יובל זוסמן כבר חווה כמה משחקים טובים העונה, אבל הניצחון של הפועל ירושלים אתמול (ראשון) על הפועל חולון בחוץ 89:96 בקרב על המקום הרביעי כנראה היה הטוב שלו עד כה. הגארד-פורוורד, שהגיע בקיץ בקול תרועה רמה מאלבה ברלין, סיפק שורה סטטיסטית מרשימה של 19 נקודות (החטיא רק מחוץ לקשת), 8 ריבאונדים, 5 חטיפות, 3 אסיסטים ומדד יעילות 35 (שיא קריירה) ב-32 הדקות בהן שיחק. כשהמשחק הפך לצמוד בדקות הסיום, זוסמן היה זה שקלע את הסל שנתן לירושלמים את מרווח הנשימה.
"משחק מאוד אמוציונאלי", התייחס זוסמן למה שקרה על הפרקט, "אני שמח שבסופו של יום ניצחנו את המשחק הזה פה בחולון כי זה אולם מאוד קשה, זה טוב לנו בתור קבוצה, בתקווה שנמשיך ככה. האם זה המשחק הכי גדול שלי בקריירה? קשה לי להגיד, אבל אני חושב שהיה לי משחק טוב. ניסיתי לשמור על קור רוח, לא התרגשתי. אני יודע מה אני עושה, אני עובד קשה כל יום. בסוף זה ניצחון קבוצתי, אז עם כל הכבוד לי, עשינו את זה בתור קבוצה והראינו הרבה אופי, גם כשדברים פחות עבדו ולא שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו. אני שמח מעל הכל שניצחנו".
1 צפייה בגלריה
"עשינו את זה בתור קבוצה והראינו הרבה אופי". זוסמן
"עשינו את זה בתור קבוצה והראינו הרבה אופי". זוסמן
"עשינו את זה בתור קבוצה והראינו הרבה אופי". זוסמן
(רועי כפיר, one)
דדאס: לא חששתי להגיע לישראל, המשפחה חששה
(באדיבות one)
לצד זוסמן מי שכיכבו היו ספידי סמית' עם 26 נקודות (8 מ-12 מהשלוש) וכריס ג'ונסון שמול האקסית גם נהנה מערב קליעה טוב מחוץ לקשת מולעם 4 מ-5 בדרך ל-17 נקודות מהספסל. האחרון צייץ מיד בסיום המשחק "אל תדקרו את הדוב", זכר לטקס שחולון לא קיימה עבור הקפטן שלה לשעבר, בשל תביעה שמתנהלת נגדו בפיב"א בימים אלה. גם בעלי הקבוצה, מתן אדלסון, תמך בפורוורד שלו כשפרסם תמונה של חולצה שלעליה כתוב "אני אוהב את ג'ונסון", וכתב "אין הפועל בצהוב".
"כריס הוא שחקן שמדבר על המגרש והוא דיבר על המגרש. זה מה שהוא עושה", אמר בסיום יונתן אלון, "כיף של משחק. היו שתי קבוצות טובות ששיחקו כדורסל טוב, והיה משחק קשוח, קשה לשיפוט, כמו שמצפים ממשחקים כאלה. אני שמח שעשינו את הפעולות הנכונות כדי לנצח. מה שהביא את השינוי היה ההגנה".
כבר בעוד יומיים תארח הקבוצה בארנה (18:30) את הפועל אילת, כאשר עוז בלייזר, שלא נכח היום במשחק בשל מות סבו, צפוי לשוב לסגל. במועדון מחכים להחלטתו של זאק הנקינס, שלא נמצא בישראל עדיין, ושוקל האם להמשיך לשחק בקבוצה בשל המצב הביטחוני, כשהציפייה בקבוצה היא לקבל ממנו תשובה בימים הקרובים.
מהצד השני, חולון סופרת הפסד שלישי ברציפות. כעת, הקבוצה של עמית שרף ירדה למקום החמישי עם מאזן של 10:12 ותצטרך כנראה לנצח את שני המשחקים שנותרו לה עד סיום העונה הסדירה - מול הפועל באר-שבע בחוץ ומול הפועל אילת בחוץ - כדי לא לאבד אותו לקריית אתא, הנושפת בעורפה עם מאזן 11:11.
"התחלנו כמו שרצינו, שיחקנו בקצב מהיר. ברבע השני המשחק השתנה", סיכם שרף, "הם עברו להרכב נמוך ומעין לחץ. הרגשתי שאנחנו מגיעים לזריקות נכונות, אבל שניים-שלושה איבודים או החטאות שהפכו לשלשות ונקודות קלות שינו את המומנטום. לא הגבנו כמו שאנחנו צריכים".