אחרי שאיבדה תואר ראשון לעונה זו כשהפסידה לפני יומיים למכבי ר"ג והודחה ברבע גמר ווינר, הפועל ת"א טסה היום (שני) לברצלונה לקראת פתיחת העונה ביורוקאפ במשחק חוץ מחר (21:30) מול חובנטוד בדאלונה - וכבר ערכה אימון באולימפיקו דה בדאלונה.
הקבוצה המריאה בטיסה חכורה לברצלונה עם כ-100 אוהדים אדומים, אליהם יצטרפו בטיסות אחרות כ-150 אוהדים נוספים. מי שלא היה על הטיסה הוא קפטן הקבוצה בר טימור, שהפך לאב לפני יומיים, נשאר בישראל ויצטרף לקבוצה עם שובה לארץ.
4 צפייה בגלריה
דדאס
דדאס
"יש לנו ריספקט גדול לחובנטוד בדאלונה". דדאס
(צילום: הפועל ת"א)
4 צפייה בגלריה
ג'ונתן מוטלי מול ברונו קאבוקלו
ג'ונתן מוטלי מול ברונו קאבוקלו
הפועל ת"א מכוונת לזכייה. ג'ונתן מוטלי מול ברונו קאבוקלו
(צילום: הפועל ת"א)
מאמן הקבוצה סטפנוס דדאס אמר לקראת ההתמודדות: "יש לנו ריספקט גדול לחובנטוד בדאלונה, אבל המטרה המרכזית שלנו השנה היא ללכת עד הסוף, אז חשוב לנו לפתוח את העונה עם תוצאה טובה. יש לנו ביטחון בעצמנו וגם התכוננו בצורה טובה מאוד כדי להראות את היכולות שלנו".
תומר גינת, שנעדר במשך שלושה שבועות בעקבות פציעה ועשוי לשוב מחר לסגל, אמר: "אנחנו מתרגשים מאוד לפתוח את העונה האירופית במשחק קשה בבדאלונה", אמר תומר גינת, שנעדר במשך שלושה שבועות בעקבות פציעה ועשוי לשוב לסגל כבר מחר. "נגיע להילחם על כל כדור ולצאת עם הניצחון. כולנו מאוחדים ומרוכזים כדי לשמח את האוהדים שלנו".
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א תומר גינת עם איש ויינרייט
שחקני הפועל ת"א תומר גינת עם איש ויינרייט
הפועל ת"א תקבל אותו בחזרה? תומר גינת עם איש ויינרייט
(צילום: הפועל ת"א)
הפועל ת"א פגשה את בדאלונה שלוש פעמים ביורוקאפ בשתי העונות האחרונות כשהמאזן עומד על 1:2 לאדומים. בעונה שעברה ניצחה סגנית האלופה הישראלית פעמיים בשלב הבתים (99:103 במשחק "הביתי" שנערך בבלגרד ו-85:91 בספרד), ובעונה שלפני כן שתי הקבוצות נפגשו ברבע הגמר במשחק בודד שנערך בספרד, שבו ניצחו הקטלאנים 74:82 לאחר שהפועל כבר חזרה ממינוס 22 הפרש.
מאז שהצטרפה למפעל לפני שנתיים, הפועל ת"א הודחה פעמיים ברבע גמר היורוקאפ, והעונה המטרה המוצהרת היא לזכות במפעל כדי לקבל כרטיס חופשי ליורוליג, המפעל הבכיר ביותר באירופה, זאת לאחר שסגנית האלופה הישראלית רשמה הקיץ שורה על החתמות ענק. פטריק בברלי הגיע עם רזומה עשיר ב-NBA, ג'ונתן מוטלי הצטרף לאחר שכיכב בעונה שעברה ביורוליג במדי פנרבחצ'ה, ברונו קאבוקלו הגיע מפרטיזן בלגרד וג'ו רגלנד חזר לארץ לאחר שהוביל את הפועל חולון לאליפות ב-2021/22.
4 צפייה בגלריה
רגלנד
רגלנד
חזר לארץ. רגלנד
(צילום: הפועל ת"א)
הבעלים, עופר ינאי, הרים את רף הציפיות במסיבת העיתונאים שקיימה הקבוצה לקראת פתיחת העונה בדיוק לפני כשבוע, וסימן את כל התארים כיעד. "אנחנו רוצים לשנות את ההגמוניה", אמר אז ינאי. "השנה זה צריך להשתנות וזה יקרה אם כולנו נהיה מאוחדים. מעבר לאליפות המטרה היא גם לזכות ביורוקאפ ולעלות בעונה הבאה ליורוליג".
ינאי הוסיף: "אנחנו מנסים להתקדם בכל ההיבטים. הבאנו ספורט דירקטור, מנכ"ל, פונקציות נוספות שלא היו. צריך להתחרות במגרש הספורטיבי, אבל גם מבחינה עסקית. העונה הזו מאוד מרגשת. עשינו קיץ יוצא דופן. הפועל ת"א לא זכתה באליפות מאז 1969 והמחויבות שלנו היא לסיים את הבצורת הכי ארוכה - לפחות ממה שאני יודע - בספורט העולמי ולהביא אליפות. אם לא נזכה באליפות? זה יהיה כישלון וגם הפתעה".
פורסם לראשונה: 18:11, 23.09.24