עונת המשחקים 2023/2024 של ליגת העל בכדורסל תצא לדרך בעוד כחודש וחצי, והיום (שני) פורסם לוח המשחקים שלה. המשחק הגדול הראשון של העונה ייערך במחזור השני, כאשר הפועל ירושלים תארח את הפועל חולון. במחזור הרביעי ייערך שחזור גמר הגביע האחרון - מכבי ת"א תתאחר אצל הפועל ירושלים תחת ההנהגה החדשה של הבעלים מתן אדלסון והיועץ המקצועי גל מקל. שבוע לאחר מכן יארחו הצהובים את הדרבי התל אביבי הראשון של העונה לשחזור גמר הפלייאוף.
כזכור, בעונה הקרובה ישחקו 13 קבוצות, כאשר בכל מחזור תהיה קבוצה אחת חופשית. בתום הסיבוב השני, לאחר 26 מחזורים בסך הכל, תחולק הליגה לשתיים: מקומות 1-6 יעפילו לבית העליון, בעוד מקומות 7-13 ישחקו בבית התחתון. בבית העליון ישוחקו 5 מחזורים נוספים ובבית התחתון 7 מחזורים, כאשר כל קבוצה גוררת איתה את התוצאות שהשיגה בשני הסיבובים הראשונים של העונה הרגילה. המדורגת האחרונה בתום הבית התחתון תרד לליגה הלאומית, בעוד 6 קבוצות הבית העליון ושתי המדורגות הראשונות בבית התחתון (מקומות 7-8 בטבלה הכללית) יעפילו לרבע הגמר.
1 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
מכבי ת"א תארח את הפועל ת"א במחזור החמישי. לורנזו בראון ובר טימור
(צילום: עוז מועלם)
העונה הרגילה תיפתח בסוף השבוע הראשון של חודש אוקטובר. האלופה מכבי ת"א תחל את הליגה בבית מול עירוני קריית אתא, במדיה יערוך הכישרון הצעיר בן שרף הופעת בכורה. סגנית האלופה, הפועל ת"א, תארח את הפועל גליל עליון. מחזיקת הגביע הפועל ירושלים תתחיל גם היא בבית מול הפועל חיפה.
הפועל אילת, עם האקסים טיירוס מגי ומייקל קייזר, תתארח אצל הפועל חולון בהיכל טוטו. שתי העולות החדשות יחגגו את חזרתן לליגה הבכירה אחרי לא מעט שנים: מכבי עירוני רמת גן תארח את הפועל באר שבע/דימונה, בעוד הפועל עפולה תתארח אצל עירוני נס ציונה. בני הרצליה, שתהיה חופשית במחזור הפתיחה, תחל את העונה במחזור השני במשחק בית מול עפולה.