המשחק אמש (שבת) בין מכבי ר"ג להפועל חולון ייזכר גם בגלל קריאות מגונות שהשמיעו אוהדי הקבוצה האורחת נגד השחקן כרם משעור, כמו גם אבוקות שהודלקו ביציע ומקל תיפוף שהושלך ופגע ברגלו של השופט עמית בלק. היום החליט התובע של איגוד הכדורסל, איתמר ליפנר, להעמיד לדין את חולון בעקבות האירועים.
במכתב שנשלח לאיגוד הכדורסל כתב התובע כי בעקבות קריאת דוח השיפוט הוא מבקש מבית הדין המשמעתי לקנוס את הפועל חולון ב-100 אלף שקל אליהם יצטרף קנס כספי נוסף על תנאי. "הקנס המבוקש הולם תקדימים מהשנה האחרונה של מקרים של הצתת אבוקות, קריאות אסורות, השלכת חפצים ופגיעה בשופט", הסביר.
1 צפייה בגלריה
משעור
משעור
"קריאה אסורה, לא גזענית". משעור
(צילום: גיא ביטמן, באדיבות מכבי עירוני רמת גן)
על הקריאה "כרם מת" שעל פי הדוח נשמעה לאורך הרבע הראשון, טוען התובע כי היא "אינה עולה לכדי קריאה גזענית אלא כקריאה אסורה". עוד צוין כי האבוקה שהודלקה גרמה להפסקת המשחק לדקות ספורות. בכל הנוגע למקל שהושלך מהיציע, השופט בלק עשוי להגיש תלונה נגד האוהד שככל הנראה זוהה במצלמות.
במכתב צוין שאומנם ישנו עונש על תנאי על הפועל חולון בעקבות עבירות דומות - עריכת משחק ביתי ברדיוס של 50 ק"מ לשנה - אולם משום שהאירועים התרחשו בזיסמן (אולם חוץ) הוא אינו חושב שיש מקום להפעיל את העונש.