הנבחרת חוגגת לגיא פניני יום הולדת 39
(צילום: אפרת עמורבן)
לאחר פתיחה מושלמת לאליפות אירופה בכדורסל עם שני ניצחונות בשני משחקיה הראשונים, ערכה היום (ראשון) נבחרת ישראל אימון לקראת המפגש מחר עם נבחרת פולין. בנבחרת של גיא גודס יודעים שניצחון יבטיח את המקום בשלב שמינית הגמר. במחזור הראשון של הטורניר ניצחו הכחולים-לבנים 87:89 את פינלנד בתום הארכה, ואתמול גברו 67:74 על הולנד בתום משחק בו נקלעו לפיגור דו-ספרתי, אך הצליחו בסופו של דבר לצאת עם הניצחון. בתוך כך, בנבחרת חגגו יום הולדת 39 לזקן שחקני הנבחרת גיא פניני.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל דני אבדיה עם ים מדר
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל דני אבדיה עם ים מדר
ישראל תישאר מושלמת גם בתום המפגש עם פולין? דני אבדיה עם ים מדר
(צילום: אפרת עמורבן)
"יושב בראש שאנחנו צריכים לנצח עוד משחק אחד לפחות כדי להבטיח עלייה, אבל גם בשאר הנבחרות יש את אותו הסיפור", אמר גודס. "הבית הזה פתוח לגמרי, אני חושב שאנחנו צריכים להרים הילוך בעיקר מבחינה הגנתית, מבחינת ריכוז ומבחינת האגרסיביות. במוקדמות גביע העולם שיקחנו מול פולין והפסדנו להם, אפשר להגיד שזה היה הפסד טרגי כי המשחק היה בידיים שלנו והיו לנו כמה טעויות בסוף. אנחנו מכירים אותם, יש להם שני שחקנים מאוד דומיננטיים, פוניטקה וסלוטר, הם הברומטר. וכשהם טובים וקולעים הרבה נקודות הם בדרך כלל מנצחים. זה משחק סופר חשוב ואני מצפה שנבוא הכי אגרסיבים ונחושים שאפשר".
על יכולתו של יובל זוסמן בשני המשחקים הראשונים אמר גודס: "אנחנו מתעסקים פה בשחקנים מקצוענים ובוגרים, לפעמים יש תקופות פחות טובות, אבל יובל הוא שחקן די מנוסה, הוא משחק ביורוליג באלבה ברלין, זה מקום שזכה השנה גם בתארים. לפעמים צריך רק משחק אחד כדי שיכניס אותך לעניינים ולקצב. זו אף פעם לא תוכנית כבקשתך. כל אחד צריך להתרכז, גם אלה שנכנסו טוב. אלה שפחות נכנסו טוב, ואלה שקיבלו דקות יותר ופחות, כי בסופו של דבר זה טורניר, ובטורניר לכל אחד יש את ההזדמנות, צריך לקחת את ההזדמנות הזאת, כי זה בסופו של יום יהיה הכוח שלנו. למרות שהספסל שלנו תורם המון, אבל אני מאמין שגם יובל עצמו ימצא את הדרך להיכנס לעניינים ולעזור לנבחרת".
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל יובל זוסמן
שחקן נבחרת ישראל בכדורסל יובל זוסמן
"לפעמים יש תקופות פחות טובות, אבל יובל הוא שחקן מנוסה". יובל זוסמן
(צילום: אפרת עמורבן)
הקפטן גל מקל: "אנחנו לא מסתכלים על שמינית הגמר, אנחנו מתרכזים רק במחר. הצוות של המאמנים הכין אותנו בנגיעות, היום עוד תהיה פגישת וידיאו ופשוט נבוא לטרוף. זו מלחמת עולם ניצחון ישים אותנו במקום מצוין והפסד מאוד יכול לסבך אותנו. אנחנו מודעים לזה ובאים לעבוד. בפעם האחרונה שפגשנו את פולין היה לנו קשה איתם, אנחנו מכבדים אותם מאוד. זו נבחרת מאוד פיזית, מאומנת, עם שני שחקנים דומיננטיים שעושים הרבה נזק. נצטרך לבוא מרוכזים, ואני מאמין שאפשר לעשות את זה. אנחנו מדברים על מה שקרה לנו בשני המשחקים הראשונים במחצית הראשונה, על רמת האגרסיביות, על הריכוז, אנחנו צריכים לעשות צעד קדימה ולא להקלע לתוך בור כמו שקרה לנו, ולשם אנחנו מכוונים".