בהפועל חולון מנסים בימים אלה להבין איך להתנהל אחרי המלצת רשם העמותות לפרק את העמותה המפעילה את המועדון. מצד אחד, הקבוצה כבר פרסמה שמכירת המנויים לעונת 2023/24 תיפתח בקרוב, כך שנראה שהעניינים ממשיכים כרגיל. מצד שני, עדיין לא ידוע עד כמה תורגש נוכחותה של עו"ד ליזה חדש, שתלווה את העמותה מעתה. בחולון טענו בפני רשם העמותות שמאז עזיבתו של שלמה אייזיק, שהיה הספונסר הראשי של הקבוצה, העמותה מתנהלת באופן תקין. כדי להמשיך להתקיים כעמותת "סלעים איתנים", ולהמשיך לקבל בין היתר כספי ציבור לדוגמה מהעירייה, עליה להראות שהכל כעת מתנהל כשורה.
במועדון מעריכים שההצטרפות של חדש לא תהיה ברמה יומיומית, אולם עדיין לא קיבלו תשובה לגבי כך. "אולי יעשו ביקורות בספרים כדי לראות שהכל תקין כמו שאנחנו טוענים או שהכל יתנהל מאחורי הקלעים. הקבוצה תמשיך להתקיים באופן רגיל. גם אם באופן קיצון הגורם הזה יגיד שהטענה שלנו לגבי הליקויים שתוקנו עם העזיבה של אייזיק לא נכונה, והוא ממליץ לפרק את העמותה - זה לא משפיע על המועדון. אפשר לפתוח עמותה אחרת", הסבירו. יחד עם זאת, בעמותה החדשה, אם וכאשר, לא יוכלו להיות אותם חברי הוועד שהיו בנוכחית.
1 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון
הסיבוך עם רשם העמותות לא אמור להשפיע על המועדון. אוהדי הפועל חולון
(צילום: עוז מועלם )
ההכנסות של חולון כקבוצת כדורסל (מינהלת, מנויים, ספונסרים, תקציב עירייה, אנשים פרטיים שמשקיעים בקבוצה וזכויות שידור) לא מושפעות כרגע וגם העובדים נשארים בתפקידם. מה שכן מושפע הוא התקציב, בו עו"ד חדש תהיה כעת חלק מהצוות ותצטרך לפקח שהכל נעשה כמו שצריך. בין היתר מדובר בהחתמות, חוזים ופרוטוקולים.
בקבוצה בונים על התזרים שיגיע מהתמיכה העירונית אחרי קבלת הניהול התקין ומחכים להצטרפותה של חדש שתיתן את האישור משום שכעת הכל מתנהל "במשנה זהירות", כאשר ישנו רצון שכל צעד שיעשה או צומת אליה יגיעו בהנהלת הקבוצה יהיה לפי הספרים. הדבר כולל את החלטת מינוי המאמן לקבוצה שמתעכבת, משום שמדובר במהלך כלכלי, בו צריכים להיות נוכחים חברי העמותה, הוועד המנהל שיצביעו בדיון. התוספת של חדש מצריכה את נוכחותה בדיון מה שכעת "משהה את העניין", כפי שכינו את הקיפאון הזמני בשאלה מי יעמוד על הקווים בעונה הבאה.
בנושא אחר, פחות מ-48 שעות אחרי עזיבת הקפטן כריס ג'ונסון, נרשמת אופטימיות זהירה כי הכוכב השני של הקבוצה, ג'ו רגלנד, יישאר בסופו של דבר לעונתו השלישית בסגול. הרכז, בשונה משחקנים זרים אחרים, לא עזב את ישראל עם תום העונה של חולון ונשאר עד לפני מספר ימים ספורים, כפי שמספרים בסביבת השחקן.