מכבי ת"א כמעט בעטה אתמול (חמישי) בדלי, כשהובילה ב-17 הפרש במהלך הרבע השני על באיירן מינכן ונתנה בהמשך לקבוצה הגרמנית להשתלט על המשחק. ברבע הרביעי באיירן ברחה וכבר היה נראה שמכבי תתחיל את עונת היורוליג ברגל שמאל, אבל אז התחיל המופע של סקוטי ווילבקין.
כן, הכוכב שעדיין לא התאושש לגמרי ממחלת הקורונה קיבל אנרגיות מטורפות מהקהל, ועם כל הכבוד לכל השחקנים החדשים, זה שוב היה "פנו לווילבקין את הדרך" בדקות הסיום. 28 נקודות, 13 מתוכן ברבע האחרון (ובפחות מחמש דקות), סידרו למכבי ספתח קשה אבל מתוק. 68:69 צהוב.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
"המנהיג של הקבוצה". סקוטי ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ווילבקין בטירוף
ווילבקין בטירוף
28 נקודות, 13 מתוכן ברבע האחרון. ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
"סקוטי הראה שהוא המנהיג של הקבוצה", אמר המאמן יאניס ספרופולוס, "הוא פשוט השתלט על המשחק. בסופו של דבר, הוא זה שהתעלה והראה כמה אופי יש לו, אבל אני מצפה מכל השחקנים לשחק טוב יותר".
וויליאמס מודה לאוהדי מכבי ת"א
נאנלי יודע שהקבוצה עוד צריכה להשתפר
אחד החששות הגדולים של מכבי ת"א לפני פתיחת היורוליג היה העובדה שהקבוצה לא תרגלה את הסגל החדש מול יריבה אירופית, לאחר שחמישה שחקנים נדבקו בקורונה, מה שתקע את ההכנות. עם כל הכבוד לגביע ווינר, אתמול הצהובים קיבלו יריבה בסדר גודל אחר. גם אם לא מדובר באחת מאריות היבשת, באיירן מינכן ממש לא נבהלה מהקונצרט ביציעים, והרגישה די בנוח, בעיקר במחצית השנייה. עד שהגיע, כאמור, ווילבקין.
"אני לא רוצה לחפש תירוצים", הוסיף ספרופולוס. "אבל האמת היא שאנחנו לא בכושר הטוב ביותר שלנו. היינו רעים בהתקפה, לא היינו מתואמים ואפשרנו נקודות קלות במעבר. בסופו של דבר עשינו את השינוי במומנטום בעזרת ההגנה, הם קלעו רק 10 נקודות ברבע האחרון. בגלל זה הייתה לנו את ההזדמנות לחזור, אבל לא משנה אם היינו מנצחים או מפסידים, הייתי בכל מקרה אומר שאנחנו צריכים להשתפר. מה שכן, זה ניצחון חשוב. הראינו את החוזק המנטלי שלנו, שאנחנו לא מוותרים ונלחמים בכל משחק".
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס עצבני
ספרופולוס עצבני
יודע שהקבוצה עוד צריכה להשתפר. ספרופולוס
(צילום: אורן אהרוני)
מי שקיבל כאמור את כל המחמאות הוא ווילבקין, שסחב את הקבוצה על הכתפיים שלו. בעקבות חבלי הקליטה ביורוליג של שני הרכזים, יפתח זיו וקינן אוואנס, הוא שוב נאלץ לזוז בלא מעט מהדקות אל עמדה מספר 1. אין ספק שהוא יודע לעשות את זה הכי טוב שאפשר, גם אם הוא לא אמור לשחק בעמדה הזו. כמו בעונות הקודמות, הוא שוב הוביל את רשימת הקלעים ונאלץ לעשות כמעט הכל לבד.
הצהובים התהדרו הקיץ בקו קדמי מרשים במיוחד, אבל אתמול הוא לא בא לידי ביטוי. ככה זה כשאנטה ז'יז'יץ' פצוע וצפוי להיעדר כ-6 שבועות, המחליף שלו מתיאס לסור עדיין לא נחת בארץ, רומן סורקין (שקיבל הזדמנות גדולה כשעלה בחמישייה) עדיין לא עשה את ההתאמות הנדרשות ליורוליג ודריק וויליאמס, שעדיין סובל מריקושטים של הקורונה, לא נמצא בכושר המשחק הרגיל שלו.
4 צפייה בגלריה
וויליאמס בטירוף
וויליאמס בטירוף
עדיין לא נמצא בכושר משחק. וויליאמס
(צילום: אורן אהרוני)
"הייתי עייף בדקות הראשונות", הודה וויליאמס בסיום. "האדרנלין נכנס אליי לאט-לאט עם התצוגה של הקהל. אין לי תירוצים על ההחטאות שלי. זה רק המשחק השני שלי, כל השבוע הזה ניסיתי להיכנס לכושר, המאמנים כל הזמן שואלים אותי אם אני בסדר, ואני באמת מנסה לדחוף את עצמי. אולי אני לא אקלע אבל אני אביא תועלת".
וויליאמס פרגן לווילבקין כשאמר: "הוא אחד השחקנים הכי טובים ביורוליג, הוא יכול לייצר סל על כל אחד, קולע מכל מקום. הוא עושה הכל על המגרש, נגיע לאן שהוא ייקח אותנו". וויליאמס אף הודה לאוהדים בציון בחשבון הטוויטר שלו אחרי המשחק. גם ג'יימס נאנלי, שאכזב, אמר את שעל ליבו ברשתות החברתיות: "זה לא היה יפה, אבל ניצחון זה ניצחון. משוגע שזו הפעם הראשונה שכולנו משחקים ביחד העונה".
למרות המחסור במשחקי אימון, הצוות המקצועי לא שוקל לערוך משחק הכנה נוסף השבוע מול אחת מקבוצות ליגת העל, אלא מתכנן רק להמשיך באימונים, בעיקר כדי להמשיך לבנות את הכימיה הקבוצתית. לכן המשחק הבא של הצהובים יתקיים ביום חמישי הבא – בהיכל מול הכוכב האדום בלגרד.