אחרי ההפסד לווירטוס בולוניה, מכבי ת״א חזרה אתמול (חמישי) למסלול הניצחונות עם 86:95 על אנדולו אפס הפצועה במשחק "ביתי" בבלגרד – ושיפרה את מאזנה במפעל ל-6:8.
"היה משחק לא פשוט", אמר עודד קטש בסיום. "ידענו שאנדולו מגיעה מעט חסרה אבל עם מספיק כלים כי היא קבוצה מאוד עמוקה. אמרתי לפני המשחק שבאופן מוזר ככל שנפצעים יותר שחקנים אז משחקים יותר טוב, ככה זה קורה לפעמים שהרוטציה קצרה. היה לנו חשוב לשים את הפוקוס על שני הגארדים וקצת להתיש אותם כי הם באמת משחקים הרבה דקות והעייפות ניכרת. אנחנו לא ב-100 אחוז שלנו מבחינת הכושר האישי ומבחינת התיאום הקבוצתי, אין תחליף לאימונים וזה חסר לנו, אבל כן רצינו לשים עליהם לחץ וידענו שבסוף זה יעבוד לטובתנו".
2 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
"קיבל את ההחלטות הנכונות". בלאט
(צילום: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
בפתיחת הרבע האחרון קטש החליט לשנות את החמישייה בצורה מפתיעה: שלושת הכוכבים שלו - ווייד בולדווין, לורנזו בראון ובונזי קולסון – נותרו על הספסל, ולפרקט עלו תמיר בלאט, ג'יימס ווב, אנטוניוס קליבלנד, רומן סורקין וחסיאל ריברו. דווקא החמישייה הזאת הצליחה למצוא את הנוסחה לניצחון והשלימה ריצת 5:17 שפתחה פער על האורחת. "תמיר הוא גם שחקן מוביל אצלנו", אמר קטש על הגארד שקלע 12 נקודות (4 מ-7 מהשלוש) לצד 6 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. "זה שהוא לא פותח בחמישייה זה לא אומר שהוא לא מוביל, אנחנו סומכים עליו, הוא קיבל את ההחלטות הנכונות. היינו בהרכב הגנתי שעזר לנו, אני שמח בשביל תמיר ובשביל הקבוצה וגם שמח בשביל שאר השחקנים שעשו את קפיצת המדרגה".
מי שלא חזר לפרקט הוא בולדווין שהציג יכולת חלשה במיוחד וסיים את הערב עם 4 נקודות בלבד. קטש הוציא את הכוכב שלו באמצע הרבע השלישי ומאז הוא לא חזר, החלטה יוצאת דופן לאור זה שהמאמן בדרך כלל אוהב לשחק עם השחקנים המובילים שלו עד הסוף ודואג להעניק להם אמון מוחלט.יש לציין שהשלושה שלא היו על הפרקט בתחילת הרבע האחרון היו אלה שגם לא לקחו חלק באימונים הסדירים של הקבוצה השבוע לאחר שרק חלק מהזרים חזרו לארץ למשחק מול בני הרצליה. השניים האחרים, בראון וקולסון, דווקא חזרו לקראת הסוף וגם תרמו את החלק שלהם. בראון אף סיים כקלע המצטיין עם 21 נקודות ו-5 אסיסטים, כשאחריו היה זה קולסון עם 19 נקודות ו-7 ריבאונדים.
2 צפייה בגלריה
בראון
בראון
סיים כקלע המצטיין. בראון
(צילום: Dragan Tesic and Djordje Kostic)
"החלטה מאוד אמיצה של עודד", סיפר גורם במועדון. "מאמנים בדרך כלל הולכים עם הכוכבים שלהם ובצדק. אבל הפעם זה היה קצת שונה, ראו שבולדווין לא מרוכז כל כך ושמשהו לא מסתדר לו, אז למה להתעקש? אפשר להפסיד משחק ככה. בהחלטה של רגע הוא החליט ללכת על שחקנים אחרים, מה שלא ראינו עד עכשיו, אבל אלה השחקנים שנשארו בכושר השבוע אחרי שהקבוצה התפצלה לשתיים, ובסוף זה עבד".
בראון הוסיף: "נשארנו בפוקוס ופשוט ניצחנו את המשחק. תמיר טוב כל העונה, הוא עושה את העבודה שלו, הוא גארד נהדר. יש לנו שחקנים שמביאים את עצמם הרבה וזה מה שאנחנו צריכים. היינו צריכים את הניצחון הזה בשביל השפיות שלנו, לעמוד על הרגליים ואנחנו מחכים כבר למשחק הבא".