אי־שם בתחילת חודש אוקטובר, וכשהיכל שלמה היה מלא מפה לפה, הביסה הפועל ת"א את צדביטה לובליאנה ב־27 הפרש (73:100). אבל ארבעה ימים אחר כך, ב-7 באוקטובר, הכל השתנה. אתמול (רביעי) שוב פגשו האדומים את הקבוצה הסלובנית, במסגרת המחזור ה-10 ביורוקאפ, ורשמו ניצחון נוסף - 80:95 על המדורגת אחרונה, שרשמה הפסד עשירי ברציפות. הפועל ת"א מדורג במקום השלישי בבית א׳ עם מאזן 2:7 (משחק חסר), כשהיא לוטשת את העיניים אל עבר המקום השני.
יש להזכיר כי ההכנות למשחק לא היו אידיאליות מאחר שהצוות המקצועי נאלץ להתפצל בשל החזרה של חלק מהקבוצה לישראל, למפגש הליגה נגד הפועל באר-שבע. הישראלים ושני הזרים, ג׳יילן הורד וקייל אלכסנדר, יצאו להתמודדות בקונכיה, בזמן ששאר הזרים נשארו בבסיס האם, בבלגרד. הקבוצה למעשה הספיקה הלהתאמן השבוע רק פעמיים עם סגל מלא, אך נראה שעם החיבור והכימיה שיש בקבוצה נכון לעכשיו, מדובר באתגר שבמועדון יכולים להתמודד איתו בהצלחה.
2 צפייה בגלריה
ג'יילן הורד
ג'יילן הורד
שוב מעל כולם. הורד
(צילום: עוז מועלם )
2 צפייה בגלריה
דני פרנקו
דני פרנקו
"נשארנו יחד גם בדקות פחות טובות". פרנקו
(צילום: עוז מועלם )
מי שקיבל את רוב המחמאות על ההופעה אתמול היה הורד, שגם בניצחון מול באר שבע הצטיין (31 נקודות). הפעם הוא סיים את הערב כשהוא מוביל את רשימת הקלעים עם 17 נקודות ו-6 ריבאונדים. מי שבלט בנוסף הוא עידן זלמנסון, שעם דקות טובות שלו ברבע האחרון (סיים עם 13 נקודות) סידר את הבריחה האחרונה של האדומים.
"שמחים מאוד על כל ניצחון, בטח ניצחון חוץ שמאפשר לנו להמשיך ולהיאבק על מקומנו בצמרת הבית", אמר זלמנסון בסיום. "למרות שבהרבה דקות לא היינו בשטף שלנו, ידענו לסיים את המשחק בצורה טובה ואני כבר מחכה לראות את האוהדים ביום שבת, באולמנו הביתי".
פרנקו הוסיף: "שמח שידענו גם בדקות פחות טובות להישאר ביחד, לסמוך אחד על השני ולהשיג עוד ניצחון חוץ חשוב, שבוודאי העניק רגע קטן של שמחה לקהילה האדומה הגדולה שנמצאת בישראל ועוקבת אחרינו".
האדומים יחזרו היום (חמישי) ארצה לקראת משחק ביתי ראשון בליגה, מול הפועל גליל עליון (שבת, 17:30). אקסבייר מנפורד ובריאן אנגולה יצטרפו לנסיעה ולהורד ואלכסנדר, שכבר הביעו את הסכמתם להשתתף במשחקי ליגת העל למרות המצב הביטחוני.
בתוך כך, החליטו בהפועל ת"א לוותר נכון לעכשיו על צירופו של יפתח זיו, מחשש שייווצר עומס בעמדת הרכז.