מכבי ת"א נמצאת בתקופה טובה, עם יתרון 0:1 בפלייאוף על נס ציונה אחרי ניצחון משכנע, והחתימה של המאמן עודד קטש על חוזה לשנתיים נוספות. אולם היא הופתעה מכיוון בלתי צפוי, כשתמיר בלאט החליט להפעיל את סעיף השחרור בחוזה שלו, מה שיהפוך אותו לשחקן חופשי בעונה הבאה.
בלאט הגיע למכבי ת"א בקיץ האחרון אחרי שנתיים באלבה ברלין. הוא חתם על חוזה לשנתיים תמורת 400 אלף דולר לעונה, והיה לו גם סעיף שחרור של 100 אלף דולר. בעקבות היכולת המשופרת שלו וקפיצת המדרגה שעשה העונה, הוא החליט יחד עם נציגיו לממש את סעיף היציאה. ייתכן כי זה היה לצורך מו"מ עם מכבי ת"א על חוזה משופר, וייתכן שזה היה כדי למצוא קבוצה אחרת שתשלם לו יותר.
2 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
יישאר בצהוב? תמיר בלאט
(צילום: עוז מועלם)
מהצד של מכבי ת"א מאוד הופתעו מהמהלך של בלאט, כי הוא וקטש מאוד מעריכים אחד את השני, הן מקצועית והן אישית. בקבוצה גם הופתעו מכך שהגארד ונציגיו לא ניהלו שיחות מקדימות עם אנשי מכבי ת"א על הרצון להשתחרר מהחוזה או לחלופין לפתוח את החוזה הקיים ולקבל שדרוג, אם זה במספר השנים ואם בשכר, מה שהיה יכול להיות להתקבל יפה יותר בעיני המועדון הצהוב.
במכבי ת"א צפויים לשבת עם נציגיו של בלאט כבר בשבועות הקרובים, ויש לציין ששני הצדדים לא רוצים להיפרד. החיבור של בלאט עם הצהובים היה מיידי בעקבות קטש, שאימן את אותו בעבר בנבחרת ישראל ובהפועל ירושלים. בעונה הסדירה ביורוליג בלאט רשם ממוצעים של 7 נקודות, 1.5 ריבאונדים ו-4.8 אסיסטים בקצת פחות מ-19 דקות. בחמשת המשחקים מול פנאתינייקוס ברבע גמר היורוליג הוא הפך לשחקן משמעותי יותר בעקבות פציעתו של ווייד בולדווין ועלה ל-7.8 נקודות, 1.8 ריבאונדים ו-5.2 אסיסטים.
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
יש לו כימיה טובה עם בלאט. קטש
(צילום: עוז מועלם)
אם בלאט יעזוב, במכבי ת"א כבר סימנו את גארד פנרבחצ'ה ים מדר כמי שיכול להחליף אותו. מדר חתום בפנרבחצ'ה על חוזה של 800 אלף דולר לעונה, אך בעקבות היחסים המתוחים בין ישראל לטורקיה - הוא מאובטח ברמה גבוהה והדבר מאלץ אותו לחיות בתנאים לא אידיאליים.
בנוסף, מבחינה מקצועית, היחסים של ים מדר עם מאמן פנרבחצ'ה שאראס רק הולכים ומתדרדרים. דקות המשחק של הישראלי ביורוליג ירדו בצורה משמעותית מאז ששאראס הגיע, ובחצי גמר הפיינל פור מול פנאתינייקוס הוא לא שיחק כלל. גם באיירן מינכן מעוניינת בו.