סוף לסאגה. איגוד הכדורסל הודיע היום (ראשון) רשמית: משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה מגדל יתקיימו בארנה בירושלים.
בהודעת האיגוד נכתב: "משחקי חצי גמר גביע המדינה מגדל, יתקיימו בפיס ארנה בירושלים. לאחר התערבותו של ראש עיריית ירושלים מר משה לאון, קיבל איגוד הכדורסל את השימוש באולם תמורת סכום שעולה בקנה אחד עם אורך האירוע, מהותו וחשיבותו ותוך שמירה על כספי ציבור והחליט לאפשר לקהל גדול ככל הניתן לצפות במשחקים. היום קיים צוות האיגוד סיור באולם כדי להתאימו לצרכי שבוע הגביע. האיגוד מודה לאנשי היכל טוטו חולון על המאמץ והנכונות ובטוח שעוד יקיים שם אירועי שיא בעתיד".
1 צפייה בגלריה
פיס ארנה
פיס ארנה
הארנה בירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כזכור, תחילה הודיעו באיגוד הכדורסל על כך שמשחקי חצי הגמר וגמר גביע המדינה לגברים יתקיימו השנה בחולון. הרצון הראשוני היה לארח את האירוע בארנה בירושלים, אך בשל דרישות כספיות גבוהות מצד חברת אריאל שמנהלת את הארנה החליטו באיגוד לעשות פניית פרסה. לאחר ההודעה, התערבו בימים האחרונים מספר גורמים שניסו לשנות את ההחלטה. אחרי לחץ אדיר גם מצד ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי על איגוד הכדורסל ועל חברת אריאל, שהסכימה להוריד את הדרישה הראשונית שלה 150 אלף שקל. בעקבות כך שני הצדדים הגיעו לסיכום והודיעו על שינוי מיקום האירוע.
בשל כך, עיריית חולון ו"החברה לבידור ובילוי חולון בע"מ", המנהלת את היכל הספורט בעיר שלחו בשבוע שעבר מכתב התראה לפני תביעה לאיגוד הכדורסל.
ב-13.2 יתקיימו משחקי חצי הגמר בין מכבי ת"א לעירוני נס ציונה ובין הפועל חיפה להפועל ירושלים וכעבור שלושה ימים משחק הגמר במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג.