בני הרצליה הייתה קרובה להשלים אתמול (שבת) ניצחון כפול על הפועל ירושלים העונה, אך הפסידה בארנה בתום הארכה 84:82. מחזיקת הגביע היוצאת הובילה במחצית הראשונה (ברבע הראשון 16 הפרש, בשני 11), אך ירושלים חזרה במחצית השנייה וצמצמה את ההפרש עד כדי שלוש נקודות בלבד ברבע השלישי, כאשר באחרון השיגה את השוויון הדרוש לשלוח את המשחק לחמש דקות נוספות, בו הרצליה איבדה את היתרון אחרי שלשה גדולה של ספידי סמית'.
אצל המפסידה, לצד האכזבה מכך שהמקום בבית העליון התרחק (ניצחון היה נותן להרצליה את המקום החמישי), במועדון עדיין טוענים שסגל השחקנים ממשיך כרגיל. הסגל של אורן אהרוני כולל שבעה זרים פלוס רוברט קרטר הפצוע שאמור לחזור בחודש מרץ. יחד עם זאת, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, מגעים נרשמו בין סוכנו של ג'וליאן גמבל לקבוצה מטורקיה בימים האחרונים, והרצליה, לה יש חוזה עם הסנטר להמשך העונה, דורשת ביי אאוט בסכום של 100 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני
אורן אהרוני
(האתר הרשמי של פיב"א)
"כואב להפסיד משחק כזה שהיינו ראויים וצריכים לנצח אותו", אמר אורן אהרוני על המשחק. "פתחנו מצוין, היינו מאוד אינטנסיביים ומרוכזים. היה ברור שבשלב מסוים ירושלים יחזרו למשחק, בטח פה בבית, הם קבוצה איכותית. בסוף, לצערי, אני חושב שב-3 הפרש היו לנו שלוש התקפות לסגור את המשחק הזה ולצערי לא השכלנו לעשות נקודות. בסוף משחקים כאלה מוכרעים על פעולות גדולות ובאמת ספידי סמית' קלע שלשה ענקית שהכריעה את המשחק. מאכזב מאוד".
החתום העיקרי על הניצחון הירושלמי היה זאק הנקינס (13 נקודות, 10 ריבאונדים, 4 אסיסטים), בעוד בהרצליה אהרוני בחר לא לרשום את אנדי ואן וליט ובעצם חסר גבוה. "במשחק נגד מכבי אנדי נפצע בכתף", שיתף אהרוני את השיקול באי שיתופו של הפורוורד-סנטר. "הוא לא היה כשיר במאת האחוזים כדי לשחק פה, לא הצליח להתאמן במהלך ההכנה למשחק הזה, ולכן סטיבי תומפסון נרשם. אני חושב שהשחקנים שעלו מהספסל לא הצליחו להיכנס טוב למשחק היום וזה משהו שנצטרך לשפר אותו כי הם חשובים לנו ונצטרך אותם להמשך".
2 צפייה בגלריה
זאק הנקינס
זאק הנקינס
עשה צרות גדולות לקבוצה של אהרוני. זאק הנקינס
(צילום: FIBA PHOTOS)
סנדי כהן (6 נקודות, 7 ריבאונדים) הוסיף: "אני מאוד מאוכזב, זה היה משחק לחימה בו שתי הקבוצות רצו קדימה ואחורה, עם זריקות גדולות שלהם בסוף, וללא סוף במשחק כזה אתה נפגע מכך. ההפסד לא קשור ללחץ, אלא לדרך בה משחק רץ. ירושלים שיחקה בבית שלה, היה לה את הקהל שלה מאחוריה ואף קבוצה לא רוצה להפסיד בבית. ירושלים קבוצה טובה, מגיע להם הקרדיט".
"אני לא חושב יותר מדי על כך שלא לקחתי את הזריקה האחרונה, זה משהו שהמאמן מחליט. לא התאכזבתי מזה שלא זרקתי, יותר מכך שהיא לא נכנסה בסוף", סיכם הגארד-פורוורד.
כעת הרצליה "תזכה" למנוחה בת שמונה ימים, כאשר רק ביום שני הבא תארח את גליל עליון למשחק חשוב להמשך המיקומים בליגה. סגנית הגביע הפסידה בסיבוב הקודם לקבוצה הצפונית בכפר בלום, ובקבוצה מקווים שהפעולות הטובות שנעשו במשחק אתמול ימשיכו גם לשבוע הבא ויעזרו בהשגת הניצחון.