נבחרת העתודה של ישראל החלה בצורה מצוינת את אליפות אירופה עד גיל 20 כשניצחה היום (שבת) 74:82 את צ'כיה במחזור הפתיחה. החבורה של אלעד חסין הוליכה כמעט לאורך כל המשחק, למעט הדקות הראשונות, ותקווה שהניצחון הזה ייתן לה ביטחון לקראת המשך הדרך.
אייל הראל (16 נקודות) ואלון מיכאלי (15 ו-7 ריבאונדים) הוליכו את הקלעים של אלעד חסין, כאשר גם איליי דולינסקי (11) ושחר דורון (10) בלטו. נועם יעקב הציג משחק פושר יחסית בהתקפה (7 נקודות) אך סיים עם 6 אסיסטים.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
שחקן נבחרת העתודה של ישראל נועם יעקב
ישראל פתחה עם ניצחון. נועם יעקב
(מתוך אתר פיב"א)
הצ'כים פתחו חזק יותר והוליכו 0:6, אך ישראל הגיבה עם ריצת 4:16 ומכאן ההובלה הייתה שלה עד הסוף. הפער של הכחולים-לבנים הגיע כבר ל-18 הפרש, אך רבע שלישי חלש איפשר ליריבה לחזור עד מינוס 6 בלבד. עם זאת, השחקנים של חסין התעוררו ברבע הרביעי, ברחו שוב וסגרו את המשחק.
המשחק הבא של ישראל באליפות יתקיים כבר מחר כשהיא תפגוש את איטליה במסגרת המחזור השני. יום לאחר מכן הכחולים-לבנים יתמודדו נגד גרמניה במסגרת המחזור האחרון של שלב הבתים.
כזכור, בשנה שעברה נבחרת העתודה הגיעה עד הגמר, שם הפסידה בצורה כואבת לצרפת בתום הארכה והסתיימה במדליית הכסף. נועם יעקב, שהוא כוכב הנבחרת הנוכחית, הצטיין בגמר עם 31 נקודות, שלא הספיקו.

נשים: ניצחון מרשים על שבדיה

אחרי שהבטיחה את מקומה בדרג א', נבחרת העתודה לנשים גברה הערב גם 73:79 על שבדיה ותשחק מחר על מקומות 9-10 באליפות אירופה בליטא.
קלעו לישראל: דוריאן דהן סויץ' 23, תמר זינגר 20, נגה אטינגר 13, הילה קארש 9, הודיה קבדה 8, ליהי עזורי 4, מיקה ביתן 2.