בני הרצליה תארח הערב (רביעי, 21:00) את פריסטרי אתונה בהיכל האנרבוקס בחדרה, למחזור הנעילה של שלב הבתים בליגת האלופות של פיב"א. מחזיקת הגביע הישראלית מגיעה למשחק אחרי שלא שיחקה שבוע שלם. כזכור, הרצליה הייתה אמורה לארח את הפועל ת"א ביום ראשון, אך נתקעה בבירת ליטא אחרי הניצחון על הקבוצה המקומית בשבוע שעבר. אותו ניצחון השאיר את הרצליה חזק בתמונת ההפעלה, וכעת היא תלויה בעצמה כדי לסיים במקום השני.
ניצחון של הרצליה יבטיח לה את העלייה לשלב הבא הפלייאין מהמקום השני כאמור, בו תשחק בסדרה של הטוב משלושה משחקים עם יתרון ביתיות מול פאוק סלוניקי או ססארי. הפסד של הרצליה יחד על ניצחון של טנריף על ריטאס וילנה במשחק המקביל יעלה את הרצליה לשלב הבא מהמקום השלישי, בו תשחק מול דיז׳ון הצרפתית לסדרה ללא יתרון ביתיות. במצב בו הרצליה הפסיד וריטאס וילנה תנצח את טנריף, הרצליה תסיים במקום הרביעי ותודח מהמפעל.
1 צפייה בגלריה
כריס באב
כריס באב
דריכות. בהרצליה
(צילום: עוז מועלם )
מאמן הקבוצה, אורן אהרוני התייחס למשחק המכריע: ״עבדנו מאוד קשה כדי להגיע לרגע הזה. חשוב לנו מאוד לנצח כדי להבטיח את ההעפלה לשלב הבא. פריסטרי קבוצה איכותית, אחת הקבוצות החזקות במפעל, ונצטרך להיות מרוכזים מהפתיחה כדי לנצח״.
פריסטרי מדורגת במקום השלישי בליגה היוונית, עם מאזן של 6 ניצחונות ו-2 הפסדים, מאזן זהה לזה של פנאתיינקוס המדורגת שנייה. בליגת האלופות, היוונים פתחו עם שני ניצחונות - על הרצליה וטנריף, אלא שמאז הפסידו 3 משחקים רצופים במפעל (פעמיים לריטאס וילנה ובשבוע שעבר לטנריף) ובכך הם חייבים לנצח את הרצליה כדי לעלות לשלב הבא.
הקלע המוביל של פריסטרי בליגת האלופות הוא הרכז הצרפתי סילבן פרנסיסקו שקולע 15.6 נקודות למשחק. פרנסיסקו גם מוביל את פריסטרי באסיסטים עם 4 אסיסטים למשחק בליגת האלופות. מאמנה הוא אגדת הכדורסל היוונית ואסיליס ספאנוליס, שפרש אשתקד וזו קבוצתו הראשונה בתפקיד על הקווים.