בניגוד לכריס ג'ונס, שסביב שחרורו הייתה סאגה לא קטנה, על נייט וולטרס מכבי תל אביב בכלל לא נלחמה. להפך, היא אפילו שמחה לשחרר אותו. העובדה שנטה לפציעות לא גרמה לצהובים בכלל לחשוב ברצינות על האפשרות להשאירו, למרות העובדה שבאותה עונה יחד איתו (2019/20) היא הבטיחה את המקום בפלייאוף היורוליג, מה שבסופו של דבר לא קרה בעקבות פרוץ מגפת הקורונה.
צריך להגיד – וולטרס לא שחקן מדהים, הוא כנראה גם לא בטופ 10 של הרכזים ביורוליג – ועדיין, הוא בדיוק מה שמכבי ת"א הייתה צריכה בעונה הקודמת, שלא לדבר על 2021/22. מנהל משחק מנוסה ברמות הגבוהות של אירופה, שיודע בדיוק לשלוט בקצב המשחק – ההפך ממה ששני הרכזים הבוסריים שיש לה כרגע, יפתח זיו וקינן אוואנס, מספקים עבורה.
4 צפייה בגלריה
קינן אוואנס, נייט וולטרס
קינן אוואנס, נייט וולטרס
וולטרס מול אוואנס. אחד סיים עם 17 נקודות, השני עם 0
(צילום: אורן אהרוני)
וולטרס סיים את הערב עם 17 נקודות, וכל נקודה דקרה בלב של ספרופולוס על אותה החלטה לשחררו. דרך אגב, הפעם הקודמת שהרכז האמריקאי קלע כל כך הרבה נקודות ביורוליג הייתה לפני שנתיים וחצי במשחק מספר 4 של ז'לגיריס מול פנרבחצ'ה בפלייאוף. כן, גם את הליטאים הצנועים הוא הוביל לפלייאוף. אם תהיתם כמה שני הרכזים של מכבי ת"א קלעו אתמול, אז המספר הוא 0. וכמה אסיסטים היו להם יחד? 1 בלבד. ומה עם המדד? 9-.
הנהלת מכבי ת"א הייתה צריכה להחליט עוד אתמול שדי, מספיק עם הניסויים, צריך להחתים רכז מנוסה וכמה שיותר מהר. נכון, אין הרבה כאלה בשוק, אבל ברגע שמישהו איכותי ישתחרר למשל ממחנות ה-NBA, צריך לקפוץ עליו ומהר. מרחיקי לכת יגידו שגם האקס, גל מקל, שנמצא כרגע ללא קבוצה הוא פתרון.
4 צפייה בגלריה
מקל. למרחיקי לכת
מקל. למרחיקי לכת
מקל. למרחיקי לכת
(צילום: ראובן שוורץ)
אבל עמדת הרכז היא לא הדבר היחיד שבעייתי במכבי ת"א, בינתיים שלושת הכוכבים שהחתימה בקיץ רחוקים מלפגוע. ג'יילן ריינולדס קלע אמש 2 נקודות בלבד, ג'יימס נאנלי הוסיף 5 ודרק וויליאמס 6. יחד זה שווה 13 נקודות. ניקולה קאליניץ' לבד סיים עם 19, והראה כמה היה חשוב לו לשוב הביתה למקום בו פרח אחרי התקופה הארוכה בפנרבחצ'ה והעונה בוולנסיה.
וויליאמס עוד מקבל חסדים בעקבות הידבקותו בקורונה, אבל זה כנראה לא יימשך לעוד הרבה זמן אם ימשיך לאכזב. אין לי ספק שהנגיף פגע בו בצורה משמעותית, אבל מכבי ת"א צריכה ניצחונות ומהר, ואם הוא לא יתעורר היא תהיה בבעיה.
4 צפייה בגלריה
וויליאמס מאוכזב
וויליאמס מאוכזב
וויליאמס. במכבי ת"א צריכים לקוות שלא מדובר בפלופ
(צילום: אורן אהרוני)
ההפסד הזה גם רשום על ספרופולוס, שבניגוד לדיאן ראדוניץ', כלל לא יודע איזה קבוצה יש לו. נכון שבדרך כלל אחרי שקבוצה נקלעת לפיגור גדול בתחילת משחק המאמן צריך לבצע חילופים כדי להביא לשינוי, אבל המאמן היווני לקח את זה לאקסטרים. לפעמים היו על הפרקט חמישיות שבאימון לא שובצו יחד. קחו למשל את זו ששיחקה ברבע הרביעי, שכללה את ווילבקין, אוואנס, נאנלי, בלייזר ולסור. לא ברור איך חמישה שחקנים כל כך לא מתאומים יחד יכולים להפיק משהו יחד.
ספרופולוס הגיע לעונה הזאת אמנם עם המון גיבוי מהקהל, כשגם הקורונה עשתה איתו חסד, אבל אם מכבי ת"א תמשיך להיראות כפי שהיא נראית (גם בניצחון הדחוק על באיירן היה אפשר להבחין שמה שקורה על הפרקט הוא בלגן אחד שלם), אל תתפלאו אם הכיסא שלו יתחיל להתנדנד.
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס לא מאמין
ספרופולוס לא מאמין
ספרופולוס תופס את הראש
(צילום: אורן אהרוני)
מכבי ת"א ציפתה לפתוח את העונה במאזן 0:2 לאור שני המשחקים הנוחים שלה בפתיחת העונה (באיירן והכוכב האדום), אבל בפועל זה לא קרה, וכבר בשבוע הבא מחכה לה צמד משחקים מול ארמאני מילאנו ו-וילרבאן בחוץ. ומי משחק עבור הצרפתים? אקס נוסף בעמדת הרכז – כריס ג'ונס. רוצים להעריך איך זה יסתיים?