שלב הבתים בליגת האלופות של פיב"א ייצא הערב (שלישי) לדרך, ואיתו גם העונה האירופית של שתי הנציגות הישראליות במפעל: הפועל חולון ומכבי עירוני רמת גן.
עבור הקבוצה של גיא גודס, שהגיעה לפני שלוש עונות למעמד הפיינל-פור, מדובר בעונה השמינית במפעל. עבור הקבוצה של שמוליק ברנר, שסיימה את העונה שעברה במקום השלישי, מדובר בחזרה למפעל אירופי כלשהו אחרי 22 שנה.
2 צפייה בגלריה
גיא גודס
גיא גודס
"המטרה היא כמובן לנצח". גודס
(צילום: עוז מועלם)
חולוניה, שתמשיך לארח את משחקיה הביתיים במפעל בסומהבוטיי שבהונגריה, תתארח אצל וירצבורג (19:30) הגרמנית. גודס, שהוביל את חולון למעמד ארבע האחרונות באביב 2022, יוכל לשחק עם חמישה זרים, זאת בניגוד לליגת העל שמתירה רקארבעה. אלייז'ה מיטרו לונג, שנעדר מחצי גמר גביע ווינר מול מכבי ת"א, עדיין בספק וכשירותו תיקבע בסמוך למשחק. לעומתו, יפתח זיו, שנעדר גם הוא מהמשחק מול הצהובים בשל פציעה באפו, חזר לסגל וצפוי לשחק.
"אנחנו יוצאים למשחק ראשון ב-BCL שהוא משחק חוץ", אמר גודס טרם ההמראה. "משחק חשוב לנו, עשינו הכנה טובה במשך החודש וחצי האחרונים. שחקנים נכנסו לקצב גם כבודדים וגם קבוצה. תמיד המשחק הראשון בחוץ הוא משחק משמעותי כי הוא יכול לתת לך יתרון אם וכאשר תנצח שם. אנחנו יוצאים עם הרגשה טובה, הרבה אנרגיות והמטרה היא כמובן לנצח בחוץ".

ברנר: "המטרה - להעפיל לשלב הבא"

2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי ר"ג רבע גמר גביע המדינה
מכבי ת"א מכבי ר"ג רבע גמר גביע המדינה
"הוגרלנו לבית מאוד מאתגר". ברנר
(צילום: יעל אמסילי, עירוני ר"ג)
מכבי ר"ג, שהעפילה ביום שישי לגמר גביע ווינר ותתחרה במוצאי השבת מול מכבי ת"א על התואר הראשון של העונה, תתארח ביוון אצל א.א.ק אתונה (19:00). את משחקיה הביתיים תארח הקבוצה של שמוליק ברנר באופאבה שבצ'כיה.
"אנחנו מתרגשים וגאים לייצג את ישראל בזירה הבינלאומית, במיוחד בתקופה מיוחדת זו של מלחמת חרבות ברזל", אומר ברנר. "ההופעה שלנו בליגת האלופות היא צעד נוסף של המועדון לקדמת הבמה של הכדורסל הישראלי. הוגרלנו בבית מאתגר מאד מבחינה מקצועית עם קבוצות איכותיות כטלקום בון שזכתה בתואר במפעל הזה לפני שנתיים וא.א.ק אתונה מולה אנחנו פותחים את המסע האירופי שלנו. זוהי אחת הקבוצות הגדולות ביוון עם סגל שחקנים בעלי עבר ב-NBA וביורוליג. המטרה המקצועית שלנו היא להעפיל בסיום הבית הזה לשלב הבא של המשחקים".