קטש: ״אין משחקים קלים ביורוליג״
(באדיבות one)
הלך המחשבה המקובל בכדורסל הישראלי, לפיו מכבי ת"א לוקחת מדי קיץ את השחקנים הישראלים הטובים ביותר בליגה בעונה החולפת רק כדי לייבש אותם בזאת שאחר כך, צפוי לקבל מכה קלה במשחק הערב (ראשון, 21:00), בו הצהובים יארחו את הפועל חולון.
הפוך על הפוך: שתי הקבוצות מגיעות למשחק כשהקו הקדמי שלהן מציג תמונה מפתיעה והפוכה. במכבי ת"א ישנם ישראלים מובילים בעמדות 4-5, דוגמת רומן סורקין, שמצוין ביורוליג, ג'ייק כהן וגיא פניני שכזכור חזר לקבוצה בקיץ אחרי שעזב את האלופה במדיה שיחק חמש עונות ואף שימש כקפטן. מנגד, חולון תסתמך הערב על שלושה זרים בעמדות הפנים - הקפטן הוותיק כריס ג'ונסון ושני השחקנים החדשים מרווין ג'ונס וקני קאדג'י. ג'ונס מתברר עד כה כהחתמה נהדרת לאלופה, כשבשלושת המשחקים האחרונים בליגה הקליעה שלו לשתיים עומדת על 76.2% והוא לוקח בממוצע 9 ריבאונדים למשחק.
2 צפייה בגלריה
רגלנד ובראון
רגלנד ובראון
הקרב בקו האחורי יכול להיות מרתק. רגלנד ובראון
(צילום: עוז מועלם)
צמד חמד: הקרב בקו האחורי צפוי להיות מרתק לא פחות. עודד קטש, מאמן הצהובים, החליט בסופו של דבר להשאיר בסגל את לורנזו בראון ו-וויד בולדווין. עם כל הכבוד לג'ו רגלנד, ה-MVP של הפלייאוף בעונה החולפת, מכבי החתימה את אחד השחקנים המצטיינים של היורובאסקט, ובראון מספק את הסחורה עד כה. עם זאת, גם לחלון יש מה למכור. היא לא התמהמה עם פציעתו של סי.ג'יי האריס, והחתימה בסוף ספטמבר את אריק גרין. הגארד לא שיחק בחצי גמר גביע ווינר נגד הזוכה, אבל מאז הגעתו משתלב נהדר. בשלושת המשחקים בליגה הוא שיחק 101 דקות, ויחד עם רגלנד השניים מהווים שילוב אימתני שמייצר לאלופה הרבה נקודות, בטח במסגרת האירופית. אחרי הניצחון על גלאטסראיי, שהשאיר את חולון עם 100% הצלחה בליגת האלופות, לא סתם בחר גרין להצהיר שהם הקו האחורי הטוב ביותר במפעל האירופי.
שאלת הישראלים: ייתכן שהערב יהיה קרב ישיר על מי הצמד הטוב ביותר בליגה, אבל זה תלוי כמובן הכמות הדקות שהארבעה יקבלו. בצד של מכבי ת"א, הן ממש לא מובטחות. ג'יילן אדאמס יערוך בכורה בליגה במדים הצהובים, ובצד של הישראלים נמצא יפתח זיו, שלא זוכה לדקות משחק ביורוליג ואמור לשחק הערב. גם הקפטן ג'ון דיברתולמיאו מיועד לקבל דקות משחק רבות.
2 צפייה בגלריה
מרווין ג'ונס שחקן הפועל חולון
מרווין ג'ונס שחקן הפועל חולון
מתברר כהחתמה נפלאה. ג'ונס
(צילום: עוז מועלם)
אצל חולון, ניב משגב, אחד משלושת הישראלים היחידים של הסגולים, זוכה להערכה מגיא גודס וצפוי לקבל דקות משחק. שני הישראלים הנוספים הם פרדי בורדיון ושון דאוסון. בעוד הראשון משחק, השני עוד מחכה להוכיח את עצמו, אחרי שלא זכה לדקות משחק ביום שלישי. גודס סיפר במסיבת העיתונאים אחרי המשחק נגד גלאטסראיי שדאוסון צפוי לשחק הערב וכי אי שיתופו נובע מהרכבים מסוימים בשתי המסגרות.
משחק מפתח: זו רק תחילת העונה, ודברים יכולים להשתנות תוך כדי תנועה בסגלים של שתי הקבוצות – בעיקר אצל חולון שעדיין מחפשת את הגבוה הישראלי - אבל המשחק הקרוב הוא קריטי עבור שתיהן. חולון מגיעה למשחק אחרי הפסד לבני הרצליה, סגניתה מהעונה החולפת, בידיעה שהפסד יגרום למאזן שלה להשתנות ל-2:2. בעבר הלא רחוק חולון הייתה זו שהנחילה למכבי ת"א את הפסדי הליגה הראשונים שלה, היא יכולה לעשות את זה גם הערב? כך או כך, מצפה לנו לילה חם מהרגיל, בטח בהתחשב בכך שמדובר ביום הראשון של שעון החורף.