אנשי הפועל ירושלים התוודעו הבוקר (ראשון) על הירצחו של אוהד הקבוצה, הרש גולדברג-פולין, שנחטף על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר. משפחותיהם של שישה חטופים שגופותיהם נמצאו ברצועת עזה התבשרו על מותם בשבי חמאס, ביניהם זו של הרש גולדברג-פולין.
הוריו של החטוף הישראלי-אמריקני, רייצ׳ל וג'ון, מסרו הבוקר כי הם "מודיעים בלב שבור על מות בננו האהוב הירש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה ומבקשת פרטיות בזמן זה".
3 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים עם השלט שקורא לשחרור של הרש גולדברג-פולין
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל וג'ון גולדברג פולין
רייצ'ל וג'ון גולדברג פולין
רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין עם תמונת הרש
(צילום: עמית שאבי)
קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים ספדה: "העצב והכאב קשים מנשוא. הרש שלנו, כל כך קיווינו, כל כך רצינו, וכמה התפללנו שתחזור בריא ושלם. הלב שלנו עם רייצ'ל, ג'ון, ליבי, אורלי וכל הקהילה האדומה שכבר הפכה לחלק ממשפחת גולדברג-פולין. הירש, לעולם לא נשכח אותך. נזכיר, נזכור וננציח אותך בכל דרך אפשרית. לנצח תישאר בליבנו הקרוע והכואב". גם קבוצת הכדורגל התייחסה לכך ברשתות החברתיות וצייצה: "הרש שלנו אינינו".
במאי האחרון, לאחר הניצחון של הפועל ירושלים בכדורסל על מכבי ת"א בגמר הגביע, ריגש הקפטן ליוואי רנדולף, שהזמין להנפת הגביע את אוהד הקבוצה אופיר אנגל, ששוחרר משבי חמאס. במעמד ההנפה הם עטפו את הגביע בחולצה אדומה עם תמונתו של הירש גולדברג-פולין.
גם בבונדסליגה הקפידו להזכיר את המאבק לשחרור הרש גולדברג-פולין. ורדר ברמן, הקבוצה שלאוהדיה יש קשרי ידידות עם אוהדי הפועל ירושלים, העלתה את המודעות ברשתות החברתיות שלה ואף הניפה דגל קבוע מחוץ לווזרשטדיון ועליו תמונתו עם המסר: "שחררו את הרש".
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס באופן אישי למותו של גולדברג-פולין: "הרש היה בין החפים מפשע שהותקפו באכזריות בעת שהשתתף בפסטיבל מוזיקה לשלום בישראל ב-7 באוקטובר. הוא איבד את ידו בסיוע לחברים וזרים במהלך הטבח הפראי של חמאס. זה עתה מלאו לו 23. הוא תכנן לטייל בעולם".
3 צפייה בגלריה
אוהדי ורדר ברמן
אוהדי ורדר ברמן
אוהדי ורדר ברמן לא שכחו את הרש
(צילום: Infamous Youth)
ביידן הוסיף: "למדתי להכיר את הוריו, ג'ון ורייצ'ל. הם היו אמיצים, חכמים וחזקים, גם כשהם סבלו את הבלתי-נתפס. הם היו לוחמים בלתי פוסקים ובלתי ניתנים לדיכוי של בנם ושל כל בני הערובה המוחזקים בתנאים בלתי-מתקבלים על הדעת. אני מעריץ אותם ומתאבל איתם עמוק יותר ממה שמילים יכולות לבטא. אני יודע שכל האמריקנים הלילה יכללו אותם בתפילותיהם, בדיוק כמו שג'יל ואני. עבדתי ללא הפסקה כדי להביא את אהובם הרש אליהם בבטחה ואני שבור לב מהידיעה על מותו. זה טרגי כמו שזה ראוי לגינוי".
עוד אחד מהחטופים שגופותיהם חולצו מעזה היה אורי דנינו, אוהד בית"ר ירושלים. בית"ר ספדה לו: "מועדון כדורגל בית”ר ירושלים מביע את כאבו, יחד עם כל עם ישראל על הירצחו בשבי של אורי דנינו, אוהד הקבוצה, אשר גופתו חולצה אמש ותגיע לקבר בישראל. אחיו של אורי משחק בקבוצת האקדמיה של המועדון. אנו משתתפים בצער משפחותיהם של כרמל גת, עדן ירושלמי, אלכסנדר לובנוב ואלמוג סרוסי וכמובן בצערה של משפחתו של הרש גולדברג-פולין והפועל ירושלים בשעה קשה זו. מחזקים מכאן את כוחות הביטחון וקוראים להחזיר את החטופים במהרה אלינו".