לאורך כל הקיץ דובר על קבוצת המיליונים של הפועל ת"א, אבל אתמול (שבת) היא קרסה במבחן הראשון שלה כשהודחה ברבע גמר גביע ווינר לאחר הפסד 109:102 למכבי ר"ג אחרי הארכה. 3,500 אוהדים נלהבים באדום הגיעו לראות את אותה שרשרת הכוכבים במשחק רשמי ראשון בארץ וראו את קבוצתם פשוט נעלמת במאני טיים אחרי שכבר הובילה ב-16 הפרש.
לא פעם ולא פעמיים יצאו בסגנית האלופה בהצהרות ברורות והכריזו שהמטרה המרכזית היא להסתער על כל תואר שמונח על השולחן - כולל גביע ווינר, כך שההדחה אתמול כבר ברבע הגמר היא מאוד מאכזבת עבורם.
4 צפייה בגלריה
סטפנוס דדאס
סטפנוס דדאס
הדחה מפתיעה ומאכזבת. דדאס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יעקב
יעקב
הפועל ת"א נכשלה במבחן הראשון של העונה. נועם יעקב
(צילום: עוז מועלם)
האוהדים אפילו צעקו אל עבר המאמן סטפנוס דדאס בסיום: "מה עשית? הפסדת במשחק, זה לא משחק רגיל זה גביע, זה משחק על תואר". אל עבר אנשי המועדון הם צעקו: ״אתם רוצים לעבור ליד אליהו, להביא 10,000 מנויים, להגיע ליורוליג? קודם תנצח בגביע ווינר".
לפני המשחק הפועל ת"א הודיעה שג'ונתן מוטלי ופטריק בברלי לא ישחקו. הסיבה הייתה שהם זקוקים למנוחה לפני השבוע הקרוב שבו יפתחו את העונה האירופית ביורוקאפ במשחק חוץ מול חובנטוד בדאלונה, והמחשבה הייתה גם לשמור אותם רעננים לפני החצי גמר גביע ווינר. מי שעוד נעדרו הם תומר גינת הפצוע ובר טימור שאתמול נולדה לו בת.
בימים אחרים שרשרת שחקנים כזאת ארוכה שלא משחקים הייתה נחשבת למכה רצינית עבור האדומים, אבל בדיוק בגלל זה הוחלט בקיץ לעבות את הסגל כמה שניתן כדי שלא יהיו יותר תירוצים, אבל התירוצים בכל מקרה הגיעו - למרות שהיריבה בכלל הגיעה למשחק עם שלושה זרים בלבד.
4 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
בהפועל ת"א החליטו לתת לו לנוח. בברלי
(צילום: עוז מועלם)
"מאוד מאכזב", אמר עוז בלייזר בסיום. "אני לוקח את זה עליי, איבדתי כדור חשוב וזה לא צריך לקרות. אם אני לא מאבד את זה, אנחנו מנצחים את המשחק. הביאו את כולם פה כדי לנצח בכל משחק. להפסיד במשחק הזה פה, זה מאכזב. אנחנו צריכים לבנות את הכימיה הזאת, להבין שיש מטרה אחת - לנצח. זה עלינו להפוך את החבורה הזאת לקבוצה אחת. ברגע שנעשה את זה, השמיים הם הגבול עבורנו. נחבר את זה וכל אחד יבין מה הוא צריך לעשות".
דדאס הוסיף: "חלק מהשחקנים היו בלחץ, הם צריכים להוכיח שהם הפייבוריטים. צריכים לשלוט ברגשות. אם הייתי יודע שנפסיד, הייתי אולי עושה שינוי. ההפסד הזה יעזור לנו כדי שנדע לשלוט בציפיות. זה ערב קשה למועדון, אבל זה הכדורסל".
לאדומים אין הרבה זמן להתאושש מההפסד מאחר שכבר היום אחה"צ תמריא הקבוצה לספרד לקראת המשחק הראשון ביורוקאפ מול חובנטוד בבדאלונה ביום שלישי הקרוב (20:00). מי שלא אמור לשחק הוא גינת הפצוע, כמו גם טימור שצפוי להישאר בארץ לצד אשתו.
4 צפייה בגלריה
אדם אריאל ורועי הובר
אדם אריאל ורועי הובר
"הישג מדהים". אדם אריאל ורועי הובר
(צילום: עוז מועלם)

שמחה גדולה בר"ג

בצד של המנצחת חגגו כאשר בתום המשחק שחקני הקבוצה רוברטו גלינאט ואייזיה מיילס, שהספיק לעבור להפועל ת"א לקראת סיום הוענה שעברה ולחזור בקיץ לקבוצה של שמוליק ברנר, הסתובבו אל הקהל כשהם מסמנים עם אצבעותיהם תנועות המסמלות שטרות כסף. ביום שישי תפגוש הקבוצה לחצי הגמר את המנצחת בין הפועל ירושלים לבני הרצליה, שישחקו היום.
"משחק משוגע ואני בטוח שהצופים נהנו, גם אנחנו, בסוף ניצחנו שזה הישג מדהים," אמר הובר, שקלע 21 נקודות, כולל שלשה קריטית שכפתה הארכה. "לנצח קבוצה ברמה הזאת, מול סגל שאתה מתכונן ולא יודע מול מי תעמוד שם. לעמוד מול האווירה הביתית של הפועל, אנחנו שמחים על הניצחון וממשיכים הלאה".
"משחק מדהים, מקווה שכל אוהדי הכדורסל נהנו, בטח בשלב כזה של העונה, זה לא משהו שרואים כל יום", הוסיף ברנר. "כיף לקחת בזה חלק. בשבילנו זה היה חשוב. אנחנו רוצים להיות קבוצה טובה, מעצימים אחד את השני. זה בסדר שבכל יום מישהו אחר יזרח. מבחינתנו זה היה צעד גדול קדימה. שיחקנו מול קבוצה עם סייז ואגרסיביות של יורוליג, ואמנם זה גביע ווינר, אבל עדיין מרשים. אנחנו רוצים להסתכל לכולן בלבן של העיניים".