עופר ינאי והפועל ת"א, כך זה נראה, לא מתכוונים לעצור. אתמול (שלישי) הם הצליחו להרעיד את הכדורסל האירופי בכלל והישראלי בפרט עם החתמה נוצצת נוספת - זו של פטריק בברלי (36, 1.88 מ'), ששיחק בעונה החולפת במילווקי באקס מה-NBA.
בברלי חתם על חוזה לשנתיים, כשבמהלך התקופה ירוויח 1.8 מיליון דולר לעונה, לא כולל בונוס של מיליון דולר נוספים במידה והקבוצה תזכה ביורוקאפ. במהלך הלילה העלה הגארד טיזר לפרק החדש בפודקאסט שלו, ובו גם התייחס להגעה המפתיעה לישראל.
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי
פטריק בברלי
מגיע לישראל. בברלי
(צילום: AP Photo/Morry Gash)
בברלי מדבר על המעבר להפועל ת"א
"זאת הייתה החלטה קשה", סיפר והוסיף: "יש לי עוד הרבה מה לתת, אני יכול לשחק גם עד גיל 40, אבל רוצה למצות את המשחק. לכל הצעירים, אם אתם כדורסלנים, לכו לשחק כדורסל. לא משנה איפה יגידו לכם שיש כדורסל, אם יש מישהו שרוצה לשלם לכם כדי לשחק ברמה גבוהה, לכו לשם".
"אני לא מתכוון להיות בבית בספטמבר או אוקטובר כשאני מפרסם סרטונים שלי מתאמן", הוסיף בברלי. "כשאתה צעיר, אתה לוקח הזדמנויות. כשאתה נהיה מבוגר וחווית הכל, אתה יודע טוב יותר לשקול את האופציות שלך. כמובן שיש גם את הצד השני, אני צריך לעזוב את המשפחה, את הילדים. זו לא נקודת מפנה. שיחקתי 12-13 שנה ב-NBA, הרווחתי המון כסף. כעת אני רוצה את הטוב ביותר, את המרב שאני יכול לקבל מהמשחק הזה, בזמן שאני משחק אותו, את המשחק שאני אוהב כל כך".
3 צפייה בגלריה
פטריק בברלי במדי לייקרס
פטריק בברלי במדי לייקרס
קריירה עשירה ב-NBA. בברלי
(צילום: AP Photo/Lynne Sladky)
בברלי המשיך: "הכסף שהם זרקו, אפילו לא היה צורך במו"מ. הם פשוט נתנו לי כל מה שאני רוצה. הם מוכנים לדחוף קדימה את הפודקאסט שלי ולמכור מרצ'נדייז שלי באולם. הם מוכנים לעשות המון ואני נרגש".

הכל התחיל בווגאס

אז איך בעצם הגיע בברלי דווקא להפועל ת"א? בזמן שאנשי הקבוצה שהו בלאס וגאס בליגת הקיץ של ה-NBA וחיפשו אחר קומבו-גארד שיצטרף לסגל הנוצץ שנבנה בחודש האחרון, סוכנו של השחקן גישש אחר מועדון שיהיה מוכן לקלוט את בברלי. האחרון לא מצא קבוצה ב-NBA שתהיה מוכנה לשלם את חוזה הוותיקים שדרש (מעל 3 מיליון דולר לעונה) ולא פסל אפשרות לעבור לכדורסל האירופי.
כשסוכנו הבין שהפועל מחפשים אחר שחקן, הוא קפץ על ההזדמנות והציע את בברלי עם מסר ברור - חוזה שעומד על 1.8 מיליון דולר לעונה, בלי פשרות או מו"מ. בהפועל ת"א הבינו, בטח אחרי החתמתו של ג'ונתן מוטלי שהכתה גלים, שיש להם הזדמנות לעשות עוד צעד דרמטי ועצום, כזה שידברו עליו עוד הרבה זמן, והחליטו ללכת על המהלך בכל הכוח. יש לציין שגם ההיכרות של המאמן סטפנוס דדאס עם השחקן (השניים שיתפו פעולה לפני 13 שנה בספרטק סנט פטרסבורג הרוסית) עזרה מאוד.
3 צפייה בגלריה
מאמן הפועל ת"א סטפנוס דדאס
מאמן הפועל ת"א סטפנוס דדאס
ההיכרות איתו עזרה. דדאס
(צילום: עוז מועלם)
כששמו של בברלי עלה לכותרות היו אנשים במועדון ומסביבו שלא ממש התסנוורו מהשם ובעיקר הסתכלו על כך שמדובר בשחקן בן 36. אז נכון, בברלי ששיחק בעונה החולפת בשורות מילווקי, בה העמיד ממוצעים של 6.2 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-2.9 אסיסטים, אבל גם רשם 20 דקות בממוצע. בהפועל לא ממש יודעים באיזה כושר השחקן מגיע, אבל צריך לציין שלמרות שהקבוצה משחקת בשתי מסגרות (ליגת העל ויורוקאפ) זה עדיין לא עולה על מספר המשחקים בעונה ב-NBA וזו אינה אותה אינטנסיביות, כך שזה אמור להיות "קטן" עליו.
לא רק מהבחינה הגופנית מודאגים אנשי הפועל ת"א אלא גם מבחינה אישיותית. זה לא סוד שבברלי נחשב לטיפוס לא קל בכלל. כדי לתאר קצת את הדברים לא צריך ללכת רחוק מדי. ב-3 במאי כשמילווקי הודחה מהפלייאוף כבר בסיבוב הראשון על-ידי אינדיאנה נרשם רגע מכוער במיוחד כשבברלי פשוט השליך כדור לעבר האוהדים שישבו מאחורי הספסל של קבוצתו ופגע בראשה של אחת הצופות.
אחרי שכל העניין נגמר והקבוצות ירדו לחדר ההלבשה, השחקן גם התחצף לאחת מהעיתונאיות ואמר לה "תזיזי את המיקרופון מהפנים שלי" רק בשל העובדה שאמרה לו כי היא לא עוקבת אחרי הפודקאסט שלו. צריך להבין שבהפועל ת"א לא רגילים להתמודד עם כמות כזאת של אגו בחדר ההלבשה. לאורך השנים האחרונות נמנעו במועדון מלהחתים שחקנים עם אופי בעייתי ושמרו על חדר הלבשה בריא ככל שניתן. השנה, עם כמויות הכסף שזורמות במועדון והחוזים הענקיים של מוטלי ובברלי, יצטרכו בהפועל להחליף דיסקט ולהתחיל להתמודד עם מצב חדש. גם העובדה שבברלי מגיע בעצם על חשבונם של בר טימור ונועם יעקב לא ממש תורמת, כשעדיין לא ברור מה תהיה חלוקת הדקות ומי ישלם את המחיר.

אולם ומלואו

עם ההחתמות הגדולות האחרונות בהפועל ת"א מבינים שהיכל קבוצת שלמה כבר לא יעמוד בביקוש. כפי שפורסם ב-ynet, בהנהלה מעוניינים לקיים את משחקי הקבוצה הביתיים בהיכל מנורה מבטחים, אך הדבר תלוי בהחלטה שתתקבל על-ידי עמותת האוהדים. גם אם הנושא יעלה באסיפה הקרובה, לא בטוח בכלל שהאוהדים יצביעו בעד. יש לציין כי הפעם האחרונה שהחליטה הקבוצה לעבור לארח את משחקיה בהיכל ביד אליהו הייתה ב-2006 - ואז היה חרם מצד הקהל. בהפועל ת"א מקווים שהאוהדים יחשבו על הצד החיובי של העניין ויבואו לקראת ההנהלה שמעוניינת במהלך. בשל התקווה הזאת במועדון האדום עדיין לא התחילו את מכירת המנויים לעונה הקרובה.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)