנו - לעולם לא עוד. בעולם יש הפגנות שנאה אינסופיות נגד העם היהודי, הרשתות החברתיות מלאות בהסתות להשמדת העם היהודי. אתם צריכים להבין, ישראל עומדת היום בחזית ארגון טרור רצחני המסכן את קיומו וערכיו של העולם הנאור הכולו".
"לפני כשלושה שבועות שלחתי מייל למנכ"ל פיב"א, קמיל נובאק, עם עותק ליו"ר פיב|א אירופה, חורחה גרבאחוסה, בו דרשתי הצהרה פומבית המגנה את המעשה הנורא שביצע חמאס-דאעש והבעת סולידריות ותמיכה בישראל. לא ביקשתי התערבות בסכסוך הפלסטיני-ישראלי. למרבה הצער, שתיקתך הרועמת נמשכת עד לרגע זה. לצערנו, פיב"א אירופה התנהגה בחוסר כבוד וחוסר תמיכה במדינת ישראל ובאיגוד הכדורסל".
"החוכמה בשותפות היא לעזור בזמנים קשים ולא להתחמק מאחריות. רק להזכירכם, ישראל אירחה 5 אליפויות מטעם פיב"א בשנת 2023. כולן אורגנו בצורה יוצאת דופן. כולם נהנו מאוד בארצנו הקטנה, אבל חלקכם היו שקטים ועדיין שקטים עד עכשיו. קשה לי לשתוק, אני מאמין שזה לא מאוחר מדי ואני קורא שוב לראשי פיב"א אירופה להשמיע הצהרה פומבית בגנות חמאס-דאעש על פיגועי הטרור האכזריים ולעמוד לצד ישראל. בחיים למדתי שכסף זה דבר חשוב אבל הערכים חשובים יותר, פיב"א אירופה איבדה את הערכים שלה!".
אחרי הנאום, טען מנכ"ל פיב"א שהארגון לא נוהג להתערב בסכסוכים פוליטיים. לאחר אמרה זאת, בחר גלילי לנטוש את הישיבה, אבל לפני כן, הטיח בו שהוא מתבייש בכך שהוא בוחר לקרוא למלחמה בארגון טרור שאחראי על רצח מתועב "סכסוך פוליטי". גלילי הוסיף ואמר שהוא מתבייש לשבת עם מי שמדבר כך.