בהפועל ת"א נשמו לרווחה לאחר הניצחון 62:70 אתמול (שבת) בחוץ על עירוני קריית אתא שקבע 1:1 בסדרת חצי גמר הפלייאוף והשאיר את האדומים בחיים. כעת, האדומים יקוו להשלים מהפך במשחק המכריע שיתקיים באולמם הביתי מחר (21:00) ולעלות לגמר, שם מחכה מכבי ת"א.
גם הפעם, כמו במשחק הראשון, שחקניו של שרון אברהמי ממש לא עשו חיים קלים לסגנית האלופה והצליחו לחזור פעם אחרי פעם מפיגור משמעותי. ההבדל היה שהפעם ההבדל היחיד היה ששחקניו של סטפנוס דדאס ידעו לתת את האקסטרה בדקות האחרונות, בעיקר בזכות טיילר אניס, שסיים את הערב עם 17 נקודות - שאת כולן הוא קלע במחצית השנייה.
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א הפועל ת"א
מכבי ת"א הפועל ת"א
"הראינו אופי". תומר גינת
(צילום: עוז מועלם)
"מה שאנחנו עושים פה זה נחמד ויפה", אמר תומר גינת שסיים עם דאבל דאבל של 12 נקודות ו-10 ריבאונדים. "אבל הבשורה שקיבלנו על החטופים שחזרו זה הדבר העיקרי שצריך לדבר עליו. אחרי המון זמן חדשות טובות. כל אזרח במדינה התרגש היום בצהריים בצורה שלא התרגשנו שמונה חודשים".
גינת התייחס גם למשחק: "אחרי המשחק ביום חמישי הרגשתי נורא. כולם אמרו שהם לא ישנו בלילה, זה מההפסדים שאתה לוקח איתך. הראינו הפעם אופי, בסוף עשינו טעויות הזויות שלא מתאימות לנו, מה שחשוב שניצחנו, מחזירים את הסדרה הביתה, וחזרנו להיות תלויים בעצמנו. ברור שיש לחץ. אנחנו פייבוריטים, צריך להתמודד עם הלחץ, יש פה שחקנים מנוסים, מאמן מנוסה. אנחנו באים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, צריכים עוד ניצחון כדי לעלות לגמר".
דדאס: "זה היה ניצחון של אופי. אני רוצה לראות את זה בכל קבוצה שאני מאמן. זה היה משחק של ניצחון או ללכת הביתה. יש לנו יותר איכות אבל הם יותר קבוצתיים. הם ביחד כל העונה, אל תסתכלו רק על התקציב והסגל, אי אפשר לרמות בספורט, אחרת כולם יבנו קבוצה בחודש מארס. כדי להגיע לצמרת צריך לסבול. הראינו אופי, יש לנו עוד יום להשתפר ואני בטוח שנגיע לגמר".
2 צפייה בגלריה
שרון אברהמי
שרון אברהמי
"נתקן את הדברים". שרון אברהמי
(צילום: אתר פיב"א)

הפספוס של קריית אתא

בקריית אתא מאוד מאוכזבים מההפסד מאחר שהרגישו שזאת הייתה ההזדמנות שלהם לנצח בבית אחרי שגנבו את הביתיות במשחק הראשון. הקבוצה הצפונית שמה דגש על שני נתונים סטטיסטיים מהמשחק השני שאותם הם רוצים לשפר לקראת המשחק האחרון בסדרה - האחוזים מחוץ לקשת, שם דייקו שחקניו של אברהמי ב-24 אחוזים בלבד (4 מ-17). גם מהעונשין המארחת איכזבה כשדייקה רק ב-12 זריקות מתוך 26 - 46 אחוזים.
"זה הרגיש לצערי שכל המשחק רדפנו אחריהם", הודה רז אדם. "היינו היום באחוזים נוראיים מהשדה ומהעונשין, קשה לנצח קבוצה כזאת טובה עם אחוזים כאלה. רבנו אחד עם השני, ואסור שזה יקרה. אני עדיין מאמין שנוכל לנצח ביום שני, נבוא מאוחדים ורציניים ואני מאמין שזה יקרה".
אברהמי סיכם: "אי אפשר לעצור קבוצה כמו הפועל על פחות מ-70 נקודות. שמרנו מעולה, הבאנו אותם לאחוזים רעים, הם מסרו 8 אסיסטים על 17 איבודים. אם היינו ב-65 אחוזים מהקו, היינו במשחק עד השנייה האחרונה. הייתה לנו בעיה עם אניס, הוא עשה את ההבדל היום. נתקן את הדברים, נגיע לדרייב אין וניתן פייט, נקווה גם שננצח".
קטש: גילינו אופי, אני מאוד שמח
(ONE)