הקבוצות הישראליות שאמורות לשחק בטורקיה בשבוע הבא צריכות לקבל החלטה בימים הקרובים יחד עם הדרגים הביטחוניים כשעל הפרק מתווה נסיעה מורכב. כזכור, במל"ל (המטה לביטחון לאומי) קבעו שטורקיה היא בין המדינות בהן ישנה אזהרת מסע בדרגה 4.
מבין שלוש הקבוצות שאמורות לשחק בשבוע הבא בטורקיה מי שבמצב הכי מסובך היא הפועל ירושלים שכבר אירחה בסיבוב הראשון של ליגת האלופות את גלאטסראיי בהיכל אלכנסדר ניקוליץ' בבלגרד, כך שאי אפשר להחליף ביתיות אבל כן עדיין אפשרי לדחות את המשחק. אם המשחק לא יידחה, היא תצטרך לנחות בטורקיה למשחק שאמור להתקיים בעוד תשעה ימים.
1 צפייה בגלריה
קולאז' חלון הפועל ת"א הפועל ירושלים
קולאז' חלון הפועל ת"א הפועל ירושלים
מתווה הנסיעה יצריך לא מעט לוגיסטיקה
(צילומים: אתר פיב"א + עוז מועלם)
השנייה היא הפועל ת"א, שאמורה לשחק ב-29 בנובמבר מול בשיקטאש. במקרה הזה לאדומים ישנה אפשרות להחליף ביתיות, כך גם במקרה של הפועל חולון מול בורסאספור - שגם אמור להתקיים באותו תאריך. ההתמודדות של הסגולים כבר נדחתה מה-8 בנובמבר מסיבות ביטחוניות לאור בקשתה של בורסאספור, אך נראה שהפעם שני המשחקים האלה אמורים להתקיים בתאריך ובמקום הנקובים. שתי הקבוצות יבחנו מה תעשה הפועל ירושלים וצפויות לנהוג כמוה.
כמובן שהפתרון המועדף על כל הצדדים הוא לדחות את המשחקים, אך ככל שטווח הזמן הולך ומצטמצם נראה שהקבוצות יישמו מתווה נסיעה שיצריך לא מעט לוגיסטיקה. הקבוצות יגיעו לטורקיה ביום של המשחק, כאשר שעת הנחיתה תישאר חסויה וצפויה להיות בסמיכות מסוימת למועד פתיחת ההתמודדות. כוחות אבטחה גדולים ילוו אותן, ומיד לאחר המשחק הן ייצאו בחזרה לאכסניה או מלון בו ישהו. כך בעצם הקבוצות מצמצמות את הזמן שבו הן שוהות מדינה, שבימים אלה נחשבת עוינת.