במכבי ת"א סימנו מטרה אחת מרכזית לתקופה הקרובה: להיכנס לשישייה הראשונה ביורוליג שיבטיח כרטיס לפלייאוף. אתמול (חמישי), ז'לגיריס קובנה, שכבר איבדה סיכוי להתברג בפלייאין, הקשתה על הצהובים במשך דקות ארוכות ואף הובילה דקה וחצי לסיום, אבל 90 שניות חזקות של הקבוצה של עודד קטש סייעו לה לצאת עם ניצחון 76:83, ששיפר את מאזנה ל-13:15, עדיין מרחק יחסית גדול מהשלישייה שבמקומות 5-7: אולימפיאקוס, פנרבחצ'ה ו-וירטוס בולוניה (11:17).
למכבי ת"א נותרו שישה משחקים בלבד ביורוליג: הכוכב האדום בלגרד (חוץ), וילרבאן (בית), באיירן מינכן (חוץ), ולנסיה (בית), ברצלונה (חוץ) ומילאנו (בית). לאור המצב הצמוד מאוד בטבלה, הצהובים יודעים שכל משחק הוא קריטי במיוחד ושהם צריכים לאסוף כמה שיותר ניצחונות כדי לסיים את העונה הסדירה עם המקום השישי לפחות, שמוביל כאמור ישירות לפלייאוף, בלי להסתבך בפלייאין (אליו יעפילו הקבוצות אשר סיימו במקומות 7 עד 10).
3 צפייה בגלריה
בראון
בראון
בולדווין, קולסון והוא הובילו בסיום. בראון בפעולה
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
3 צפייה בגלריה
קליבלנד
קליבלנד
נתן דחיפה מהספסל. קליבלנד
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
הרבע האחרון, בו ניצחה מכבי ת"א 14:27, התחלק לשניים. בתחילתו מי שתפס פיקוד הם דווקא שחקני הספסל אנטוניוס קליבלנד, חסיאל ריברו ותמיר בלאט ששמרו את מכבי בעניינים, ובדקות האחרונות היו אלה הכוכבים ווייד בולדווין (16 נקודות) לורנזו בראון (9 נקודות ו-10 אסיסטים) ובונזי קולסון (10 נקודות ו-6 ריבאונדים) שיחדיו סגרו את הסיפור.
"ידענו שזה יהיה משחק קשה, זו קבוצה מאוד אגרסיבית", אמר קולסון בסיום, "זה ניצחון חשוב עבורנו. המנטליות הייתה המפתח, שיחקנו עם הרבה ביטחון וקשיחות. כשאנחנו משחקים בצורה הזאת, אנחנו קבוצה מסוכנת. אנחנו רק צריכים להיצמד לעקרונות שלנו ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו עושים".
קטש הוסיף: "אנחנו חייבים לתת קרדיט לז'לגיריס כי הם שיחקו מאוד טוב. זה היה משחק מאוד אגרסיבי, שום דבר לא היה קל עבורנו, הם הקשו עלינו הרבה. אבל מנטלית נדבקנו לתוכנית המשחק והראנו הרבה אופי. זה ניצחון גדול וחשוב עבורנו. היינו צריכים לשנות הרכבים, אנחנו גם משחקים בלי רומן סורקין. הרגשתי שזה היה משחק מאוד טקטי, לפחות מבחינת מאמנים, ולא תמיד זה קורה ככה".
3 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"זה ניצחון גדול וחשוב עבורנו". קטש
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
"את הקאמבק שלנו מבחינה מנטלית עשינו עם החמישייה השנייה שלנו", המשיך המאמן, "זה לא שאני חושב שהם שחקנים פחות טובים, פשוט זה לא משהו שקורה הרבה, אבל צריך לתת להם הרבה קרדיט, הם עזרו לנו לעשות את המהפך והשינוי. כמובן שהפלייאוף זאת המטרה שלנו. שום דבר לא קל עבורנו השנה, אבל אנחנו ממשיכים להילחם, כל משחק מעכשיו עד הסוף הוא חשוב, וזה למה המשחק הערב היה כל כך גדול עבורנו. אני מאוד שמח על הניצחון, אבל זהו, מסתכלים הלאה".
הצהובים באמת חייבים להסתכל כבר הלאה מאחר שכבר היום (שישי), אחרי שהקבוצה תחזור ארצה, היא תהיה חייבת להתחיל להתכונן למשחק הבא שלה, במסגרתו היא תארח ביום ראשון (21:15) את הפועל ירושלים. המפגש הקודם ביניהן הסתיים בניצחון צהוב בפיס ארנה 85:90. מכבי ת"א תנסה לעשות זאת שוב ולהשיג ניצחון עשירי ברציפות בזירה המקורית שישווה את מאזנה לזה של יריבתה העירונית הפועל ת"א (3:13), שניצבת כרגע במקום הראשון