הקלאסיקו של הכדורסל הישראלי חוזר לגמר הגביע: הפועל ירושלים ומכבי ת"א יתמודדו הערב (21:00, מנורה מבטחים) בגמר גביע המדינה, כשהאדומים רוצים לזכות בגביע שמיני ושני ברציפות, והצהובים רוצים את ה-46 בתולדותיהם, והראשון אחרי שלוש שנים.
מכבי ת"א מגיעה למפגש רעבה במיוחד, אחרי שזכתה בגביע המדינה פעם אחת בלבד מאז 2018 (בעונת 2020/21), ועם תשוקה גדולה לנקמה מתוקה, אחרי ההפסד לחבורה האדומה מהבירה בגמר לפני כשנה, 67:61, במשחק שהתקיים בארנה. מהצד השני, בירושלים רוצים לשמור על התואר בפעם השלישי בהיסטוריה, וזה יהיה הכי מתוק אם זה יקרה על חשבון היריבה המושבעת.
4 צפייה בגלריה
ליוואי רנדולף מול בונזי קולסון
ליוואי רנדולף מול בונזי קולסון
יריבות מאתגרת. רנדולף מול קולסון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
4 צפייה בגלריה
המגנומטרים מחוץ להיכל
המגנומטרים מחוץ להיכל
המגנומטרים מחוץ להיכל
(צילום: אפרת עמורבן)
עבור מכבי ת"א גם מדובר בדרך משמעותית לנער את האבק מההדחה הכואבת מהיורוליג, במשחק מספר 5 ברבע הגמר, נגד פנאתינייקוס (2:3 בסיום הסדרה), עם כל הכבוד לניצחון בחצי הגמר 67:102 על עירוני קריית אתא. הפועל ירושלים מגיעה למעמד כשהיא על גלי המומנטום - שלושה ניצחונות רצופים בזירה המקומית כולל ניצחון דחוק 69:74 על הפועל באר-שבע בחצי הגמר.
יש לציין כי לקראת המפגש ובעקבות "מידע מודיעיני", החליטה המשטרה להציב בכניסות להיכל מגנומטרים ויערכו בדיקות קפדניות לאוהדים. באיגוד הכדורסל כמובן לא אהבו זאת, בעקבות הדוחק שעלול להיווצר בכניסות והגיבו בהודעה לתקשורת: "לשאלתנו מדוע יש צורך בכך, המשטרה טוענת שיש בידם מודיעין שאוהדים מסוימים ירצו להפר את הסדר הציבורי ולהחדיר אבוקות להיכל. אנו קוראים לקהל האוהדים להקדים בהגעה למשחק".
בצד הצהוב, מלבד וויד בולדווין הפצוע שלא צפוי לחזור לשחק בחודש הקרוב, גם ג'ו תומאסון וג'יימס ווב לא נרשמו בטופס המשחק. מהצד של ירושלים לא נרשמו ברינטון למאר והרכש החדש שעדיין לא שותף באף משחק - טרבור לייסי. באיגוד הכדורסל הודיעו כי האולם יהיה 'סולד אאוט', כאשר כל 11,000 המקומות בהיכל יהיו מאויישים, מחציתם בצהוב ומחציתם באדום.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"סמוך על השחקנים". קטש
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
"אנחנו בעונה באמת מטורפת, וגם שבוע הגביע תפס אותנו לא בטיימינג האופטימלי כי אנחנו מכירים את הנפילות שיש הרבה פעמים אחרי אירופה", אמר מאמן מכבי ת"א עודד קטש לקראת המשחק. "לשמחתי, עשינו ניצחון חשוב בחצי הגמר. אני הרבה שנים בכדורסל וכולם חושבים שאנחנו פייבוריטים, אבל הגביע זה מפעל שנותן הזדמנות לכולם וכך צריך להתייחס לזה".
"אנחנו צריכים לשמוח שאנחנו זוכים לשחק במעמד כזה. אנחנו מעדיפים לשחק כמובן עם וויד בולדווין והוא יהיה חסר לנו, אבל מן הסתם ידענו לאורך העונה לנצח גם בלי שחקנים מובילים. אנחנו מצפים למשחק מאתגר. פתיחת המשחק שלנו לא יכולה להיות כמו בחצי הגמר, אני סומך על השחקנים שהם מבינים את הסיטואציה".
ג'ון דיברתולומיאו, הוסיף: "ברור שכל שנה בה לא זוכים בגביע המדינה זאת אכזבה, ואני מצפה מחר למשחק פיזי וקשוח כי הפועל ירושלים הקשו עלינו לאחרונה. זאת יריבות מרשימה בין שתי קבוצות. כשחקן כדורסל אתה רוצה להיות חלק ממעמדים כאלה. נצטרך להיות מרוכזים לכל אורך 40 הדקות".
4 צפייה בגלריה
יונתן אלון
יונתן אלון
"מתעסקים במה שיש לנו". אלון
(צילום: אורן אהרוני)
מרגש: מיקי ברקוביץ' זוכה בפרס ישראל
(מרגש: מיקי ברקוביץ' זוכה בפרס ישראל)
"אני חושב שאנחנו יכולים לעמוד מול הרבה קבוצות באירופה, וגם מול מכבי ת"א", אמר מאמן הפועל ירושלים, יונתן אלון, לקראת המשחק. "ברור שמדובר עבורנו באתגר, אבל אנחנו מצפים לו. לדעתי אין לנו הרבה מה לקחת מהמשחקים הקודמים מול מכבי ת"א כי כל קבוצה עברה שינוי, וגם מהעונה שעברה. אנחנו צריכים להוציא את המקסימום ממה שיש לנו כעת. החיסרון של זק הנקינס הוא משמעותי אבל אנחנו מתעסקים במה שיש לנו".
ליוואי רנדולף: "זה משחק כדורסל והמטרה שלנו היא לנצח. יש לנו הרבה מאד כבוד למכבי ת"א כקבוצה. כשחקן כדורסל אתה רוצה לשחק באווירה שתהיה פה מחר עם אולם מלא ושתי קבוצות נהדרות ועבורי זה כמו חלום שמתגשם להיות במעמד כזה".
פורסם לראשונה: 06:16, 16.05.24