סאגת העברת הכרטיסים ממכבי ת"א לאוהדי הפועל לקראת הדרבי במשחק מספר 1 בסדרת גמר הפלייאוף, שיתקיים ביום חמישי (21:15) בהיכל מנורה מבטחים, נמשכת. מסיבת העיתונאים המסורתית לפני הסדרה, שתוכננה להבוקר (שלישי), בוטלה בהתראה של שעות ספורות - ופתרון עדיין אין.
בצד האדום, מי שמנהל את כל השיחות ביממה האחרונה הוא היו"ר רמי כהן, שמנסה בכל דרך אפשרית לקבל את הכרטיסים לקראת אירוע השיא של הקבוצה העונה - הופעה ראשונה בגמר הפלייאוף אחרי היעדרות של 18 שנה. בשיחה עם ynet, כהן נשמע עצבני למדי על ההתנהלות של היריבה העירונית: "כמו בדרך כלל, מכבי קמו בבוקר והחליטו לשקר הרבה. הייתה אתמול ישיבה הזויה באיגוד, שלא היה לה בכלל מקום, ואז מכבי הבינה שם שהיא מפסידה והחליטה שהיא פשוט לא שולחת לנו כרטיסים. אני מאמין שהיום, מתישהו, יהיו לנו כרטיסים, כי בסוף ההיגיון מנצח תמיד".
1 צפייה בגלריה
רמי כהן
רמי כהן
רמי כהן
(צילום: עוז מועלם)
כהן המשיך: "בישיבה באיגוד הכדורסל יו"ר מכבי שמעון מזרחי ביקש שלא יהיה קהל אורח במשחקי דרבי במשך שנתיים, ודווקא היום הוא נזכר בזה. הפעם האחרונה שהפועל עלתה לגמר הייתה באוסישקין, אני הייתי במשחק הזה, וכבר באותו משחק מכבי התחילה להגיד 'לא נחזור לשחק שם' ו'האולם לא ראוי'. מאותה נקודה התחיל כל הסיפור עם אוסישקין (שנהרס). עכשיו אנחנו שוב בגמר, שאליו לא הגענו עד עכשיו, אז עוד פעם הם מתחילים את כל הדה-לגיטימציה. שמעון מזרחי לא יכול לראות אותנו ולא לשמוע אותנו".
ממכבי ת"א נמסר: "הדברים אינם ראויים לתגובה".

"סכנה בטיחותית" או "פגיעה באוהדים"?

הפועל ת"א הייתה אמורה לקבל כבר אתמול את מכסת 1,500 הכרטיסים המגיעים לקבוצה האורחת בהתאם לתקנון מינהלת הליגה, אך עד כה מכבי ת"א לא העבירה אותם. הצהובים טוענים כי הם אינם יכולים לקחת אחריות בטיחותית על האירוע, לאור מקרים קודמים שבהם הושלכו אבוקות מיציעי קהל החוץ באולם מנורה-מבטחים במשחקים מול הפועל ת"א והפועל חולון, וכי רשת ההפרדה שנועדה לעצור את האבוקות עלתה באש.
בדבריהם מסתמכים במכבי ת"א על מכתב של מהנדסי הבטיחות מטעם עיריית ת"א, שנשלח ב-30 במאי. המהנדסים כתבו: "בדרבי הקודם נזרקו 40 אבוקות שרק במזל לא פגעו באוהדים. במידה שלא יימצא פתרון אפקטיבי למניעת החדרת חומרי חבלה, קיימת סבירות כמעט ודאית למקרה של פציעה קשה ואף מוות של אוהדים. תמרורי האזהרה בולטים ואי אפשר להתעלם מהם".
הצהובים אף הודיעו כי "בנוסף למנהלי הבטיחות, מפקד המרחב של משטרת ישראל הצטרף להמלצה שלפיה אין לאפשר ערבוב אוהדים במשחקי הדרבי. לצערנו הרב, מינהלת הליגה מתנערת מאחריות ומתעלמת מעמדת גורמי המקצוע".
לאור הסירוב של מכבי ת"א להעביר את הכרטיסים, המינהלת תקפה אותה והתייצבה לצדה של הפועל ת"א: "לצערנו ולמרות דרישתנו, מכבי ת"א מסרבת להעביר כרטיסים להפועל ת"א. דבר זה אינו מקובל עלינו, מנוגד לתקנון המינהלת, נוגד לרוח הספורט ופוגע בכל אוהדי ואוהדות הכדורסל. המינהלת שומרת לעצמה את כל האופציות פתוחות על השולחן, כולל אופציות חוקיות. כמו כן, במידה שקבוצה כלשהי אינה מסוגלת לארח משחק ביתי בליגה או בפלייאוף, נצטרך לתת על זה את הדעת. חבל לנו שחגיגת הכדורסל לה כולם ציפו נפגעת כך".