מכבי ת"א חיברה אתמול (שבת) שני ניצחונות בליגת העל, אחרי שגברה בחוץ 84:86 על הפועל חולון. ועדיין, מה שככל הנראה ייזכר מהמשחק הזה תהיה התקרית בין אוהד המארחת לבונזי קולסון.
בעת ניסיון להציל כדור, במהלך הרבע השני, קולסון הגיע ללא כוונה עד לאוהדי הפועל חולון, כאשר אחד מהם דחף אותו מאחור. היום בבוקר יגיעו האוהד שתקף את הפורוורד פיזית וכן אוהד נוסף שדחף אותו לתחנת המשטרה. "ידעתי שתהיה אווירה עוינת, אבל דבר כזה הוא לא מקובל", אמר קולסון בסיום.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
קטש יעבה את הסגל? שחקני מכבי ת"א
(צילום: יאיר שגיא)
עודד קטש: "זה ניצחון חשוב מאוד"
(צילום: באדיבות ONE)
האלופה תשחק 11 משחקים ב-23 הימים הקרובים, כאשר כבר מחר תארח את הפועל אילת. הצהובים יקוו לקבל את לורנזו בראון חזרה, שקלע רק שתי נקודות בעשר הדקות בהן שיחק. הרכז שיחק בשבוע הכפול ביורוליג ובמשחק הליגה נגד נס ציונה 26.42 דקות בממוצע וסובל מעומס עייפות וכן מעומס בגבו.
גם בגלל זה צוות המקצועי במכבי מעוניין לחזק את הסגל בשחקן נוסף ובשבוע האחרון בחנו את השוק וינסו להוציא לפועל מהלך בזק. הבעיה המרכזית היא שיש למכבי עד יום רביעי להשלים את ההחתמה (המועד האחרון להעברות ביורוליג).
4 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
עימות עם אוהדים. קולסון
(צילום: יאיר שגיא)
"ברור שאני מאוד שמח על התוצאה", אמר עודד קטש בסיום המשחק. "בלוח המשחקים שיש לנו, אנחנו תשושים, חבולים, פצועים. זו הסיבה שווייד בולדווין לא שיחק, כדי לקבל מנוחה. גם לורנזו מתקשה עם הגב שלו, רפי מנקו רק חזר מפציעה. בנסיבות האלה אנחנו לא יכולים לקחת אף ניצחון כמובן מאליו. זה לא המשחק הכי גדול שלנו. היינו קצת נאיביים, אבל מצאנו את האנרגיות לנצח פה".
"אנחנו בלוח משחקים קשה, לא חושב שאף קבוצה בעולם משחקת בלוח כזה", אמר רומן סורקין. "כל יומיים כמעט יש משחק, זה קצת לא נורמלי. סיטואציה מורכבת וקשה, זה תפקידנו בתור מקצוענים לבוא מפוקסים. כשאתה משחק נגד מכבי ת"א, גם כשאני שיחקתי נגדם, אתה בא בשיא הטירוף".
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"לא יכולים לקחת אף ניצחון כמובן מאליו". קטש
(צילום: יאיר שגיא)

ברנס יהיה כשיר לפרומיתאס?

מנגד, חולון ספגה הפסד שביעי ברציפות מול הצהובים, אבל זה היה משחקה הטוב ביותר מאז עונת האליפות. זה היה המפגש הראשון של המארחת מול קבוצה גדולה לעונה, ולצד האכזבה מההפסד, ישנה הקלה מכך שהקו החיובי מהניצחון על א.א.ק אתונה נמשך.
בחולון מודעים לכך שהקו האחורי של הקבוצה הוא "החוליה החלשה" בימים אלה, ולצד המחמאות לניב משגב וסי.ג'יי האריס מקווים לקבל בעוד יומיים, במשחק מול פרומיתאס, יותר תפוקה מדיאונדרה ברנס. השחקן עדיין פצוע וסובל מכאבים, אך מנסים להכשירו כדי שיוכל לשחק מספר דקות ולהוריד את העומס משני הגארדים האחרים.
4 צפייה בגלריה
ארצי וחנוכי
ארצי וחנוכי
הפסד כואב. ארצי וחנוכי
(צילום: יאיר שגיא)
עמית שרף התייחס למשחק הראשון שלו כמאמן ראשי נגד קבוצה גדולה: "בסוף אנחנו נזכור סל אחד או שניים שיכולנו למנוע מהם, אבל ברבע הראשון נתנו להם ארבעה סלים קלים בצבע שהיו לנו עבירות לתת. אי אפשר לתת את זה נגד הקבוצות הגדולות. נגד הקבוצות הגדולות באולם הזה אנחנו צריכים להיות במרחק של כדור אחד. אי אפשר לקבל כל כך הרבה סלים קלים בצבע".
שרף נשאל אם משהו חסר לחולון והשיב: "כשאתה קבוצה עם משאבים יותר מוגבלים צריך ללכת על משהו, אם הייתי הולך על גודל הייתי מאבד משהו אחר. הדרכים להתמודד עם זה הן הגנה קבוצתית ואגרסיביות. אנחנו מדברים על זה בכל אימון שכולם צריכים לקחת 4-5 ריבאונדים ולהדוף אחד לשני. הלוואי שהיה לי מקום להכניס עוד שחקן עם גודל, אבל אני לא אחליף כי אני מאמין במה שיש לנו".