במקום שהפועל ירושלים תחגוג את ניצחון האחרון על פאוק סלוניקי ואת ההעפלה לשלב הטופ 16 בליגת האלופות, המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' בחר לשלוח מסרים לחלק משחקנים שלו במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, כולל אמירה שהעלתה לא מעט תהיות ושאלות.
"המשחק היה בדיוק כמו שציפיניו שהוא יהיה", פתח דז'יקיץ' את דבריו באותה מסיבת עיתונאים ,"בגלל שמדובר בקבוצה קשוחה שמשחקת כדורסל פיזי, אם אנחנו רוצים להצליח נגדם אנחנו צריכים להיות פיזיים, להפסיק לבכות ולהילחם. חלק מהבחורים בכו יותר ממה שהיינו צריכים שייבכו, אז מצאנו את אלה שלא בוכים וניצחנו בסוף". האמירה הזאת כוונה ככל הנראה לשני שחקנים: יובל זוסמן וגבי צ'אצ'אשווילי.
4 צפייה בגלריה
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'
דז'יקיץ'. אמירה מעוררת ניחט'צ
(צילום: FIBA PHOTOS)
4 צפייה בגלריה
זוסמן
זוסמן
זוסמן. סופסל לרבע שלם
(צילום: FIBA PHOTOS)
שני השחקנים הישראלים הגיעו בקיץ כהחתמות נוצצות, יובל זוסמן הגיע מאלבה ברלין וגבי צ'אצ'אשווילי מבאמברג. בתקופה האחרונה, לטענת מקורבים לשניים, הם לא ממש מקבלים את הקרדיט בדקות משחק לו ציפו כשחתמו בקבוצה. זוסמן בשלושת המשחקים הראשונים בליגת האלופות קיבל 21 דקות בהן רשם 5 נקודות ו-5 ריבאונדים אבל במשחק מול גלאטסראיי כבר ירד ל-18 דקות ובמשחק האחרון מול פאוק סלוניקי כבר כמעט סופסל לחלוטין עם 8 דקות בלבד, כשלמעשה ירד לספסל בתחילת הרבע השלישי ולא חזר.
המקרה של צ'אצ'אשווילי מעט שונה כי מתחילת העונה הוא לא ממש השתלב ברוטציה בליגת האלופות. הוא קיבל בממוצע 7 דקות בהן רשם 1.5 נקודות ו-3 ריבאונדים. המשחק היחידי בו קיבל הכי הרבה קרדיט היה דווקא המשחק האחרון עם 14.5 דקות.
בסביבת המועדון טוענים שדז'יקיץ' לא אהב ממש לשמוע את הטענות לגבי דקות משחק מעטות ובמסגרת סדרת חינוך החליט לשלוח את זוסמן לספסל גם בגלל שלא אהב את יכולת המשחק שלו מול פאוק סלוניקי. במקרה של צ'אצ'אשווילי סדרת החינוך באה בליגה - במשחק מול עפולה הוא קיבל 16 דקות לאחר שמול עירוני ר"ג הוא שיחק 34 דקות. נכון שבשני משחקי הליגה האלה דז'יקיץ' בכלל היה בסרביה בגלל שחשש לחזור בשל המצב הביטחוני, אבל די ברור לכולם שעוזר המאמן השני שי אולארצ'יק פעל לפי תוכנית המשחק של הסרבי ושמע להוראותיו מרחוק.
4 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ירושלים גבי צ'אצ'אשווילי
שחקן הפועל ירושלים גבי צ'אצ'אשווילי
גבי צ'אצ'אשווילי. לא הרבה לשחק בליגת האלופות
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר דג'יקיץ' הפועל ירושלים נגד פאוק סלוניקי
אלכסנדר דג'יקיץ' הפועל ירושלים נגד פאוק סלוניקי
דז'יקיץ'. העביר את הישראלים סדרת חינוך
(צילום: אתר פיב"א)
יש לציין שההתבטאות של דז'יקיץ' במסיבת העיתונאים באה למעשה כדי לשלוח מסר לשניים שאם הם "מתבכיינים" במקום להתעסק בכדורסל אז יהיו שחקנים אחרים שיקבלו את נתח הדקות שלהם, בדיוק כמו שקרה.
אבל אותה התבטאות נחשבת לחריגה גם לאור הטיימינג כשהקבוצה אחרי ניצחון והעפלה לשלב הטופ 16 וגם בשל השבוע הקשה שעבר על השחקנים הישראלים. רק בשבוע שעבר נאלצו הישראלים להתמודד לבדם בליגה, יחד עם שחקנים שחתמו על חוזים זמניים, בעוד הזרים נשארו בסרביה יחד עם אלכסנדר דז'יקיץ'. זה נגמר בהפסד למכבי ר"ג ובתבוסה משפילה להפועל עפולה.
אחרי התבוסה לעפולה אמר מקורב לשחקנים "הפקירו את השחקנים הישראלים. נכון שהם חלק מהקבוצה והם אלה שהיו על הפרקט אתמול, אבל למה הם צריכים לספוג את הבושה הזאת? מה זו אשמתם שהמאמן ושאר שחקני הסגל לא רוצים להגיע? למה הם צריכים לעמוד מול הקהל ולהתנצל? כולם מבינים שיש פה מצב ביטחוני מורכב ומבינים את החששות של הזרים, גם הישראלים מבינים את זה ונותנים את כל הגב שאפשר".
כמאמר הקלישאה, למטבע יש שני צדדים. אבל אין ספק שגם שני הישראלים הבכירים יצטרכו להוכיח את עצמם קצת יותר על הפרקט ודרך היכולת המקצועית שלהם לזכות בדקות המשחק שמגיעות להם. בשבת (19:20) מחכה להם גליל עליון, הפועל ירושלים תהיה הפעם בסגל מלא ויהיה מעניין איך דז'יקיץ' יתייחס לשני הישראלים הבכירים שלו.