במכבי ת"א מרוצים אחרי הניצחון אתמול (רביעי) 82:89 על הפועל ירושלים במשחק הראשון בסדרת חצי גמר הפלייאוףשהעלה אותם ל-0:1 בסדרה. לצד זאת, הצהובים לא מרוצים מהדרך ומקווים לשיפור משמעותי במשחק השני מחר (15:30) בפיס ארנה כדי לסיים את הסדרה הזאת כבר בשני משחקים ולא להיגרר למשחק שלישי עם כל הלחץ המשתמע מכך.
העיסוק העיקרי בקבוצה היה בפציעה של ג'וש ניבו. עדיין לא ברור מה חומרת הפציעה והאם הוא יוכל לקחת חלק במשחק השני בסדרה. אם לא, הצוות המקצועי יצטרך לקבל החלטה לגבי הזר החמישי שיירשם לסדרה. לפי תקנון מנהלת הליגה בסדרות הפלייאוף אפשר לבצע רק חילוף של זר אחד, ובקבוצה של קטש רצו לשמור את הרישום הזה במידה שווייד בולדווין יוכל לחזור לשחק, אך עכשיו עם הפציעה של ניבו ועם חוסר הרצון להישאר עם ארבעה זרים בלבד במשחק השני, במכבי יצטרכו להחליף את ניבו באנטוניוס קליבלנד, ובכך לוותר על האפשרות שבולדווין ישותף בחצי גמר.
3 צפייה בגלריה
ניבו
ניבו
יוכל לשחק במשחק השני בסדרה? ניבו
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
קטש: "הלוואי וזו הייתה סדרה של 5 משחקים"
(ONE)
מי שהתעלו במאני טיים היו תמיר בלאט, שהצטיין עם דאבל דאבל של 16 נקודות ו-11 אסיסטים, ובונזי קולסון, שהוביל ריצת 0:7 ששברה בפעם הראשונה את היתרון של אדומים וסיים את הערב עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים. גם חסיאל ריברו (16 נקודות) ורומן סורקין (14) זכו לשבחים על תפקודם בזמן היעדרותו של ניבו.
"היה משחק עם הרבה עצבים. אני חושב שבחצי הראשון היינו מאוד לחוצים, אולי רצינו יותר מדי", הודה קטש בסיום. "דיברנו במחצית ועשינו את הדברים יותר טוב, בטח הגנתית. מה שניצח את המשחק עבורנו זה התוספת של הריבאונדים שלנו, ניצלנו את היתרון כששיחקנו עם שני גבוהים. אני שמח ועדיין אנחנו צריכים לשחק יותר טוב בשישי. יש לנו עוד 3 ניצחונות כדי להשיג את המטרה ובזה אנחנו צריכים להתרכז".
על בלאט אמר קטש: "הוא גילה היום הרבה מאוד אופי, זה התבטא בשפת הגוף. יש לי את הזכות לאמן אותו כבר כמה שנים, זה באמת מרשים מאוד ההתפתחות שלו. הוא ווינר אמיתי".
3 צפייה בגלריה
בלאט
בלאט
זכה לשבחים. בלאט
(צילום: עוז מועלם)
גם סורקין פירגן לחברו לקבוצה: "זה כיף לראות אותו. תמיד היו אומרים עליו שהגודל שלו לא מספיק, שאולי הוא לא יצליח להיות בבוגרים, אני חושב שהוא כל פעם עולה ברמה. כל גבוה מסיים איתו עם 15 נקודות במשחק. הוא רואה את המשחק ברמות הכי גבוהות שיש. הוא ימצא אותך במקום הנכון, יש לו קשר עין עם כל שחקן. הוא משחק בקצב גבוה וקשה לשמור אותו, הוא זריז. הוא שחקן אדיר וצריך לתת לו יותר קרדיט, הוא עושה את כל השחקנים מסביבו הרבה יותר טובים".

בהפועל ירושלים כועסים על השיפוט

בצד המפסיד, הירושלמים זועמים על השופטים במשחק אתמול. במועדון עסקו בעיקר בכך שהצהובים עמדו 37 פעמים על קו העונשין: "קרו דברים שלא צריכים לקרות בפלייאוף, ובכלל". שחקניו של יונתן אלון שלטו במשחק כמעט לכל אורכו, הוליכו ב-9 הפרש ברבע הראשון ותסכלו מאוד את הצהובים, בעיקר במחצית הראשונה. עם זאת, בדקות האחרונות ירושלים פשוט איבדה את הריכוז, נכנעה להגנה הצהובה שהתחזקה ובעיקר הציגה רצף טעויות שהגביר את הביטחון אצל המארחת.
3 צפייה בגלריה
אלון
אלון
כועס על השיפוט. אלון
(צילום: עוז מועלם)
"ברבע הגמר נגד חולון שתי הקבוצות הגיעו לשחק והייתה הבנה שזה פלייאוף", אמר אלון בסיום, "ופתאום מכבי בחצי השני עמדו 26 פעמים על הקו. אנחנו לא עמדנו 26 פעמים על הקו בשני משחקים. כולנו חיים בעולם הכדורסל הזה ביחד, אנחנו רוצים לתת מוצר טוב לקהל ולאוהדים ושיאהבו את המשחק הזה, אם קבוצה עושה אימון קליעות עונשין במחצית, אז אנחנו צריכים לעבוד יותר טוב על העונשין שלנו. אני לא זוכר משחק שקבוצה קיבלה 37 זריקות עונשין".
במחזיקת הגביע מקווים שליוואי רנדולף, שלא שיחק אתמול בעקבות הפציעה ממנה סובל, יהיה כשיר למשחק השני בסדרה, אך לא ממש אופטימיים לגבי שיתופו.