בהפועל ת"א מתחילים לעכל את רעיון אירוח משחקי הבית בהיכל מנורה מבטחים, שכצפוי מעורר לא מעט התנגדות ועתיד, בהנחה שיתקבל, להביא איתו לא מעט קשיים. כפי שנחשף אמש (רביעי) ב-ynet, בשבועיים הקרובים צפויה הקבוצה לקיים הצבעה בקרב עמותת האוהדים בסופה יוחלט האם משחקיה הביתיים יתקיימו באולמה הביתי של מכבי ת"א, כבר בעונת המשחקים הקרובה.
עוד לפני שהאוהדים יידרשו להכריע, יש לציין כי מדובר בסוגיה שנמצאת על סדר יומה של הקבוצה עוד לפני שהבעלים עופר ינאי הצטרף למועדון. הנהלת הפועל ת"א קיימה לפני למעלה משנה מספר פגישות עם מנכ"ל עיריית ת"א מנחם לייבה ובכירים נוספים, בה חיפשה חלופות להיכל קבוצת שלמה שכבר לא מתאים למידות של המועדון. שלוש החלופות שעלו היו מעבר לאולם אקספו הצמוד בגני התערוכה; בניית "אולם אוהל" (בדומה למתקן המפורסם בשרלרואה); או שיפוץ האולם הקיים.
2 צפייה בגלריה
ינאי
ינאי
הרצון לעבור "מתבשל" תקופה ארוכה. ינאי
(צילום: עוז מועלם)
המעבר לאקספו נפסל במהרה מטעמי לוגיסטיקה. להקמת האוהל לא נמצא שטח מתאים ובעירייה באופן כללי לא התלהבו מהרעיון. כמו כן, למרות שהפועל ת"א הגיעה עם תוכניות מסודרות של משרד אדריכלים, בעירייה גם לא ממש התלהבו לשפץ את היכל שלמה מאחר שעלות הפרויקט עלולה להגיע לעשרות מיליוני שקלים.
עם כניסתו של ינאי לפני כשנה השיחות עם העירייה חודשו, ובשלב מסוים הבעלים אף הסכים לממן את שיפוץ האולם שבצפון העיר, או להביא איתו קבוצת משקיעים בתמורה לאחוזים מסוימים מהמתקן או לזכויות על שטחי המסחר שבו, אולם המדיניות של העירייה היא לא להפריט מתקנים עירוניים.
בפגישה נוספת שנערכה בתקופה האחרונה בין ינאי ואנשי העירייה, עלתה האפשרות שהאדומים יעברו לשחק בהיכל מנורה מכיוון שבכל זאת מדובר במתקן עירוני ולא במתקן פרטי של מכבי ת"א. בחברת היכלי הספורט לא ממש אוהבים את הרעיון בעיקר כי ההיכל ביד אליהו הוא אחד ממקורות ההכנסה העיקריים מבין מתקני הספורט של העירייה, עם הופעות ואירועים שנערכים בו בתדירות גבוהה. אם הפועל ת"א אכן תאמץ אותו כאולמה הביתי, זה יהיה על חשבון אירועים אחרים, כשמדובר לעיתים בשני משחקים שבועיים (בליגה ובאירופה), לצד שעות אימון.
2 צפייה בגלריה
היכל מנורה מבטחים יד אליהו
היכל מנורה מבטחים יד אליהו
מעבר עם משמעויות רחבות. היכל מנורה
(צילום: עוז מועלם)
גם מבחינה לוגיסטית מדובר בכאב ראש לא קטן כשיידרש מהנהלת המתקן לתת להיכל צביון ניטרלי בין אם מדובר בהחלפת צבעי הפרקט, המסדרונות והמבואות.
ינאי אמר בתקופה האחרונה כי הפועל ת"א אולי תצטרך לצאת לשחק מחוץ לעיר כי העירייה לא מסייעת לה בבניית אולם חדשף כשמעבר להיכל טוטו בחולון, שמכיל 5,500 מקומות ישיבה, הוא לא ריאלי. ינאי ואנשיו בדקו אפשרות להקים היכל גדול המכיל כ-17,000 מקומות ישיבה בשטח שנמצא בתפר בין ת"א לרמה"ש, ואף לקחת חלק משמעותי במימון הפרויקט, אולם לא מדובר בפתרון המיידי אותו מחפשת הקבוצה.
ומה תהיה תגובה האוהדים למהלך? בהפועל ת"א מודעים לכך שמדובר בהחלטה שנויה במחלוקת, בעיקר משום שמדובר באולמה הביתי של היריבה העירונית, וגם בשל ניסיון העבר שעורר חרם מנויים. עם זאת, ישנן גם לא מעט תגובות חיוביות מאוהדים שמבינים את משמעות המעבר, כמו גם מאלה שלא מחזיקים במנוי להיכל קבוצת שלמה בשל חוסר מקום. גם במועדון עצמו יש חששות מהמהלך. הסיבה הראשונה היא ההבנה שההצבעה לא תעבור בצורה חלקה אצל כל האוהדים, בעיקר לא אצל אוהדי האולטראס, כך שיש "סיכון" מסוים לכך שאם המעבר אכן יצא לפועל אותם אוהדים יחרימו את המשחקים - ובכך המהלך ייפול.
עופר ינאי: "זה ערב מורכב"
(באדיבות ONE)
חשש נוסף נעוץ בגידול מספר המנויים. נכון לעכשיו הביקוש של אוהדי הפועל ת"א אומנם גדול יותר מכמות המקומות שהיכל קבוצת שלמה מספק, אולם אינו מספיק גדול כדי למלא את ההיכל שבדרום העיר. אירוח משחקי בית עם קרחות ביציעים, בהכרח יוציא את העוקץ מהמעבר.