נבחרת ישראל אמנם הפסידה הערב (שלישי) 67:65 לאסטוניה, אך נעלה את טורניר קדם המוקדמות האולימפי הראשון עם כרטיס לשלב הבא.
ישראל העפילה מהמקום הראשון בבית, אסטוניה מהשני. השתיים יצטלבו מול הבית הכולל את פולין, בוסניה, הונגריה ופורטוגל (שעדיין לא הוכרע). בסופו של הטורניר השני, נבחרת אחת תעפיל לטורניר הקדם אולימפי שיערך בקיץ 2024. חצי הגמר ייערך כבר ביום שישי, בגלביצה, אם ישראל תנצח ותעלה לגמר הוא יתקיים כעבור יומיים.
2 צפייה בגלריה
ישראל אסטוניה יפתח זיו
ישראל אסטוניה יפתח זיו
יש להם יומיים לנוח. זיו
(צילום: אתר פיב"א)
"היה משחק מאוד פיזי ואגרסיבי", סיכם המאמן הלאומי, אריאל בית הלחמי. "לא הצלחנו לפתח את המשחק שלנו אבל בסופו של דבר הוכחנו גם אופי ונשארנו קרובים אחרי פתיחה לא כל כך טובה. נפלנו גם בריבאונד מה שלא קרה בשני המשחקים הקודמים. בסופו שך דבר עשינו מה שצריך, מנענו את ההארכה ולא רצינו להגיע לזה, בר שיחק חכם את הכדור האחרון. עברנו את השלב הראשון, ניקח את היום יומיים האלה לנוח, ונגיע מוכנים לשלב הבא. לסיכום - היום אני לא מרוצה".
בר טימור: "עמדנו במטרה הראשונה וגם סיימנו במקום הראשון שזה עוד יותר טוב. היינו במשחק באמת קשה, מאוד אגרסיבי, אבל היינו מאוד קרובים לאורך כל הדרך. בסוף עשינו כמה טעויות של עייפות, היינו יכולים גם לנצח אבל זה חלק מהעניין. מחכים לראות נגד מי נהיה בשלב הבא".
2 צפייה בגלריה
ישראל אסטוניה בר טימור
ישראל אסטוניה בר טימור
"שיחק חכם". טימור
(צליום: אתר פיב"א)
יאיר קרביץ הוסיף: "שמח שעמדנו במטרה. לא פתחנו טוב, אבל הראנו אופי, חזרנו למשחק וסיימנו במקום הראשון בבית. מחר נטוס לפולין ולא משנה מי תהיה היריבה, נעשה הכל כדי להגיע לגמר. אנחנו נבחרת מגובשת, עם המון אמונה ונמשיך להאמין גם עכשיו".