לאחר הבטחת המקום בפיינל פור ליגת האלופות של פיב"א והניצחון הגדול על אא"ק אתונה במשחק השלישי והמכריע של סדרת רבע גמר הפלייאוף, הפועל ירושלים הוגרלה היום (שלישי) מול טנריפה בחצי הגמר של המפעל. המשחק ייערך ב-12 במאי בשעה 18:30. במשחק השני, יתמודדו המארחת מלאגה מול טלקום בון הגרמנית.
למרות הניסיונות והתקוות, הפועל ירושלים בסופו של דבר לא נבחרה לארח את שלב ארבע האחרונות של המפעל, שבסופו של דבר ייערך במלאגה, ספרד. על אף זאת, בקבוצה של אלכסנדר דז'יקיץ' יגיעו עם לא מעט אמונה לאירוע, ויקוו לעלות לגמר ובסיומו להניף תואר אירופי שני בתולדותיהם (לאחר הזכייה ביול"ב קאפ ב-2004).
2 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
שחקני הפועל ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המנהל הספורטיבי יונתן אלון, שייצג את הירושלמים בהגרלה, אמר לאחר ההגרלה: "הגענו לשלב שבו אין יותר הגרלות קלות או נוחות, אבל את אותו הדבר גם טנריפה יכולים לומר עלינו. ננצל את הזמן שנותר עד הפיינל פור כדי ללמוד אותם ביסודיות, להתכונן בצורה אופטימלית ולבוא לתת את הכל. אנחנו מקווים שיהיו איתנו כמה שיותר אדומים שיתמכו בנו כמו שרק הם יודעים".

הכר את היריבה

טנריפה היא האלופה המכהנת של ליגת האלופות, וזכתה פעמיים במפעל הצעיר יחסית (2017 ו-2022), ופעם נוספת הפסידה בגמר לווירטוס בולוניה (2019). השנה היא הצליחה להעפיל לגמר הגביע הספרדי, אך הפסידה בו למלאגה - שגם היא כאמור תהיה בפיינל פור.
בקבוצה ניתן למצוא שמות מוכרים כמו אקס מכבי ת"א, גאורגי שרמדיני, שעשה לא מעט צרות לנבחרת ישראל עם נבחרת גאורגיה, וגם מרסילניו הוארטס הוותיק. שחקן נוסף שעשוי להיות מוכר לחובבי הענף הוא ארון דורנקאמפ הקנדי-הולנדי, ששיחק במדי ולנסיה מול מכבי ת"א.
2 צפייה בגלריה
שחקן טנריפה גאורגי שרמדיני
שחקן טנריפה גאורגי שרמדיני
מוכר היטב לחובבי הכדורסל בישראל. גאורגי שרמדיני
(צילום: האתר הרשמי של ליגת האלופות של פיב"א)