בעלי הפועל ת"א בכדורסל, עופר ינאי, קיים היום (חמישי) בהיכל קבוצת שלמה מסיבת עיתונאים מיוחדת כשלצדו אורח מיוחד - טוני פארקר, שחקן העבר האגדי של סן אנטוניו ספרס מה-NBA ונבחרת צרפת, שכיום הוא הבעלים של וילרבאן, שמשחקת ביורוליג. השניים הכריזו על קיום טורניר הכנה שיתקיים בישראל בהשתתפות הפועל ת"א, וילרבאן, הפועל ירושלים וריטאס וילנה.
"סיפרתי בעבר שלבנות מועדון גדול מצריך ששיתוף פעולה עם הטובים ביותר", אמר ינאי בפתיחת מסיבת העיתונאים. "לידי יושב טוני פארקר, אגדת כדורסל. אני שמח להכריז שהחלטנו לערוך טורניר הכנה בת"א עם וילרבאן, הפועל ירושלים הפועל ת"א וריטאס וילנה".
3 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי לצד בעלי וילרבאן טוני פארקר
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי לצד בעלי וילרבאן טוני פארקר
טורניר הכנה בהשתתפות הקבוצות שלהם. עופר ינאי לצד טוני פארקר
(צילום: יאיר שגיא)
טוני פארקר וינאי מכריזים על טורניר ההכנה בת"א
(ONE)
פארקר, שהספיק להתארח אצל ינאי לפני מסיבת העיתונאים, אמר: "זו פעם ראשונה שלי בישראל ואני שמח להיות כאן. יש לי כאן חברים, אז נהניתי ביומים האחרונים. הכרתי אותו לראשונה דרך מתן (סימנטוב), הסוכן של נועם יעקב. במשך השנים בנינו מערכת יחסים טובה והייתה לנו הזדמנות להכיר את עופר. ראיתי את התשוקה שלו ואת מה שהוא מנסה להקים כאן עם הפועל ת"א, ואני מאוד רוצה לתמוך בזה ולכן וילרבאן תשתתף בטורניר בספטמבר".
עוד אמר פארקר: "לא פחדתי לבוא לישראל. אני סומך על החברים שלי שאמרו לי שבטוח בת"א. הכדורסל בישראל הולך וצומח. שיחקתי נגד עומרי כספי,וגם נגד נבחרת ישראל. כשמתן דיבר איתי על האפשרות להביא את נועם יעקב התרשמתי ממנו וניסיתי לעבוד איתו. הוא פוטנציאל ל-NBA. מקווה שתהיה לו עונה טובה עם הפועל, כדי שיבחר בדראפט בעונה הבאה".
על האפשרות שיהיו שתי קבוצות ישראליות ביורוליג: "לא רואה סיבה שזה לא יקרה. אנחנו רוצים שהמפעל הזה יצמח ודיברנו על האפשרות להגדיל את מספר הקבוצות בשנים הקרובות. כשיש לך בעלים כמו עופר שרוצה להשקיע, זה יכול רק לעזור לכדורסל האירופי. זו הסיבה שאני תומך בו וזו הסיבה שאני נמצא כאן".
ינאי התייחס לאפשרות שקיום הטורניר בארץ יקדם את החזרת אירוח המשחקים בישראל: "זה יעזור מאוד. טוני בעצמו הופתע מכך שהכל בטוח כאן ורגוע. כשאתה באירופה וצופה מהצד זה נראה כאילו הכל בלגן, אבל זה לא המצב".
3 צפייה בגלריה
בעלי וילרבאן טוני פארקר
בעלי וילרבאן טוני פארקר
"לא פחדתי לבוא לישראל"
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
בעלי הפועל ת"א עופר ינאי
"טוני בעצמו הופתע מכך שהכל בטוח כאן ורגוע"
(צילום: יאיר שגיא)
בימים האחרונים חיזק משמעותית את הקבוצה והרעיף מזומנים, בסדרי גודל שנראו בישראל במועדון שאינו מכבי ת"א אולי רק בימי אורי אלון בהפועל ירושלים. רעידת האדמה הגדולה התרחשה בשבוע שעבר, כשהפועל ת"א החתימה את ג'ונתן מוטלי, בהצהרת כוונות מפורשת. מוטלי הוא לא סתם שחקן יורוליג, אלא מהגבוהים המובילים במפעל, שהשתכר בין 800 אלף למיליון דולר בעונה החולפת בפנרבחצ'ה, שם קלע 11.2 נקודות למשחק ולקח 4.2 ריבאונדים.
ואכן, ינאי ממש לא עצר כאן, אלא נכנס לבולמוס של החתמות. קצת אחרי שהטילו פצצה בדמות החתמת מוטלי, במועדון הודיעו על שדרוג החוזה של הישראלי הבכיר שלהם. עד כה תומר גינת השתכר 200 אלף דולר בעונה, כעת הוא שודרג לחוזה של 500 אלף דולר בעונה למשך שלוש שנים. השבוע האדומים צירפו גם את הפורוורד בן בנטיל, שחקן עם ניסיון יורוליג במועדונים כמו פנאתינייקוס, מילאנו והכוכב האדום בלגרד, תמורת שכר של כ-700 אלף דולר.
הפועל ת"א המשיכה להיות פעילה מאוד בבניית הסגל: היא החתימה גם את הזרים ג'ו רגלנד (זכור היטב מהאליפות של הפועל חולון) ומרקוס פוסטר, קיבלה בהשאלה מווילרבאן הצרפתית את הטאלנט הישראלי נועם יעקב, שכבר הספיק לצבור ניסיון יורוליג; וצירפה גם את הישראלים עוז בלייזר מהפועל ירושלים וגיא פלטין מקריית-אתא.
פורסם לראשונה: 16:27, 04.07.24