בימים האחרונים הרגיש גיא גודס, מאמן הפועל חולון, חשש לקראת משחק הפלייאוף הראשון נגד הפועל גליל עליון. קבוצתו אמנם גברה בחזרה הגנרלית בכפר בלום על הקבוצה מהצפון, אבל בחלק מעשרת הימים בהם היא לא שיחקה - משהו בגודס לא היה שלם. כשהאורחת באדום פתחה אתמול (שני) את המשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף טוב יותר מהסגולים - אלופת המדינה הבינה שאם לא תעשה שינוי מהיר תוך כדי תנועה היא עלולה להפסיד את יתרון הביתיות. השינוי הזה, בדגש על הרבע השלישי, גרם להתפוצצות עם 69:106 שהעלה אותה ל-0:1 בסדרה.
זה היה משחק בו כל השחקנים של חולון קלעו (שמונה שחקנים קלעו שלשות), גם אלה אותם גודס מכנה "ילדים" שנכנסו בגארבג'-טיים ועזרו לספסל לעלות על סטטיסטיקה של 59 נקודות לעומת 10 של גליל. במועדון אמרו שלא זוכרים משחק כזה ולא ישכחו אותו להרבה זמן. יחד עם זאת בקבוצה זוכרים שמדובר בסדרה, ולכן החגיגות יהיו קצרות מאוד. מי שהוביל את הסגולים היה סי.ג'יי האריס שקלע 20 נקודות. האריס, שנפצע ברבע גמר גביע ווינר נגד הקבוצה מהצפון, הוא למעשה היחיד שלא חווה "שעות גליל" בשונה מקבוצתו בעונה הזו, אך למד היטב את היריבה. "זה האריס שאנחנו מכירים", החמיאו במועדון לגארד, שאחרי שנה הפכפכה מוצא את מקומו מחדש במאני-טיים.
3 צפייה בגלריה
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון עם כריס ג'ונסון
שחקן הפועל חולון פרדריק בורדיון עם כריס ג'ונסון
ה-צ-ג-ה. בורדיון וג'ונסון
(צילום: יאיר שגיא)
"בכל תחרות חשוב להגן על יתרון הביתיות ורצינו להגיע, לשחק קשוח", אמר האריס בסיום המשחק. "התאמנו קשה במיוחד השבוע הזה והדברים תורגמו אל תוך המשחק. ההכנה הייתה שונה כי עכשיו אנחנו כמו בעונה חדשה, אנחנו בשלב הבא וכולם לקחו צעד קדימה ושיחקו טוב מאוד. האם אני מרגיש הקלה על המשחק שלי? לא באמת, כי זה רק משחק ראשון. נהנה ממנו הלילה ואז נחזור לעבוד מחר. זה מה יש".
האריס גם התייחס לחברו החדש לקבוצה, נתנאל ארצי, עימו זכה לשחק בפעם הראשונה מאחר והיה פצוע מול אותו משחק נגד גליל בנעילת העונה הסדירה: "הוא מביא לנו אנרגיות. הוא שחקן שיכול לשחק מבפנים ומבחוץ. הוא עוזר לנו במגרש, ותוספת גדולה מאוד בשבילנו עד כה".
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל חולון גיא גודס
מאמן הפועל חולון גיא גודס
"כל אחד בא להילחם". גודס
(צילום: יאיר שגיא)
גודס אמר על התפתחות שעזרו לנצח את המשחק: "ברבע השלישי התחלנו מאוד חזק, שזה משהו שלא אופייני לנו. היינו אגרסיביים, חטפנו כדורים, שמרנו חסימות. ההפרש פחות מעניין אותי. החששות שלי היו כי האימונים היו טובים ולפעמים דווקא כשאתה טוב דברים במשחק יכולים להתפתח שונה. קשה להסביר מה קרה ברבע הראשון. גם כריס ג'ונסון לא הרגיש טוב אחרי הרישום ולא ידענו אם ישחק. התחושות היו לא נוחות, אחר כך עשינו 'שיפט' חזק והחבר'ה שנכנסו מהספסל עשו את השינוי. זה טוב, זה דברים שאני אוהב. כל אחד בא להילחם, וביום חמישי זה משחק אחר לגמרי".
חולון תצפין כבר מחר למשחק בכפר בלום, כאשר בקבוצה הבינו את חשיבות המרחק והרעננות של השחקנים, ולכן תלון בשנית העונה במלון. בקבוצה מקווים לחזור למרכז עם ניצחון לא רק כדי להתקרב לחצי גמר הפלייאוף, מה שהגיוני להתחשב בכך שהקבוצה שוב עם סגל מלא, אלא להימנע מנסיעה של יום אחד לצפון למשחק הרביעי. דבר כזה עלול לגרור את הסדרה למשחק חמישי, מאחר והמשחק הרביעי יוצא בערב שבועות או ביום לפניו, מה שיקשה על הקבוצה לסגור מקום לישון בו.
3 צפייה בגלריה
ברק פלג
ברק פלג
אכזבה. פלג
(צילום: אפי שריר)

גליל הושפלה: "הגאווה שלנו נפגעה"

בגליל עליון בטוחים שהמשחק השני יהיה שלהם למרות התוצאה. השחקנים באדום ירדו לחדר הלבשה עם הבעת פנים שלא הסתירה את האכזבה ("היום הושפלנו. הגאווה שלנו נפגעה כקבוצה") לכיוון אליו המשחק הלך, דווקא אחרי פתיחה חזקה שלהם. גם כאשר התוצאה הייתה צמודה ברבע השני, ההגנה של הקבוצה מהצפון לא הצליחה לעצור את פתיחת הרבע השלישי בו ג'ו רגלנד והאריס בשיתוף פעולה יוצא מן הכלל החלו בבריחה על חשבונה.
"אתה בא לסדרה, מכין דברים טקטית, תרגילים כאלה ואחרים, התאמות, אבל בסוף איפשהו לקראת סוף הרבע השני, כמו מגדל קלפים, התפרקה לנו התוכנית", אמר מאמן הקבוצה פרק פלג. "גם הדקה הראשונה של הרבע השלישי. מפה כבר היה קשה לעצור את הסחף וזה מחמיר, אתה נכנס לסחרחורת. צריך לזכור שזה חלק מסדרה כך שאין משמעות אם אתה מפסיד בהפרש שתיים או ארבעים. מתחילת השנה אני אומר שאנחנו לא קבוצת הגנה טובה. יש לי הרבה לקחים מהעונה הזו, בטח שאני מסתכל על ההגנה כמשהו מאוד מרכזי בקבוצות שאני מאמן. זה יותר חשוב לי מההתקפה. בסוף כשאתה בא לפלייאוף, אם אתה לא אגרסיבי, נושך ובא מתחת לגופיה- זה לא משנה מה תעשה".