הפועל גליל עליון עברה שבוע מטלטל, בעיצומו שוב נאלצה לעזוב את אולמה הביתי בשלב המצב הביטחוני, ובסופו, נחלה הערב תבוסה כואבת במיוחד - 90:66 להפועל ת"א. "ראיתם את התוצאה", אמר בסיום המאמן ברק פלג. "מראש באנו לסיטואציה לא טובה. החיים שלנו הם לא של קבוצת כדורסל נורמלית".
כזכור, הקבוצה הצפונית עזבה את כפר בלום בימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל. תחילה התאמנו האדומים בקיבוץ גבת שבעמק יזרעאל, ולאחר מכן, ובעקבות החרפה נוספת במצב הביטחוני בצפון, היא עברה להיכל קבוצת שלמה בת"א, שם גם קיבלה מעיריית חולון הצעה לקיים את האימונים ולארח את המשחקים בהיכל טוטו.
2 צפייה בגלריה
ברק פלג הפועל גליל עליון נגד הפועל ת"א
ברק פלג הפועל גליל עליון נגד הפועל ת"א
"אי אפשר להתאמן עם רעש פיצוצים". פלג במהלך ההפסד להפועל ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
לאחר שלושה שבועות בחולון, חזרה הקבוצה לכפר בלום לאחר שקיבלה מפיקוד העורף אישור לקיים את משחקיה הביתיים באולם שבגליל אך ללא קהל. כעת, שחקני הקבוצה גרים ולנים בקיבוץ איילת השחר, וממתינים בכל יום להוראות שמשתנות מחדש.
במועדון הביעו השבוע תסכול מחוסר הוודאות בכל הנוגע ללו"ז היומיומי שנכפה עליהם, דבר שעוד יותר מקשה על החתמת זרים נוספים שאמורים להצטרף לזר היחידי שמשחק היום בקבוצה - ג'יימס פלדין.
ביום חמישי שעבר, נסעו אנשי מנהלת הליגה לצפת במטרה לאשר את האולם הביתי שם לטובת גליל עליון, שאנשיה ממשיכים לחפש במקביל חלופה אחרת לכפר בלום. כל זאת בזמן שהשחקנים והצוות המקצועי (שחלקו מחלק את זמנו בין שירות מילואים לשגרה הספורטיבית), נמצאים במצב המתנה מורטת עצבים, ולא יודעים מה יוליד יום. אגב, בהנחה שהפועל ירושלים לא תסכים על החלפת ביתיות, המשחק הביתי הבא של גליל אמור להתקיים כבר בשבת הקרובה, שלושה ימים אחרי משחק החוץ נגד הפועל חיפה.
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א הפועל גליל עליון
הפועל ת"א הפועל גליל עליון
לא כוחות. גיילן הורד מעל שחקני גליל עליון
(צילום: יאיר שגיא)
על אף התבוסה, בקבוצה התנחמו בכך שצלחו את המשחק נגד הפועל ת"א ללא פציעות. "צריך להבין שהקבוצה הזאת עוברת ימים לא פשוטים", אמר פלג בסיום. "גם המנהלת לא עוזרת לנו במיוחד. אנחנו לא זוכים לשום התייחסות רצינית מצדם. הם יושבים להם במגדל השן בתל אביב, ולא מבינים מה עובר עלינו".
"אין פה שוויון, וגם גרמו לנו לעזוב את תל אביב, מה שאילץ אותנו לחזור לכפר בלום. זה קשה להתאמן כשיש סביבך רעש ופיצוצים רוב הזמן, השחקנים שלי הם הגיבורים. אני מציע למנכ"ל מנהלת הליגה לבוא יום אחד ולנסות להחתים זרים במצב שאנחנו נמצאים בו, בגליל".
"אני מקבל הודעות ביטול מדי יום", ממשיך פלג, שבעצמו נטל חלק בשירות מילואים בראשית ימי המלחמה. "השחקנים לא ישנים בבתים שלהם. את העזרה בכל הנוגע למגורים אנחנו מקבלים בעיקר ממשרד התיירות. אני מסתכל על השחקנים שלי והגאווה היא שם.
"כל אנשי ספורט מבינים שזאת לא עונה רגילה, ובעונה לא רגילה מתנהלים באופן לא רגיל. בשביל גליל עליון התקופה הזאת גם יכול להיות גזר דין מוות. גליל היא אחת הקבוצות החשובות בכדורסל הישראלי, מבחינת האזור והערכים, ולהוריד אותה ליגה בסיטואציה הזאת בגלל שאנחנו לא יכולים להתמודד כמו שצריך, זאת תהיה מכה לא רק לגליל אלא לכל הכדורסל הישראלי".