אתמול (רביעי) הודיע שר הספורט יואב קיש כי מיקי ברקוביץ', מי שנחשב לגדול כדורסלני ישראל בכל הזמנים, הוא חתן פרס ישראל בתחום ספורטאים מצטיינים לשנת תשפ"ד. היום סיפר מ.י.ק.י לאולפן ynet על התחושות לאחר שהתבשר על הכבוד הגדול.
"שבוע שעבר התקשר אליי שר החינוך והודיע לי שזכיתי בפרס ישראל", תיאר ברקוביץ', "זה ממש ריגש אותי ומרגש אותי עוד היום וירגש אותי עוד הרבה ימים ושנים. בסך הכל עסקתי בספורט בתחום שאני הכי אוהב והבאתי הרבה כבוד למדינת ישראל, הרבה שמחה להרבה אנשים ועשיתי את זה באהבה ובקבוצה שגדלתי בה - מכבי ת"א".
2 צפייה בגלריה
מיקי ברקוביץ' לצד יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי, דורון ג'מצ'י
מיקי ברקוביץ' לצד יו"ר מכבי ת"א שמעון מזרחי, דורון ג'מצ'י
"הבאתי שמחה להרבה אנשים". מיקי ברקוביץ'
(צילום: עוז מועלם)
אולפן 04.04.24 - מיקי ברקוביץ'
(צילום: אסף חן, ירון ברנר)
אנחנו בימים לא פשוטים מאז ה-7 באוקטובר. איך זה לזכות דווקא בסיטואציה הזאת? "לא הייתי מעורב בזה בכלל. זכיתי בהרבה גביעים ופרסים גדולים אבל הפרס הזה הכי גדול מבחינתי כי שאר הפרסים היו על הפרקט עם כדור ביד. זה כבר האישיות שבי, הבן אדם שבי, ואני שמח ומקווה שלא אאכזב אנשים אלא שאביא רק שמחה ושהמצב הלא טוב של מדינת ישראל היום ישתפר והמשפחות יתכנסו ויהיו ביחד שוב כמה שיותר".
ילדים מזהים אותך ברחוב? "כשאני בא לקחת את הנכדים שלי רצים אליי ילדים מכיתות ב' ו-ג' וקוראים: 'זה מיקי ברקוביץ', הנה מיקי' ואני אומר 'מאיפה אתם מכירים אותי?'. הם עונים: 'סבא שלי ואבא שלי אמרו לי שאתה היית שחקן הכי טוב בכדורסל בארץ, אתה יכול לזרוק איתנו לסל' - אתם חושבים שאני אאכזב אותם? הלכתי וזרקתי איתם. זה לא הדור שגדל עליי, זה ההורים עברו את התקופות שלנו ימי חמישי המדהימים עם מכבי ת"א. אין מילים. פרס כזה קונה את ליבי לעד לכל החיים".
2 צפייה בגלריה
מגדולי שחקני ישראל בכל הזמנים. ברקוביץ'
מגדולי שחקני ישראל בכל הזמנים. ברקוביץ'
מגדולי שחקני ישראל בכל הזמנים. ברקוביץ'
(צילום: יעקב סער, לע"מ)
מה מוטי ארואסטי אמר לך כששמע שתקבל את הפרס? "אמר דברים שגרמו לי לבכות ממש. מרגש מאוד. חגגתי לפני חודשיים יום הולדת 70. אני בן 70 - נראה לי מצחיק. אני מרגיש בן 7 לא 70 ומבחינתי בריאות ואושר יש לנו תשעה נכדים שחלקם משחקים כדורסל. אתמול הייתי במשחק של הנכד שלנו אריאלי ולומר את האמת? יש יורש".
מה הרגע הכי גדול בקריירה? "הזכייה הראשונה בגביע אירופה נגד צסק"א מוסקבה. זה קרה ביום ההולדת שלי - 17 בפברואר - זה רגע שלא אשכח".
מה הרגע המאכזב בקריירה? "לא היה דבר כזה".