מצאה מנהל מקצועי? הפועל ת"א מנהלת משא ומתן מתקדם עם דניאלה באייזי האיטלקי (48), שכיהן בתפקיד זהה בבאיירן מינכן בשבע השנים האחרונות, ולפני כן בבאמברג הגרמנית.
באייזי החל את דרכו בעולם הספורט כעיתונאי בכלי תקשורת שונים באיטליה. בהמשך התמנה למנהל קבוצת ביילה האיטלקית, ולאחר מכן הפך לאחראי על מערך הסקאוטינג של המועדון. תפקידו הבא היה סקאוט בינלאומי עבור דטרויט פיסטונס מה-NBA, ובשנת 2014 כבר השתדרג לתפקיד המנהל המקצועי של באמברג הגרמנית, שאותו מילא במשך שלוש שנים שבהן זכה בשלוש אליפויות.
1 צפייה בגלריה
דניאלה באייסי מנהל מקצועי איטלקי כדורסל
דניאלה באייסי מנהל מקצועי איטלקי כדורסל
ממינכן לתל-אביב? באייזי
(צילום: Oryk HAIST/imago images via Reuters)
ב-2017 כבר עבר לבאיירן מינכן, ספינת הדגל של הכדורסל הגרמני בשנים האחרונות: בתקופתו הפכה הקבוצה לחברה קבועה ביורוליג, ואף עלתה לפלייאוף שנתיים ברציפות (2021 ו-2022). במסגרת תפקידו היה באייזי אחראי בין היתר על החתמות השחקנים בקבוצה, והוא זה שעומד מאחורי מינוי שני המאמנים האחרונים של המועדון: אנדראה טרינקיירי האיטלקי, שאיתו עבד לפני כן בבאמברג, אימן את באיירן במשך שלוש עונות והפך אותה לכוח עולה בכדורסל האירופי; ואחריו המאמן הנוכחי פאבלו לאסו, שנפרד מריאל מדריד אחרי קדנציה ארוכה. לאחרונה דווח באיטליה כי באייזי יעזוב את באיירן בסיום העונה.
ההחלטה לצרף למועדון מנהל מקצועי היא למעשה הראשונה בעידן הבעלים עופר ינאי בכל הנוגע לשינויים והמבניים במועדון. במהלך השבועות האחרונים ראיינו בהפועל ת"א מספר מועמדים לתפקיד, ביניהם באייזי, ולאחר התלבטות ארוכה הוחלט שהוא האיש המתאים והנכון לתפקיד. ביממה האחרונה נשלחה לו טיוטת חוזה, שעליה הוא צפוי לחתום בימים הקרובים.