הפועל חולון פתחה היום (שישי) את חודש מרץ הגורלי שלה ברגל ימין עם ניצחון 77:99 על הפועל חיפה. בניגוד לרבע גמר הגביע, הסגולים לא התקשו מול הקבוצה מהכרמל שחווה שינויים רבים בסגל. ג'ו רגלנד הוביל את רשימת הקלעים עם 21 נקודות ו-15 אסיסטים. גם שון דאוסון, שהפך לישראלי הבכיר בהיעדרו של ניב משגב החולה, ממשיך להראות הסתגלות לקבוצה וקלע 20 נקודות להן הוסיף 6 ריבאונדים. גם כריס ג'ונסון 19 נקודות ו-7 כדורים חוזרים וסיי ג'יי האריס 11 נקודות היו חלק מהחגיגה הסגולה.
כעת, תתרכז האלופה במשחק נגד הפועל ירושלים ביום שלישי במסגרת המחזור הרביעי של שלב הטופ 16 בליגת האלופות של פיב"א. חולון מדורגת אחרונה בבית עם מאזן 3:0, ולמרות שהמשחק יתקיים בארנה שבירושלים, הוחלט לנהוג כלפיו כמו כל משחק חוץ בזירה האירופית, הן מקצועית והן מבחינת האווירה.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
גיא גודס
(האתר הרשמי של פיב"א)
הסגולים ייצאו עוד ביום שני, ילונו בבית מלון בבירה ויערכו אימון בארנה ביום המשחק. בקבוצה מספרים שהסיכוי שהיו נוהגים כמו ירושלים, שהגיעה לחולון רק שעות לפני המשחק, נמוך גם ככה משום שבחג פורים, היום בו יחול המשחק, ישנה בעיר חולון עדלאידע גדולה שתגרום לשיבושי תנועה וסגירת צירים מרכזיים בעיר. "במקרה היא תסתיים מתחת לבית של סיי ג'יי האריס, נועה קירל תופיע שם", התלוצצו בקבוצה.
בחולון ניצלו את פגרת הנבחרות כדי לנוח, קיימו משחק אימון נגד בני הרצליה ובעיקר צברו כוחות לקראת שלושת המשחקים שנותרו בזירה האירופית, ממנה מקווים אצל האלופה להעפיל לשלב הטופ 8 בפעם השלישית ברציפות. בזירה המקומית, למרות ההפסד להפועל ירושלים בארנה לפני פגרת הנבחרות, עדיין סבורים שאפשר לשמור על המקום השלישי בליגה, כאשר מלבד משחק חוץ באילת, יתר המשחקים, כולל מכבי ת"א, יארחו באולם הביתי של האלופה. אגב, גם שני המשחקים לאחר מכן ב-BCL נגד שטרסבורג ודיז'ון יערכו בזה אחר זה בחולון.
דאוסון, שנבחר לשחקן המצטיין, אמר בסיום: "משחק מצוין בשבילנו. משחק ראשון אחרי הפגרה זה תמיד לראות איך כל קבוצה חוזרת. ההתאוששות הייתה חשובה לכולנו. לפני הפגרה היו לנו הפסדים מאוד כואבים ככה שהזמן הזה לעצמנו היה טוב לנקות את הראש, לעבוד טיפה על הגוף ולנוח".
3 צפייה בגלריה
שון דאוסון
שון דאוסון
שון דאוסון
(צילום: יאיר שגיא)
הסווינגמן הסביר שלדעתו הניצחון הזה אינו "נקמה" בהפועל חיפה על ההדחה ברבע גמר הגביע וכי מבחינתו המשחק ההוא היה כואב יותר, משום שהיה מדובר בתואר. על השתלבותו בקבוצה הוסיף: "זה היה עניין של זמן, אני מרגיש יותר מחובר לשחקנים. למדנו אחד את השני יותר טוב. הצלחתי למצוא את המקום שלי בקבוצה, להסתגל, ואני שמח שזה נראה יותר טוב עכשיו".
גיא גודס, לראשונה מזה שנה, חווה פגרת נבחרות לאחר שכזכור התפטר מנבחרת ישראל בתום החלון הקודם. המאמן סיפר כי טס לחו"ל לחופש אחרי התקופה העמוסה שעבר ושיתף שהמנוחה עזרה לא רק לו, אלא ליתר הקבוצה גם מבחינת האנרגיות.
"עבדנו על כמה דברים שצריך לשפר, להחזיר את האנשים לכושר כי הולכים לקראת חודש קשה ועמוס. כרגע ניב (משגב) חולה הרבה זמן ונראה אם יהיה כשיר ליום שלישי ואם לא - יהיה כרגיל עומס על אחרים", אמר המאמן.
3 צפייה בגלריה
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
ג'ו רגלנד
(צילום: יאיר שגיא)
על המשחק עצמו: "אני חושב ששיחקנו טוב בהרבה פרקים. התחלנו את המשחק טוב. לא אשקר, לא ידעתי איך נהיה ואיך נראה כי אנחנו יחסית קצרים, אבל הצלחנו איכשהו לשמור על כמה דברים. שיחקנו באינטנסיביות שמרנו לא רע, חילקנו את הכדור די טוב, קלענו. אפשר לסמן וי על המשחק הזה, אבל זה לא אומר כלום על ההמשך".
על שחר עמיר, ששיחק 27 דקות, אמר גודס: "רוצים שכל הזמן ששחר יצליח. הוא ילד מדהים שעובד קשה. גם במשחק האימון נגד הרצליה הוא שיחק 25 דקות, כולם מוסרים לו, מפרגנים לו ורוצים שהוא יצליח. מגיע לשחר הקרדיט הזה".
בשבוע שעבר ביצעה חולון שתי החתמות: מני האריס בעמדת הזר וניב בלול בזירה המקומית. בעוד האחרון קיבל תשע דקות בכורה היום והחזיר בשלשה, האריס, שכזכור עבר השנה פציעה, לא נרשם למשחק ואמור לערוך את ההופעה המחודשת שלו במדי האלופה נגד ירושלים. "אני לא שם את ההצלחה שלנו על מני האריס, שהוא יציל אותנו. הוא יכול לתת מנוחה לכמה שחקנים אחרים. אתמול באימון הוא שיחק פעם ראשונה חמש על חמש ויעבוד על כך עם המאמנים בהמשך השבוע", הסביר גודס את הסיבה לאי הרישום.